آیا اخیراً سطح گلیسمی خود را بررسی کرده اید؟

آیا سطح گلیسمی شما بالا در نظر گرفته می شود؟ انسولین وارد خون شما می شود و کربوهیدرات ها را در ماهیچه و کبد ذخیره می کند، اما ممکن است فقط مقدار کمی در آنجا ذخیره شود، بنابراین بقیه به صورت چربی ذخیره می شود. غذاهای کم گلیسمی معمولاً نیازی به پاسخ انسولین ندارند و بنابراین هیچ کربوهیدراتی به عنوان چربی ذخیره نمی شود. گاهی اوقات بیماران دیابتی از مصرف انسولین نجات دهنده ای که توسط پزشک تجویز شده است خودداری می کنند. آنچه اتفاق می افتد این است که انسولین یا دارو به تجزیه غذاها کمک می کند و به کلیه ها در دفع مواد زائد از بدن کمک می کند. اگر متوجه می شوید که با استفاده از یک غذای با گلیسمی پایین تر، بار کمتری از گلیسمی تولید می شود و بنابراین سطح انسولین شما را پایین نگه می دارد.

سطح انسولین شما با بار گلیسمی غذاها تعیین می شود. انسولین ممکن است با ۱۵ یا ۳۰ میلی گرم یک بار در روز شروع شود. حساسیت به انسولین به بدن ترکیب بدنی طولانی مدت بهتری می دهد. پس باید فرض کرد که توده عضلانی بیشتر و چربی کمتر از افرادی است که به انسولین حساس هستند. طبق دستورالعمل های غذایی ما باید روزانه سه تا پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف کنیم. دستورالعمل های جدید دو فنجان میوه و دو و نیم فنجان سبزیجات در روز را پیشنهاد می کنند.

من در مورد شما نمی دانم، اما می دانم که افراد زیادی هستند که به سختی می توانند مقدار مورد نیاز روزانه از غذاهای تجویز شده را بخورند. ما بدون شک می دانیم که رژیم غذایی و ورزش برای سلامتی ما مهم هستند، اما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که از غذاهای مفید برای بدنمان استفاده می کنیم. امیدواریم که تا به حال بدانید، چیزهایی که ۱۰ یا ۱۵ سال پیش به ما آموخته‌اند دیگر وزنی ندارند، زیرا چیزهایی که اکنون آموزش داده می‌شوند با چیزهایی که در مدرسه به شما آموزش داده می‌شوند بسیار متفاوت است، مگر اینکه خیلی جوان باشید. گاهی اوقات انجام این کار سخت است اما شما یک سیب، یک پرتقال یا توت فرنگی می خورید و باید افزایش ظریف تری در انرژی داشته باشید که ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

اگر نیاز به کاهش وزن دارید – اگر وزن طبیعی دارید از یک رژیم غذایی با گلیسمی پایین (مانند رژیم مدیترانه ای) استفاده کنید. خوردن یک رژیم غذایی با گلیسمی پایین به این هدف ارزشمند کمک می کند. گاهی اوقات شما نیاز دارید که فقط یک غذای فرآوری نشده با کربوهیدرات کم که قند کمی دارد و فیبر زیادی دارد، مانند انواع توت ها بخورید و به جای افزایش جریان، جریان ثابتی دریافت کنید. اینجا چه اتفاقی می‌افتد؟ گلوکز غذا به آرامی و یکنواخت وارد جریان خون شما می‌شود. بعد؟