آیا این ۱۰ غذا می توانند بدترین دشمن شما باشند؟ دریابید که چرا هنوز ADD-ADHD هستید

غذاهایی که ما وارد سیستم خود می کنیم، احساس و عملکرد بدن ما را تعیین می کند. ممکن است این ضرب المثل را شنیده باشید که “شما همان چیزی هستید که می خورید” و این مطمئناً در مورد غذاهای گلیسمی وجود دارد که جای تعجب نیست که تقریباً در هر وعده غذایی از آن نوع غذایی استفاده می کنیم.

غذایی که می خوریم تا حد زیادی بر نحوه رفتار و تفکر ما تأثیر می گذارد، زیرا انرژی بدن ما را تامین می کند و همچنین باعث ایجاد تغییراتی در نحوه عملکرد آن می شود.

بدن شما طوری واکنش نشان می دهد که مغز شما به آن می گوید. این البته با غذایی که می خورید تعیین می شود. متواضع بودن در آنچه می خورید بی خطر است. غذای گلیسمی یا هر نوع دیگری.

غذای با ارزش گلیسمی بالا ۷۰ به بالا است. ارزش گلیسمی کربوهیدرات ها با سرعت تبدیل آن به گلوکز محاسبه می شود و این منجر به جریان در قند خون می شود.

همانطور که می دانیم مصرف بیش از حد مواد غذایی با گلیسمی بالا باعث افزایش قند خون می شود. اگرچه این تنها یکی از عواملی است که می تواند در افزایش قند خون نقش داشته باشد، مگر اینکه ورزشکار یا مربی وزنه برداری باشید، همیشه باید آنها را به مقدار متوسط ​​بخورید.

بدن همچنین تحت تأثیر نحوه تهیه این غذاها و نسبت مصرف آنها با پروتئین ها و چربی ها قرار می گیرد.

موارد زیر ۱۰ ماده غذایی با گلیسمی بالا هستند که برای جلوگیری از اختلال کمبود توجه باید با حداقل میزان مصرف مصرف شوند:

نان سفید

سیب زمینی سرخ کرده (سس کچاپ)

غلات بسیار تصفیه شده

چیپس سیب زمینی

نوشیدنی بدون الکل

شکلات تخته ای

بستنی پر چرب

شیر کامل

غلات صبحانه

سیب زمینی پخته

همانطور که در مورد غذاهای با گلیسمی بالا بیشتر بدانید، تعجب خواهید کرد که همه آنها غذای ناسالم نیستند.

هندوانه میوه ای است که جزو مواد غذایی با گلیسمی بالا دسته بندی می شود. با توجه به اینکه تصور می شود آب میوه باعث کاهش وزن می شود، جای تعجب دارد.

مهم است که بدانید غذاهای با گلیسمی بالا چه تأثیری بر بدن شما می‌گذارند و سپس راهی برای گنجاندن غذاهای با گلیسمی بالا در رژیم غذایی خود در دوزهای کم پیدا کنید. نحوه تهیه غذاهای با گلیسمی بالا نیز بر قند خون در بدن تأثیر می گذارد.

ترن هوایی قند خون

سطح قند خون در بدن شما نحوه واکنش آن را تعیین می کند. به عنوان مثال، اگر سطح بالا باشد، شما بسیار فعال خواهید بود و برعکس. بی‌ثباتی قند خون می‌تواند باعث شود که احساس کنید در یک ترن هوایی احساسی هستید و یک دقیقه بعد احساس می‌کنید فعال و کسل‌کننده هستید. این باعث استرس بدن می شود.

این دقیقا همان کاری است که مواد غذایی با گلیسمی بالا با بدن انجام می دهند. سطح قند خون را به طور چشمگیری افزایش می دهد و سپس به شدت کاهش می یابد.

این بر نحوه تنظیم انسولین در بدن تأثیر می گذارد. هنگامی که قند خون به طور ناگهانی در بدن شما افت می کند، تمرکز و تمرکز برای شما دشوار است، ممکن است دچار بی قراری و بیش فعالی شوید زیرا بدن سعی می کند افت ناگهانی قند خون را متعادل کند.

اکنون می‌توانید تأثیری را که در صورت مصرف مواد غذایی حاوی گلیسمی بالا برای صبحانه روی بدنتان خواهد گذاشت، مشاهده کنید.

غذاهایی با گلیسمی بالا که برای صبحانه می خورید، در کمترین زمان شما را خوشحال می کند و انرژی مورد نیاز شما را تامین می کند. با این حال، مدت زیادی طول نمی کشد زیرا چند ساعت بعد، سطح قند خون کاهش می یابد و بدن شما برای مقابله با این عدم تعادل ناگهانی کار سختی خواهد داشت. احساس بی‌حالی، ناتوانی در تمرکز و بی‌قراری خواهید داشت. شما همچنین مستعد از دست دادن عصبانیت خود حتی برای کوچکترین چیزها هستید.

مبتلایان به ADD/ADHD علائم مشابهی را تجربه می کنند. تنها راه حل برای کاهش این علامت، پرهیز از غذاهای با گلیسمی بالا است. شما می توانید با مصرف بیشتر مواد غذایی کم قند خون، وضعیت ذهنی و عاطفی متعادل و همچنین بدن سالم را حفظ کنید.

این ایده عالی است که هنگام برنامه ریزی وعده های غذایی خود، شاخص گلیسمی را در نظر داشته باشید. سعی کنید از خوردن بیش از حد غذاهای “سفید” که بسیار تصفیه شده و فرآوری شده هستند خودداری کنید. همچنین میان وعده های دارای گلیسمی بالا مانند چیپس سیب زمینی و نوشابه ها را با میوه ها و آجیل تازه جایگزین کنید.

غذاهای با گلیسمی بالا نه تنها برای افراد دیابتی و افرادی که می خواهند وزن کم کنند، بلکه همه کسانی که می خواهند احساس سلامتی داشته باشند و سالم زندگی کنند، باید در حد اعتدال مصرف شوند. با ایجاد تغییرات ساده در وعده های غذایی روزانه خود می توانید احساس و رفتار خود را تغییر دهید. هنگامی که از ترن هوایی عاطفی که غذاهای دارای گلیسمی بالا برای شما استفاده می کنند خارج شوید، احساس بهتری خواهید داشت و کنترل بیشتری بر احساسات و واکنش های خود خواهید داشت.