آیا ماشین آلات عمرانی استانداری در پایان سال پیشرفت می کند؟


آیا ماشین آلات عمرانی استانداری در پایان سال پیشرفت می کند؟

دیدارنیوز_خوزستانفرامند هاشمی زاده گفت: حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یکی از مهم ترین حوزه های هماهنگی و نظارت بر فعالیت های عمرانی کشور است که وظیفه ذاتی آن هماهنگی عوارض ادارات، اجرایی ساخت و ساز شهری و روستایی است. سازمان ها و نظارت بر عملکرد اجرایی آنها.

وی تصریح کرد: متأسفانه این حوزه در تمامی قوای اجرایی کشور تحت تأثیر طوفان های سیاسی به تدریج کاهش یافت و با به وجود آمدن دو رکن یکی به نام معاون هماهنگی امور اقتصادی و برنامه ریزی دولت، که به دلیل عدم تفکیک و شفاف سازی بین این دو حوزه مربوط به زیرساخت هایی است که جنبه عمرانی و اقتصادی دارند و رکن دیگر سازمان برنامه و بودجه که قبلا وجود داشت و به تدریج بیشتر وظایف حوزه عمرانی را بر عهده گرفت که در گذشته طراحی و تعیین نیازهای عمرانی استان بر عهده حوزه عمرانی بود، این دولتی بود که تعیین بودجه عمرانی را بر عهده داشت.

هاشمی زاده افزود: دبیر شورای برنامه ریزی که یکی از منابع مهم در تدوین طرح های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و تخصیص اعتبار وی در این شورا است که به برنامه ها و بودجه های استان ها اختصاص می یابد، یعنی مهم ترین هرم در زمینه غیرنظامی که در هماهنگی و نظارت نیز تاثیر فوق العاده ای دارد تقریباً از آن هرم دور می شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از عوامل مهم در توسعه، پیشرفت و توسعه شهرها، شهرداری ها هستند که به دلیل عدم بلوغ و عدم برنامه ریزی شوراها به دلیل ترکیب اعضا، کار شوراهای اسلامی در سطح شهر و روستا را آغاز کردند. از شوراهای توسعه در شهرها و شهرستان ها که به دلیل حضور شورای اسلامی روستا و انتخاب روستاییان با آفت ناپختگی و عدم عقلانیت و عدم وجود برنامه اجرایی مصوب شهری و روستایی و طولانی شدن دوره روند کنترل و پیشگیری شوراها در این حوزه که در توسعه و عمران شهرها و شهرستان ها بسیار حائز اهمیت است، حوزه زیرمجموعه خدمات کشوری متزلزل شد که این امر باعث ایجاد مشکل در کنترل و نظارت کافی شد. جهت گیری در اصول کار

هاشمی زاده گفت: انتصاب مدیران دستگاه های اجرایی استان به دلیل تداخل حوزه های مختلف محلی و غیره، در حوزه معاونت عمرانی کل ساختمان و سایر حوزه های استانداری عملاً از ریل خارج شد. کار و باعث سردرگمی شد.

وی همچنین افزود: تراز بودجه هایی که در سال های اخیر انجام شده نشان می دهد که هزینه ها در جای درست هزینه نمی شود و یکی دیگر از مشکلات اساسی که باعث فلج شدن و عدم تسریع پروژه های عمرانی می شود کمبود نقدینگی است. در اعتبارات اختصاص داده شده در این کار باعث طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها و افزایش هزینه‌های آنها و افزایش هزینه‌های پنهان مادی و معنوی برای استان‌ها شد.

وی بیان کرد: با پناه بردن پیمانکاران به افراد تاثیرگذار که باعث شده تصمیمات ناعادلانه و مخربی بر ساختار سازنده استان تحمیل شود. بنابراین تمامی مشکلات و مشکلات موجود در طراحی پروژه ها شامل زمان اجرا، کیفیت اجرا، هزینه اجرا، اولویت اجرا، لینک های اجرا، الزامات زیست محیطی و مزیت و ضعف و اجرا با توجه به موارد ذکر شده در گفتار می باشد.

هاشمی زاده در خصوص وضعیت راه های شهری و روستایی گفت: متاسفانه به دلیل کاهش اعتبارات و کمبود نقدینگی و افزایش هزینه های عملیاتی ناشی از تورم و افزایش هزینه ها در همه ابعاد و کاهش کیفیت اجرا . ، شاهد فرسودگی و فرسودگی پیست های موجود بوده ایم، عدم نگهداری پیست ها و ادارات مربوطه در توالی اشتباه قرار می گیرند، بنابراین هزینه سوخت خودروهای خود را ندارند و اکثر ادارات در حال حاضر به فکر فرو رفته اند. تنها با دادن هزینه های جاری کمک کارکنان به کارشان، عدم بررسی پروژه ها و اقدامات، پیگیری و کنترل از وظایف کمی و کیفی است، واقعیت این است که پروژه هایی که در شهر و روستا در حال اجراست. جاده های ساخته شده نه از نظر تکمیل و بهره برداری و نه از نظر نگهداری و تعمیر وضعیت خوبی ندارند.

وی افزود: راه های شهری و بین شهری و روستایی به دلیل فرسودگی و فرسودگی آسفالت زیرسازی باعث رنج و مشقت شهروندان و ساکنان شده است و این به معنای تحمیل بار مالی سنگین و استهلاک خودروها است که فشار اقتصادی را به همراه داشته است. برای خانواده.

معاون اسبق خوزستان تصریح کرد: تصادفات معمولاً ناشی از عوامل مختلفی از جمله عدم نگهداری صحیح و مستمر جاده ها، نقص و ایرادات تخصصی خودروها، فرسوده بودن و داشتن گواهینامه رانندگی و یا نداشتن آن است. رعایت استانداردهای لازم در ساخت آن عدم رعایت فرهنگ رانندگی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان، عدم اصلاح نقاط حادثه خیز، عدم وجود علائم و پوستر هشدار دهنده، عدم رعایت خط کشی و عدم استفاده از ابزار و وسایل کنترلی مدرن از جمله دوربین های کنترل سرعت و سایر ابزارها عدم حضور به موقع عوامل امدادی در هنگام وقوع حوادث و به دلیل نبود تجهیزات و امکانات به روز و مناسب، تقسیم وظایف بین دستگاه های مسئول است. و عدم شفافیت در تعیین وظایف خود، عدم اجرای طرح جامع راه های استان و چندین مورد دیگر از این مهم است که آمار تصادفات و قربانیان جاده ای به شدت افزایش یافته است.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه استان نسبت به حجم بالای کالایی که در طبقات اول و دوم کشور ترانزیت می شود و تعداد مسافران در برنامه های دولت جدید به شدت بی تفاوت است. عدم توجه به فرودگاه ها، راه آهن و ناوگان حمل و نقل استانی از دیگر مشکلات استان است. فعالیت ساختمانی در واقع ویترین و نمایشگاه عینی و اساسنامه فعالیت سازمان ها و ارگان های دولتی در زمینه های عمرانی، رفاهی و خدماتی است، در صورتی که این ویترین و نمایشگاه نتواند این فعالیت را به خوبی در معرض دید و بهره مندی عموم قرار دهد. قطعا رکورد قابل قبولی شما نمی خواهید.

وی بیان کرد: ماهیت فعالیت های عمرانی گاه از عمر یک دولت فراتر می رود که به دلیل تفکر و تدارک یک طرح و طرح مدرن و مصوب با الزامات اجرایی و ضمانت های مالی و اعتباری، سهم متوالی در اجرای پروژه ها است.

هاشمی زاده گفت: ساخت و ساز یعنی آجر روی آجر برای ساختن ساختمان، مسیر، راه پله، بزرگراه و… و استفاده از آن، یکی از ملزومات این کار این است که حتماً نقشه و نقشه داشته باشید. دوم اینکه دستگاه اجرایی پیمانکار باید به عهد متعهد باشد.» و سوم اینکه اعتبارات کافی برای پیشرفت پروژه ها وجود دارد، چهارم اینکه علاوه بر داشتن اعتبار، اعتبارات نقدینگی نیز وجود دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: متاسفانه مدتی است که این الزامات به طور کامل یا جزئی برآورده نشده است. زمان زیادی از آغاز به کار این دولت نمی گذرد و تقریباً سال ۱۴۰۱ اولین سال بودجه اجرایی این دولت است که هنوز برای تامین اعتبارات و نقدینگی با مشکلات زیادی مواجه است. از نظر پروژه های عمرانی نمی توان آن را تایید یا رد کرد، امیدوارم با بازنگری در ساختار و تشکیلات اجرایی و بکارگیری مدیرانی که زیرمجموعه دولت هستند و وابسته به آن نیستند، بتوانند ماشین آلات عمرانی دولت را تقویت کنند.