آیا محدوده طبیعی قند خون برای همه یکسان است؟

محدوده طبیعی قند خون در طول روز بر اساس آنچه که خورده‌اید، میزان فعالیت بدنی و مدت زمانی که از غذا خوردن گذشته است، متفاوت است. با معده خالی، سطح قند خون برای افراد غیر دیابتی باید بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد. با این حال، تا زمانی که سطح قند خون پس از یک شب ناشتا به بالای ۱۲۶ میلی‌گرم در دسی‌لیتر نرسد، هنوز دیابتی نیستید.

فرض کنید سطح قند خون شما با معده خالی یا بعد از یک شب ناشتا حدود ۱۱۵ میلی گرم در دسی لیتر است. شما ممکن است فرض کنید که دیابت دارید – چون بالاتر از محدوده بالا یا “طبیعی” است – اما اینطور نیست. در عوض شما چیزی به نام پیش دیابت یا IFG (اختلال گلوکز ناشتا) دارید که گاهی اوقات به عنوان IGT (اختلال تحمل گلوکز) شناخته می شود.

اگر پیش دیابت برای شما تشخیص داده شده است، در واقع یک قدم جلوتر از بسیاری از افرادی هستید که قبلاً با دیابت زندگی می کنند. پیش دیابت به این معنی است که محدوده طبیعی قند خون شما بالاتر از حد طبیعی است، اما هنوز آنقدر بالا نیست که به عنوان یک دیابتی در نظر گرفته شود. با این اوصاف، شما هنوز این فرصت را دارید که سطح قند خون خود را تغییر دهید.

دانستن اینکه شما مبتلا به پیش دیابت هستید این شانس را به شما می دهد که خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید یا این خطر را کاملاً از بین ببرید. ابتدا باید با پزشک خود در مورد یک برنامه اقدام بحث کنید. در مورد رژیم‌های غذایی، برنامه‌های ورزشی و تست‌های قند خون خانگی صحبت کنید. همه اینها با توجه به اینکه شما فقط در مرحله “پیش” هستید، ممکن است کمی بیش از حد به نظر برسد، اما در نهایت نتیجه خواهد داد.

هدف در اینجا حذف غذاهایی است که باعث ایجاد قند خون بالاتر از حد طبیعی در سیستم شما می شوند. با شروع سریع رژیم دیابت و ورزش منظم، یک قدم جلوتر از بقیه هستید. سطح قند خون خود را به صورت روزانه کنترل کنید تا مشخص شود چه فعالیت ها و غذاهایی باعث افزایش و کاهش قند خون می شوند. فعالیت ها و غذاهایی که قند خون شما را افزایش می دهند را حذف یا کاهش دهید. به غذاها و فعالیت هایی که قند خون شما را کاهش می دهند توجه کنید – در صورت افزایش سطح قند خون ممکن است در آینده به این مواد نیاز داشته باشید. دانستن این موضوع به شما این امکان را می دهد که به طور طبیعی قند خون خود را کاهش دهید و وضعیت خود را تحت کنترل بگیرید.

سطح طبیعی قند خون بسته به سن شما، آنچه می خورید، مدت زمانی که از غذا خوردن گذشته است و میزان فعالیت بدنی که در آن شرکت می کنید متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر، شما و پزشکتان به عنوان یک دیابتی بهتر می دانید سطح قند خون شما در محدوده طبیعی است زیرا همه افراد متفاوت هستند. این یکی از دلایل اصلی است که باید میزان مصرف غذا، فعالیت ها و سطح قند خود را ثبت کنید. شما به سرعت خواهید فهمید که محدوده قند خون طبیعی شما چقدر است و برای حفظ آن چه کاری باید انجام دهید.

سریعترین رژیم لاغری