آیا می خواهید از شر چربی های شکم خلاص شوید و سطح قند خون خود را کاهش دهید؟

چربی شکم…آیا به این مشکل بسیار رایج زمانی که افراد وارد گروه سنی سی می شوند، متوجه شده اید؟ مهم نیست که چه تلاشی می شود… و علیرغم تلاش آنها و شما نیز، این وزن اضافی در وسط نمی تواند جابجا شود. آن را هر چه دوست دارید بنامید: چربی شکم، چربی شکم یا چاقی مرکزی… این ظاهری نیست که ما دوست داریم و بیشتر از آن، سلامت شما را نیز تخریب می کند. چربی شکم نیز بخشی از مقاومت به انسولین است که یکی از دلایلی است که شما به عنوان یک دیابتی نوع ۲ سطح قند خون بالایی دارید.

چه مدت اضافه وزن دارید?

آیا دیابت نوع ۲ شما از اینجا شروع شد؟ وقتی دوازده ماه یا بیشتر اضافه وزن داشته باشید، هورمون های شما نامتعادل می شوند. مردان و همچنین زنان به طور فزاینده‌ای بیشتر و بیشتر استروژن غالب می‌شوند، زیرا چندین هورمون شما از بین می‌روند.

آیا بدن شما یک آهنربای چربی است؟?

استروژن بالا در بدن شما در گردش است:

  • چربی بدن شما را افزایش می دهد… بافت چربی استروژن بیشتری تولید و ذخیره می کند
  • بدن شما را از استفاده از ذخایر چربی برای انرژی باز می دارد، به این معنی که وزن اضافی حتی با غذای کمتر و ورزش بیشتر از بین نمی رود
  • بر جایی که چربی در بدن شما ذخیره می شود تأثیر می گذارد. سپس مردان و زنان چربی را در اطراف شکم خود ذخیره می کنند… زنان نیز چربی را در اطراف باسن و ران خود ذخیره می کنند و مردان آن «لاستیک زاپاس» قطعی را دریافت می کنند.

سطح انسولین شما تحت تأثیر قرار می گیرد

به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش سن، سطح قند خون شما نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. ترشح انسولین نیز تحریک می شود، بیشتر گرسنه می شوید و سپس هوس خوردن غذاهای شیرین می کنید. زمانی که واقعا گرسنه نیستید در نهایت غذا می خورید و بنابراین وزن خود را جمع می کنید (کیلوگرم).

چربی شکم را می توان از بین برد

بیایید به غذاها و غذاهایی که باعث کاهش قند خون می شوند نگاهی بیندازیم:

  • سبزیجات: کلم بروکلی، مارچوبه، کرفس، کلم سبز، اسفناج، گل کلم … ۲ تا ۳ وعده در روز
  • مرکبات: پرتقال، نارنگی، گریپ فروت… ۱ وعده در روز
  • فیبر محلول … موجود در غلات کامل: نان سبوس دار، جو، برنج قهوه ای و غلات سبوس دار. هویج، خیار، کدو سبز، کرفس و گوجه فرنگی … هر روز ۲ وعده
  • دانه کنجد و روغن بذر کتان … روزی ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری به سالاد یا ماست خود اضافه کنید.
  • ماهی: سالمون، قزل آلا، ماهی تن یا ماهی خال مخالی، گوشت و مرغ ارگانیک … ۱ وعده در هر وعده غذایی
  • میوه … حداقل ۱ وعده در روز و همچنین مرکبات
  • هر روز هشت لیوان آب بنوشید

ورزش کمک خواهد کرد?

شما نمی توانید چربی شکم را با کاهش نقطه ای کاهش دهید، به عبارت دیگر دراز و نشست این کار را انجام نمی دهد. اگرچه ورزش چربی شکم شما را از بین نمی برد، اما بخشی از برنامه بهبود دیابت نوع ۲ شما است و به موارد زیر کمک می کند:

  • سطح قند خون خود را کاهش دهید
  • نشستن عضلات شکم شما را سفت و تقویت می کند (این نشان می دهد که چربی شکم از بین رفته است)
  • به کاهش استرس و در نتیجه کنترل آن هورمون های استرس کمک می کند
  • چربی های احشایی عمومی را کاهش داده و به شما کمک می کند تا به سلامت و تندرستی برسید
  • عضله خود را افزایش دهید که متابولیسم شما را افزایش می دهد و منجر به چربی سوزی کارآمد می شود

این یک راه حل سریع برای چربی شکم نیست، اما با تلاش مداوم، می توانید چربی شکم خود را کاهش دهید و دور کمر خود را دوباره به دست آورید.

سریعترین رژیم لاغری