آیا کافئین برای کاهش وزن ضروری است؟

با انفجار در بازار ۴ ساعت انرژی شات که حاوی کافئین کمی است، من ارزش کافئین در محصولات کاهش وزن و به طور کلی قرص های انرژی را زیر سوال می برم. یکی از مشکلات اصلی این است که منابع زیادی از کافئین در رژیم غذایی وجود دارد، از جمله قهوه، شکلات، نوشابه (رژیمی و معمولی) و اکنون درست بالاتر از هر مکمل غذایی. اکثر محصولات NO قبل از تمرین حاوی نوعی کافئین هستند. بسیاری از شرکت‌های مکمل‌های بی‌وجدان، کافئین را به‌عنوان «متیل زانتین» یا «زانتین‌های ساده» به‌عنوان راهی برای پنهان کردن استفاده از کافئین در مکمل‌هایشان پنهان می‌کنند. چیزهایی مانند “چوکامین” و عصاره شکلات در درجه اول از کافئین و مشتقات آن تشکیل شده اند. در نهایت از عصاره های گیاهی مانند گوارانا و عصاره های چای خاص مانند ماته برای پنهان کردن محتوای کافئین مکمل های غذایی استفاده می شود. این را تصور کنید، شما صبح از خواب بیدار می شوید و قهوه بزرگی را با دلارهای Char دلخواه می نوشید. Venti به طور متوسط ​​۴۸۰ میلی گرم کافئین دارد و از دانه های اسپرسو استفاده نمی کند! بنابراین، ۴۸۰ میلی گرم برای شروع روز، دوز عظیم کافئین است. سپس فرض کنید شما یک نوشابه رژیمی در ساعت ۱۰ صبح و سپس ۲۰ اونس دیگر در هنگام ناهار می خورید. این زیاده روی ۷۲ میلی گرم در هر وعده اضافه می کند، بنابراین ۱۴۴ میلی گرم دیگر را به میزان مصرف خود اضافه کنید. شما تصمیم می گیرید قبل از تمرین به باشگاه بروید و محصولات معمولی EXPLODE را از هر فروشنده مکمل در شهر مصرف کنید. این مکمل‌های قبل از تمرین تقریباً ۳۰۰ میلی‌گرم در هر وعده دارند و اغلب توصیه می‌کنند قبل از تمرین دو وعده مصرف کنید، بنابراین ۶۰۰ میلی‌گرم دیگر اضافه کنید. فقط یک روز متوسط ​​در زندگی یک بدنساز بیش از یک گرم کافئین بدون حتی فکر کردن به آن به نظر می رسد (دقیقاً ۱۲۲۴ میلی گرم). اکنون، اگر ترموژنیک مبتنی بر کافئین خود را به آن اضافه کنید، ممکن است ۶۰۰-۸۰۰ میلی گرم دیگر در روز مصرف کنید (بیشتر ترموژن های مبتنی بر “محرک” حاوی حدود ۲۰۰ میلی گرم کافئین در هر وعده به یکی از اشکال ذکر شده در بالا هستند. بنابراین یک بدنساز به طور متوسط ​​۲۰۰۰ میلی گرم کافئین در روز مصرف می کند! سطح توصیه شده ای که کلینیک مایو توصیه می کند دو قوطی ۱۲ اونسی نوشابه رژیمی در روز حداکثر یا حدود ۹۰ میلی گرم است.

پس چی؟!؟ معامله بزرگ چیست؟ آیا کافئین بی ضررترین چیزی نیست که یک بدنساز می تواند مصرف کند؟ کافئین عوارض جانبی ندارد و می تواند به شما در زمانی که دچار ضعف هستید کمک کند… درست است؟ من به آن محرک برای “رفتن” نیاز دارم! فریاد ناامیدان … آیا کافئین حتی در مکمل ها و ورزش خوب است؟ تأثیر هشت هفته مکمل کافئین و تمرین استقامتی بر آمادگی جسمانی ایروبیک و ترکیب بدن. Malek MH، Housh TJ، Coburn JW، Beck TW، Schmidt RJ، Housh DJ، Johnson GO. دانشگاه نبراسکا – لینکلن “این یافته‌ها نشان داد که استفاده مزمن از مکمل حاوی کافئین در مطالعه حاضر، همراه با تمرین هوازی، هیچ اثر ارژوژنیکی را که توسط VO(2)peak و TRE اندازه‌گیری شد، ارائه نمی‌دهد و مکمل هیچ اثری نداشت. برای تغییر وزن بدن یا ترکیب بدن مفید است.” بنابراین، بیش از حد ممکن است که کافئین به اثرات ارگوژنیک در ورزشکاران آموزش دیده اضافه نکند و به کاهش وزن ورزشکاران کمکی نکند. در مورد این مطالعه که اثرات منفی بر مکمل های خلاقانه را نشان می دهد چطور؟ کافئین بر عملکرد انرژی زای بارگذاری خلاق عضلانی مقابله می کند. Vandenberghe K، Gillis N، Van Leemputte M،، Van Hecke P، Vanstapel F، Hespel P. این مطالعه نشان می دهد که کافئین مزایای کراتین و قدرت عضلانی را معکوس کرده است. کراتین افزایش گشتاور عضلانی ۱۰-۲۳ درصد را در افراد مورد مطالعه نشان داد. با توجه به نتیجه گیری: “داده ها نشان می دهد که مکمل کراتین غلظت فسپوکراتین عضلانی را افزایش می دهد و عملکرد را به طور قابل توجهی در طول تمرینات شدید متناوب بهبود می بخشد. اما این اثر ارژوژنیک با مصرف کافئین به طور کامل از بین می رود.” بنابراین، در اینجا ما شواهد روشنی داریم که نشان می دهد کافئین برخی از مزایای کلیدی مکمل کراتین را حذف می کند، پس چرا در NO یا محصول کراتین شما وجود دارد؟

بیایید در مورد یک مشکل بزرگ دیگر در مورد استفاده بیش از حد از کافئین صحبت کنیم… دیابت نوع ll و سندرم متابولیک. چرا این موضوع برای بدنساز مهم است؟ یک دلیل بزرگ! انسولین دومین ماده مغذی مهم برای بدنسازان برای عضله سازی است و هر چیزی که اثر آن را کمرنگ کند واقعا چیز خوبی نیست. در بسیاری از مطالعات علمی ثابت شده است که کافئین با کاهش اثر انسولین در جریان خون، خطر ابتلا به سندرم متابولیک و دیابت نوع ۱ را افزایش می دهد. در واقع کافئین می تواند در چاق شدن بیماران دیابتی نقش داشته باشد! کاهش حساسیت به انسولین باعث می‌شود بدن انسولین بیشتری ترشح کند (هیپر انسولینمی) که جذب مواد مغذی را در سلول‌های ماهیچه‌ای کاهش می‌دهد (از کافئین دوری کنید) و ذخیره انرژی را به عنوان چربی تقویت می‌کند! بنابراین، در واقع مصرف بیش از حد این کافئین ممکن است به مراتب بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد و شانس شما را برای چاق شدن افزایش دهد و توانایی عضلات شما را برای ریکاوری کاهش دهد و سیستم آدرنال شما را تحت تأثیر قرار دهد. مجموعه‌ای از اسناد در pubmed وجود دارد که نشان می‌دهد کافئین چقدر برای توانایی شما در متابولیسم قند و کاهش اثر انسولین در یک محیط پر کافئین مخرب است. بدنسازان حرفه ای از انسولین EXTRA برای افزایش ریکاوری و سایز خود استفاده می کنند، این یکی از مهم ترین سیستم های غذایی است که می توانند برای افزایش سایز و ریکاوری از آن استفاده کنند. این دومین پس از استروئیدهای آنابولیک است که بدنسازان حرفه ای را فوق العاده بزرگ می کند. چرا هر کسی که خواهان اندامی بهتر است چیزی را مصرف کند که در کنار تستوسترون، بیشترین هورمون آنابولیک بدن را کاهش دهد؟ چرا ۲۰۰۰ میلی گرم چیزی مصرف کنید که برای کاهش ریکاوری و توانایی شما برای ذخیره مواد مغذی ثابت شده است؟ این دیوانگی است، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که کافئین تأثیر بسیار مشکوکی بر توانایی آن در افزایش کاهش وزن دارد، با داده های بسیار کمی که نشان می دهد آن کمک موثری برای کاهش وزن است. در واقع به نظر می رسد که کافئین به سختی اثر گرمازایی دارد و راه های بسیار بهتری برای تقویت ذهنی در باشگاه وجود دارد (اگرچه کافئین بسیار ارزان است و حدود ۸ دلار در هر کیلوگرم است، به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها آن را در مکمل های خود قرار می دهند تا متضاد شوند. .Yohimbine حدود ۱۵۰۰ دلار در هر کیلوگرم است).

نوع ll مقاومت به انسولین ناشی از کافئین، توانایی شما را برای به دست آوردن عضله مختل می کند! دوره زمانی! در مطالعات متعدد ثابت شده است: “مطالعه حاضر بر روی موش ها نشان می دهد که هر دو مدل دیابت در بازسازی ماهیچه ها و همچنین عضلات آسیب دیده آسیب دیده را مختل می کنند. عضلات بازسازی شونده سریع در مقایسه با موش های دیابتی ضعیف تر، سبک تر و کندتر هستند.” (Vignaud A) به این معنی که ماهیچه ها در انسولین کندتر بازسازی می شوند.

هموستاز گلوکز باعث کاهش محتوای nNOS میکرو پروتئین ماهیچه‌های اسکلتی شده است.” (-Bradeley, SJ) مقاومت به انسولین در کاهش عملکرد میتوکندری در عضله نقش دارد. اما در عوض یک نقص عملکردی مربوط به اختلال در پاسخ به انسولین است.” (Asmann, YW). بنابراین، این نوشیدنی های انرژی بر اثر افزایش عملکردشان بر روی تورین و شکر حساب می کنند، نه کافئین. این در صورتی است که می توانید به کلینیک مایو اعتماد کنید. کاهش فعالیت میتوکندری در پاسخ به مقاومت به انسولین. طبق گفته دانشگاه دوک، کافئین همچنین می تواند فشار خون شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، که در مجموعه ای از بیماری ها و عوارض نقش دارد. علاوه بر این، فشار خون بالا با بدتر شدن سندرم متابولیک مرتبط است. که مقاومت بدن در برابر عملکرد طبیعی انسولین است که در بالا توضیح داده شد.به نظر می رسد کافئین اثر افزایش فشار خون را بدتر می کند. ure که باعث آسیب و کاهش بیشتر سود می شود. چه چیز دیگری در فشار خون بالا دخیل است؟ با توجه به وب سایت کلینیک مایو: “فشار بیش از حد بر روی دیواره شریان ها می تواند به اندام های حیاتی شما آسیب برساند. هر چه فشار خون شما بالاتر باشد و مدت زمان طولانی تری کنترل نشود، آسیب بیشتر است. فشار خون بالا کنترل نشده می تواند منجر به: آسیب به شریان های شما شود. این می تواند منجر به سفت شدن و ضخیم شدن شریان ها (آترواسکلروز) شود که می تواند منجر به حمله قلبی یا سایر عوارض شود. بزرگ شدن رگ خونی برآمده (آنوریسم) نیز امکان پذیر است. نارسایی قلبی. برای پمپاژ خون در برابر فشار بالاتر در شما. عروق، عضله قلب شما ضخیم می شود. در نهایت، عضله ضخیم شده ممکن است برای پمپاژ خون کافی برای رفع نیازهای بدن شما مشکل داشته باشد، که می تواند منجر به نارسایی قلبی شود. رگ خونی مسدود یا پاره شده در مغز شما. این می تواند منجر به سکته شود. ضعیف می شود. و عروق خونی در کلیه های شما تنگ می شود. این می تواند از عملکرد طبیعی این اندام ها جلوگیری کند. رگ های خونی ضخیم، باریک یا پاره شده در چشم ها. این می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود. سندرم متابولیک .T سندرم او مجموعه ای از اختلالات متابولیسم بدن شما است – از جمله افزایش دور کمر، تری گلیسیرید بالا، و لیپوپروتئین با چگالی کم (HDL)، یا کلسترول “خوب”، فشار خون بالا و سطح انسولین بالا. اگر فشار خون بالا دارید، احتمال ابتلا به سایر اجزای سندرم متابولیک بیشتر است. هرچه اجزای بیشتری داشته باشید، خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی یا سکته بیشتر است.

فشار خون بالا کنترل نشده همچنین ممکن است بر توانایی شما در فکر کردن، به خاطر سپردن و یادگیری تأثیر بگذارد. اختلال شناختی و زوال عقل در افرادی که فشار خون بالا دارند شایع تر است. یک بدنساز معمولی به فشار خون بالاتر نیاز ندارد. در واقع نشان داده شده است که بلند کردن اجسام سنگین فشار خون را تا ۲۵۰/۱۸۰ افزایش می‌دهد (میانگین فشار خون سالم زیر ۱۲۰/۸۰ است)، بنابراین افزایش غیرضروری فشار خون ناشی از کافئین است. مکمل‌ها مطمئناً می‌توانند از اشکال دیگر تحریک برای تقویت اثر متابولیک یا افزایش تمرکز و شدت استفاده کنند. برای مثال، یوهیمین توسط آزمایشگاه Pantox در کالیفرنیا نشان داده است که فشار خون را در دوزهای متوسط ​​افزایش نمی‌دهد و یک جایگزین عالی برای کافئین در نیتریک قبل از تمرین است. نوشیدنی ها و پودرهای اکسید برای ایجاد اثر تقویت کننده تمرکز. همچنین بدون بدتر شدن حساسیت به انسولین، اثر ترموژنیک بسیار خوبی دارد. همچنین، بسیاری از تولیدکنندگان محرک از چیزهایی غیر از کافئین برای تقویت انرژی یا حتی جبران خطرات کافئین با عوامل کاهش دهنده فشار خون طبیعی مانند زالزالک (*جستجوی فهرستی در محرک های زالزالک بری) و تقویت کننده های طبیعی انسولین مانند Momordica استفاده می کنند. *محرک‌های mormodica را برای فهرست جستجو کنید) همراه با مواد گرمازایی‌شان. جستجو در اینترنت برای محرک‌های بدون کافئین مکان خوبی برای شروع (*جستجوی “محرک‌های بدون کافئین”) به دنبال چنین جایگزین‌هایی است. این موارد در از بین بردن اثرات منفی کافئین با تمام فواید مثبت مفید هستند. آنها در بسیاری از مکمل ها گنجانده شده اند و کافئین ندارند. مشکل این است که بیشتر مکمل‌ها یا محرک‌های حاوی کافئین هستند یا نسخه‌های غیرمحرک کمتری هستند که تمرکز و اثر حرارت‌زای محرک‌ها را فراهم نمی‌کنند. با در نظر گرفتن مقدار کافئین موجود در منابع غذایی، افراد عادی به اندازه کافی از رژیم غذایی استاندارد خود مصرف می کنند تا هر گونه اثر ترموژنیک را به یک چربی سوز مبتنی بر محرک اضافه کنند (کافئین به افزایش اثر سایر چربی سوزها کمک می کند) بدون زیاده روی در کافئین. بنابراین، اگر مکمل نیتریک اکسید محرک و قبل از تمرین شما حاوی کافئین است، شاید باید به دنبال جایگزین‌هایی باشید که حاوی محرک‌های دیگری مانند یوهیمبین باشند. اگر کمی کافئین بیشتر می خواهید، یک فنجان قهوه بنوشید. همچنین نشان داده شده است که کافئین در دوزهای بالا باعث افزایش سطح کلسترول می شود (خودکشی برای بدنسازانی که از آنتی استروژن برای افزایش تستوسترون استفاده می کنند یا افرادی که از استروئیدهای آنابولیک استفاده می کنند، زیرا کاهش استروژن، حتی در مردان می تواند باعث تغییر پروفایل لیپیدی شود) بدون کاهش وزن زیاد. اثر کلسترول بالا چیزی است که یک بدنساز باید آن را بسیار جدی بگیرد، زیرا کلاس فعلی پرواستروئیدهای موجود در بازار این شانس را دارد که پروفایل لیپیدی را تا حد زیادی تغییر دهد.

کافئین چیزی است که با کاهش حساسیت به انسولین برای بدنسازانی که می خواهند بیشترین عضله ممکن را بسازند، مضر است. انسولین یک هورمون کلیدی در عضله سازی و ریکاوری است و اختلال در آن قطعا رشد را مختل می کند. همچنین، کافئین بدنسازان را مستعد خطرات ناشی از فشار خون بالا و تغییر پروفایل لیپیدی می کند که در صورت ترکیب با استروئیدهای آنابولیک، احتمال مرگ ناگهانی را بدتر می کند. جالب توجه است که قهوه تا حدودی متفاوت است زیرا کشف شده است که قهوه حاوی اسید کلروژنیک است که نشان داده شده است که اثر انسولین را افزایش می دهد و اثرات سندرم متابولیک کافئین را کاهش می دهد (مطالعات نشان دادند که نوشیدن قهوه همان اثر کاهش دهنده متابولیک انسولین منفی را ندارد. به عنوان مکمل های استاندارد از Guarana یا Caffeine Anhydrous). بنابراین، اگر باید “افزایش کافئین” خود را داشته باشید، آن را از قهوه بگیرید!

سریعترین رژیم لاغری