آیا ۳۰ برند محبوب واقعاً محبوب هستند؟


ایران تلنت برای دومین سال متوالی نتایج نظرسنجی «برند محبوب» را منتشر کرد و بر اساس آن محبوب ترین برندهای کارفرمایی کشور را معرفی کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از صنعت صناف، سایت بین المللی اشتغال و اشتغال ایران تله نت در سال ۱۴۰۰، نظرسنجی از ۳۰ برند محبوب از دیدگاه جویندگان کار با مشارکت ۲۴ هزار و ۹۷۴ نفر انجام و نتایج آن را منتشر کرد.

به گزارش ایران تلنت، در این نظرسنجی از جویندگان کار که سابقه کار در هیچ یک از این شرکت ها و برندها نداشتند، سوال شد.

در این نظرسنجی پرسیده شد: «دوست دارید کجا کار کنید و معیارهای شما برای انتخاب شغل چیست؟»

به گزارش ایران تلنت، این گزارش از نگاه افرادی خارج از سازمان گرفته شده است که سابقه کار و همکاری با آن شرکت را نداشته اند، اما آن برند را به عنوان برند مورد علاقه خود انتخاب کرده اند.

وب سایت کاریابی ادعا می کند که نتایج و تجزیه و تحلیل این نظرسنجی جهانی به شرکت ها کمک می کند تا ببینند و درک کنند که فعالان بازار در مورد شرکت خود چه فکر می کنند و برندسازی و تبلیغات کارفرمایی چقدر در این زمینه موثر بوده است.

چیزی که این گزارش را تا حدودی غیر واقعی می کند این است که جامعه آماری از بین جویندگان کار انتخاب شده است که در هیچ یک از این شرکت ها و کارخانه ها کار نکرده اند، زیرا در بین این ۳۰ برند، شرکت هایی وجود دارند که از ۱۴۰۰ مورد، تنها نیروی قراردادی خود را حفظ کرده اند. به مدت یک ماه و سپس آن را تنظیم کرد. چنین ناامنی شغلی در بین برندهای پرطرفدار کشور از نگاه جویندگان کار نشان می دهد که آهنگ دال شنیدن از دور دلنشین است و جویندگان کار با عدم کار در این شرکت ها آن را بهشت ​​موعود می پندارند.

ایران تلنت در گزارش خود آورده است: آنچه که برند محبوب امسال ایران تلنت را متمایز می کند، بررسی و تحلیل دلایل انتخاب متخصصان در حرفه های مختلف و ارائه راهکارهایی بر اساس آمار و داده های دقیق به سازمان ها برای تقویت برند کارفرمای خود و شرکت هایی است که می توانند اثربخشی آن را مطالعه کنند. فعالیت ها برند کارفرمای خود و اقداماتی که در این زمینه برداشته اند را ارزیابی کنید و بدانید که چه تعداد جویای کار برای کار انتخاب شده اند.

بر اساس این گزارش، مهمترین معیارهای انتخاب از جمله محل کار به طور کلی در رتبه اول و میزان حقوق دریافتی، امنیت شغلی و فرصت ارتقاء و مسیر شغلی فرد در رتبه دوم قرار دارد.

از سوی دیگر مهمترین و کم اهمیت ترین معیارها برای ۲۱ گروه کاری مختلف به ترتیب اهمیت از بالاترین به پایین ترین عبارتند از: جذابیت محصولات و خدمات شرکت، داشتن ارتباط خوب با مدیر پشتیبانی و مربی، حمایت. شرکت با ایده های جدید، مسئولیت اجتماعی شرکتی، دورکاری، محیط کاری شاد و جوان، برخورداری از فرصت های یادگیری، ساعات کاری انعطاف پذیر، ارتقای شغلی، تعادل بین کار و زندگی، روابط خوب با همکاران، استفاده از فناوری روز، قدردانی از عملکرد کارکنان، کار با مدیران صاحب نام، مزایای بالاتر از حقوق، پویا بودن و داشتن امنیت شغلی.

بر اساس این گزارش، ۳۰ برند پرطرفدار از ۱۴۰۰ کارجوی شرکت کننده در نظرسنجی ایران تلنت، شرکت هایی از گروه های مختلف از جمله حمل و نقل، داروسازی، مالی، انرژی، صنایع غذایی، لوازم خانگی، بانک ها، ساختمان ها، قطعات خودرو هستند. و غیره .

در جدول زیر اسامی ۳۰ برند معروف و گروه کاری آنها آمده است:

برندهای محبوب