اجتناب از دیابت: از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده کنید

یکی از مناطق جهان رژیم غذایی با تنوع زیادی دارد که طعم آن بسیار خوشمزه است. حتی خبر بهتر، برای بزرگسالان، خوردن یک رژیم غذایی سالم مدیترانه ای می تواند به جلوگیری از ابتلا به دیابت کمک کند. خوردن مانند یونانی ها لذت بخش است و تحقیقات ثابت کرده است که با وابستگی به سبزیجات، میوه ها، آجیل و رژیم غذایی سرشار از روغن ماهی امگا ۳، راهی طبیعی برای جلوگیری از سندرم متابولیک است.

سندرم متابولیک چیست و چقدر بد است؟

طبق انجمن قلب آمریکا، این سندرم پیش‌ساز دیابت بزرگسالان است. بسیاری از علائم مشابه دیابت در دوران نوجوانی با یک تفاوت اصلی است. در دیابت نوجوانان، پانکراس دیگر سلول های بتا تولید کننده انسولین را ندارد. در بزرگسالان سلول های بتا هنوز کار می کنند اما سایر ویژگی های پیش دیابت وجود دارد. این نشانگرها عبارتند از HDL یا سطح کلسترول خوب کمتر از ۴۰ میلی گرم در دسی لیتر، BMI، شاخص توده بدن بیشتر از ۴۰ اینچ در اطراف کمر، یا چاقی، سطح گلوکز ناشتا یا قند بیش از ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر و فشار خون بالا که اندازه گیری شده است. در ۱۳۰/۸۵ به صورت ثابت. سازمان بهداشت جهانی بیان می کند که سندرم متابولیک شامل میکروآلبومینوری بیش از ۲۰ نیز می شود. این پروتئین در ادرار است. مجموع تمام این عوامل، احتمال ابتلای فرد به دیابت و عوارض ناشی از این بیماری را افزایش می‌دهد.

رژیم یونانی چگونه کمک می کند؟

یونانی ها رژیم غذایی سنگینی از گندم و جو و همچنین مواد دیگری دارند که غذاهای لذیذ و سالم را می سازند. علاوه بر این، میوه و مصرف زیاد ماهی و محصولات حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ که باعث افزایش کلسترول خوب و مبارزه با کلسترول بد می شود، سطح بسیار پایینی از بیماری عروق کرونر قلب را در میان جمعیت ایجاد می کند. چربی های تک غیراشباع موجود در روغن زیتون نمونه دیگری از رژیم غذایی سالم موجود در این قسمت از جهان است. غذاهای یونانی شامل روغن زیتون در تهیه بسیاری از وعده های غذایی با سبزیجات و آجیل است. سایر غذاهای رایج شامل عدس است که کلسترول LDL پایینی دارد. به گفته محققان دانشگاه هاراکوپیو در آتن، مصرف زیاد ماهی، سبزیجات، ماکارونی غلات کامل و لوبیا، در حالی که اجتناب از وعده های غذایی حاوی چربی حیوانی سنگین است، به کاهش سطح بیماری های قلبی عروقی و سرطان کمک می کند.

نتیجه

اشتباه نکنید، رژیم های غذایی سرشار از روغن ماهی امگا ۳ و سرشار از سبزیجات سبز بر رژیم های غذایی متشکل از سس های غنی، خامه ها و چربی های حیوانی هر روز برتری خواهند داشت. کسانی که مستعد ابتلا به سندرم متابولیک هستند، چه از طریق ژن، چه به دلیل عواملی که تحت تأثیر سبک زندگی قرار دارند، باید رژیم غذایی سبک تری را با چربی های اشباع شده و رژیم غذایی وابسته به اسیدهای چرب موجود در ماهی و همچنین خوردن غلات و غلات بیشتر در نظر بگیرند. سبزیجات اگر شما فردی هستید که ماهی خوار نیستید، مکمل های روغن ماهی می توانند این جزء مهم یک رژیم غذایی خوب را برآورده کنند. خوب بخورید، از سلامتی لذت ببرید.

سریعترین رژیم لاغری