افسانه این است که کلسترول غذایی کلسترول را افزایش نمی دهد. در اینجا اغلب سوء تعبیر یا دروغ می شود. مخصوصاً برای افراد سالم: تغذیه


من خیلی وقت ها در مورد این شخص فرعی با این ادعا که خوردن کلسترول باعث افزایش کلسترول نمی شود برخورد کردم. در اینجا یک مثال وجود دارد ، و نظر بالا (با 17 رای مثبت) بیان می کند که “کلسترول رژیم غذایی برای اکثر افراد بر سطح کلسترول در بدن صفر است” ، البته ، هیچ نشانه ای وجود ندارد.

اینجا یکی دیگر است. توجه کنید که این شخص چگونه ادعا می کند که متخصص است – فقط یک فرد غیر حرفه ای است که زیاد مطالعه می کند. خوب ، به کسی توهین نکنید ، اما من فکر می کنم این بخشی از مشکل است. مردم برخی از وبلاگ ها / کتاب ها را می خوانند و دانش خود را بسیار برآورد می کنند.

کلسترول غذایی کلسترول سرم را افزایش می دهد و با توجه به ارتباط تنگاتنگ بین کلسترول سرم و بیماری های قلبی و عروقی ، برای من بسیار خطرناک است اگر افراد بی سواد به اطراف بروند و به افراد دیگر بگویند نگران خوردن غذاهای سرشار از کلسترول و تأثیرات آن بر کلسترول نباشند. یک مرحله.

سردرگمی از کجا می آید؟

در اینجا یک مرور کلی عالی برای شروع وجود دارد. کلسترول رژیم غذایی و زرده تخم مرغ: برای بیماران در معرض خطر بیماری عروقی استفاده نمی شود

تأثیر کلسترول غذایی بر سطح کلسترول سرم تا حدی به ویژگی های رژیم غذایی و مصرف کننده کلسترول افراد بستگی دارد. کلسترول رژیم غذایی تأثیر بسیار بیشتری بر افراد دارای رژیم غذایی با کلسترول کم دارد و اثر آستانه ای توسط کانر و همکاران نشان داده شده است (31).

و از اثرات کلسترول غذایی بر کلسترول سرم: یک متاآنالیز و بررسی

اگر مقدار کمی کلسترول به رژیم غذایی روزانه اضافه شود ، پیش بینی کننده اصلی تغییرات سطح کلسترول سطح کلسترول اولیه است. بنابراین ، افزودن یک یا دو تخم مرغ به رژیم غذایی ، که معمولی آمریکایی معمولی است (حاوی 400 میلی گرم در روز) ، تغییر نمی کند. […] این مشاهدات نشان می دهد افرادی که به رژیم غذایی با سطح کلسترول بسیار پایین عادت دارند ممکن است نسبت به تغییرات رژیم غذایی حساس تر باشند.

خلاصه

سطح کلسترول سرم با افزودن کلسترول غذایی به وضوح افزایش می یابد ، اما میزان تغییرات مورد انتظار توسط کلسترول پایه رژیم غذایی تعدیل می شود. اگر سطح کلسترول اولیه رژیم غذایی نزدیک به صفر باشد ، بزرگترین پاسخ انتظار می رود ، اما اگر سطح کلسترول اولیه رژیم غذایی> 400-500 میلی گرم در روز بیشتر باشد ، تغییر کوچکی در انتظار است. افرادی که می خواهند کلسترول سرم را با رژیم غذایی به حداقل برسانند ، ممکن است نیاز داشته باشند تا کلسترول غذایی خود را به حداقل (کمتر از 100-150 میلی گرم در روز) کاهش دهند تا کمی در کلسترول سرم مشاهده شود ، در حالی که کسانی که از رژیم غذایی نسبتاً غنی از کلسترول استفاده می کنند ، تغییرات کوچکی در سطح کلسترول سرم پس از افزودن حتی کلسترول بالا به رژیم غذایی آنها انتظار می رود.

بنابراین تأثیر کلسترول رژیم غذایی تا حدی به سطح کلسترول سرمی اولیه و سطح کلسترول اولیه رژیم غذایی شما بستگی دارد.

سردرگمی از اینجا ناشی می شود. با توجه به اینکه میانگین سطح کلسترول آمریکایی 192 میلی گرم در دسی لیتر و متوسط ​​دوز روزانه 300-400 میلی گرم است ، بعید است که اکثر افراد با افزودن تخم مرغ بیشتر ، تفاوت در سطح کلسترول را مشاهده کنند ، بنابراین نتیجه می گیرند که تخم مرغ تحت تأثیر قرار نمی گیرد. اما ، همانطور که به زودی خواهید دید ، اگر با دوز شروع کم (سطح معمول بخوانید) و سطح سرم را شروع کنید ، این اشتباه است.

شواهدی از یک فراتحلیل

قبلاً به یکی اشاره کردم. اینجا بقیه هستند

کلسترول غذایی تخم مرغ نسبت کلسترول تام به کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا را در انسان افزایش می دهد: متاآنالیز

نتایج: افزودن 100 میلی گرم کلسترول رژیم غذایی در روز نسبت کلسترول کل به HDL را 0.020 واحد (95٪ CI: 0.010 ، 0.030) ، غلظت کلسترول کل را 0.056 mmol / L (2.2 میلی گرم / دسی لیتر) (95٪ CI) افزایش داد. : 0.046 ، 0.065 میلی مول / لیتر ؛ 1.8 ، 2.5 میلی گرم در دسی لیتر) و کلسترول HDL در 0.008 میلی مول بر لیتر (0.3 میلی گرم در دسی لیتر) (95٪ CI: 0.005 ، 0.010 میلی مول / لیتر ؛ 0.2 ، 0.4 میلی گرم / دسی لیتر).

کلسترول رژیم غذایی و بیماری های قلبی عروقی: یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز

کلسترول رژیمی از نظر آماری هر دو کلسترول سرم کل را افزایش داد (17 مطالعه ؛ تغییر خالص: 11.2 میلی گرم در دسی لیتر ؛ 95٪ CI: 6.4 ، 15.9) و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) (14 مطالعه ؛ تغییر خالص: 6.7 میلی گرم در دسی لیتر). 95٪ CI: 1.7 ، 11.7 میلی گرم / دسی لیتر). افزایش کلسترول LDL دیگر از نظر آماری در دوزهای مداخله بالای 900 میلی گرم در روز معنی دار نبود. کلسترول غذایی همچنین سطح سرمی کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا را به طور قابل توجهی افزایش داد (13 مطالعه ؛ تغییر خالص: 3.2 میلی گرم در دسی لیتر ؛ 95٪ CI: 0.9 ، 9.7 میلی گرم در دسی لیتر) و نسبت LDL به لیپوپروتئین با چگالی بالا (5 تحقیق ، تغییر خالص): 0.2 ؛ 95٪ CI: 0.0 ، 0.3).

پاسخ چربی و لیپوپروتئین پلاسما به چربی و کلسترول رژیم غذایی: یک متاآنالیز

مطابق با توصیه های فعلی رژیم غذایی (30 energy انرژی از چربی ، <10 fat چربی اشباع شده و <300 میلی گرم کلسترول در روز) سطح کلسترول کلسترول لیپوپروتئین کل و چگالی کم را تقریباً 5 compared در مقایسه با مقادیر مرتبط با رژیم غذایی متوسط ​​آمریکایی کاهش می دهد. به

لیپیدهای غذایی و سطوح کلسترول خون: یک متاآنالیز کمی از مطالعات متابولیک

اجتناب از کلسترول رژیم غذایی 200 میلی گرم در روز ، کلسترول کل خون را 0.13 (0.02) mmol / l و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم را 0.10 (0.02) mmol / l کاهش داد.

شواهدی از مطالعات تغذیه تخم مرغ

تأثیر تغذیه زرده تخم مرغ بر غلظت و ترکیب لیپوپروتئین سرم در انسان

تغذیه زرده تخم مرغ کلسترول کل سرم را تا 13 درصد افزایش داد. بیشتر این افزایش به دلیل کلسترول LDL بود که 21 درصد افزایش یافت. کلسترول VLDL و IDL به ترتیب 19 و 11 درصد و تری گلیسیرید سرم کل 17 درصد کاهش یافت.

تغذیه کلسترول سنتز لیپوپروتئین های با چگالی کم را افزایش می دهد.

مکمل تخم مرغ سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا و چگالی کم را به ترتیب 18 و 40 درصد افزایش داد.

مطالعه میزان و پاسخ در مورد تأثیر کلسترول رژیم غذایی بر روزه داری و متابولیسم لیپید و لیپوپروتئین بعد از غذا در مردان جوان سالم.

کلسترول ناشتا به میزان 1.47 میلی گرم در دسی لیتر (0.038 میلی مول در لیتر) به ازای هر 100 میلی گرم کلسترول اضافه شده به رژیم غذایی افزایش یافت (P <.001). به موازات ، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) افزایش یافت. پاسخ مختلط بود اما در حالت عادی تقسیم شده به نظر می رسید. سطح آپوپروتئین B پلاسما ناشتا بین رژیم غذایی 0 تا 4 تخم مرغ تقریباً 10 increased افزایش یافته و با تغییر در سطح کلسترول کل و LDL مرتبط است.

لیپیدهای سرمی در مردان تحت رژیم غذایی کلسترول بالا و بدون کلسترول

افزودن کلسترول غذایی به شکل زرده تخم مرغ منجر به افزایش قابل توجه کلسترول و فسفولیپیدهای سرمی شد. با حذف کلسترول زرده تخم مرغ از رژیم غذایی ، سطح کلسترول و فسفولیپید سرم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

خوردن تخم مرغ باعث افزایش لیپوپروتئین های با چگالی پایین در افراد زنده می شود

میانگین سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) در تخم مرغ 12 درصد (p = 0.005) و میانگین آپولیپوپروتئین B پلاسما 9 درصد (0.007 = p) نسبت به تخم مرغ بیشتر بود.

تاثیر کلسترول و اسیدهای چرب رژیم غذایی بر لیپوپروتئین های پلاسما

افزودن 750 میلی گرم کلسترول به رژیم غذایی با P / S = 0.25-0.4 باعث افزایش کلسترول LDL با 16 +/- 14 میلی گرم در دسی لیتر به 115٪ از مقادیر پایه رژیم غذایی شد (n = 11 ، P کمتر از 0.01). 1500 میلی گرم کلسترول LDL را با 25 +/- 19 میلی گرم در دسی لیتر به 125٪ افزایش داد (9 نفر ، P کمتر از 0.01).

خوب ، من می توانم ادامه دهم زیرا مطالعات مشابه دیگری نیز وجود دارد ، اما فکر می کنم این در حال حاضر آشکار است.

کلسترول DO سطح کلسترول سرم (عمدتا LDL و تا حدی apo-B) را افزایش می دهد ، با توجه به اینکه الف) سطح سرم اولیه به اندازه کافی پایین است و ب) سطح پایه پایین است.

اگر فردی دارای کلسترول بالا باشد ، کاهش کلسترول دریافتی وی به <200 میلی گرم قطعاً بر تعداد آنها تأثیر مثبت خواهد داشت. پس لطفا مردم گفتن به کسی که در مورد تاثیر تخم مرغ بر کلسترول خود می پرسد ، اهمیتی نمی دهد ، باعث آسیب بزرگی برای فرد می شود.

همه اعتبار u / oehaut

دیدگاهتان را بنویسید