التهاب درجه پایین مالیاتی بر سیستم ایمنی شما است

هنگامی که ما آسیب فیزیکی را تجربه می کنیم، بدن ما با ترشح موادی که برای کمک به مبارزه با آسیب و ترمیم هر گونه آسیبی که ممکن است ایجاد شده باشد، واکنش نشان می دهد. برخی از این مواد توسط بافت عضلانی آزاد می‌شوند، که به توضیح این نظریه کمک می‌کند که اگر به حرکت ادامه دهیم، سریع‌تر بهبود می‌یابیم. برخی دیگر توسط اندام هایی مانند کبد آزاد می شوند و ممکن است با گرفتن نمونه خون اندازه گیری شوند. بدن به هر التهابی به همان شیوه واکنش نشان می دهد، نه فقط در پاسخ به صدمات. برای تحریک مکانیسم های دفاعی بدن، لازم نیست که التهاب در نتیجه آسیب باشد.

علیرغم نبردی که ممکن است در داخل در جریان باشد، سیستم ایمنی ما در حفظ ما بدون هیچ علامت آشکاری موثر است. بسیاری از مردم رژیم های غذایی ضعیفی دارند که دارای گلوکز بالا و مواد مغذی کم است. این منجر به چاقی، دیابت می شود و باعث التهاب و بافت آسیب دیده می شود که به عنوان محصولات نهایی گلیکوزیون پیشرفته شناخته می شود. گلیکاسیون فرآیندی است که در آن گلوکز با پروتئین های موجود در سلول ها پیوند می یابد و منجر به آسیب اکسیداتیو می شود. متأسفانه، اگر مصرف گلوکز بالا را حفظ کنیم، نبرد را به شدت به نفع التهاب متمایل می کنیم. این می تواند منجر به عواقب جدی از جمله تصلب شرایین، بیماری قلبی، دیابت و غیره شود.

در آزمایشگاه، یک نشانگر برای التهاب بالا در خون که می توان اندازه گیری کرد، پروتئین واکنشی C است که توسط کبد در پاسخ به التهاب تولید می شود. متخصصان پزشکی از این پروتئین به عنوان پیش بینی کننده بیماری های قلبی عروقی و نارسایی قلبی استفاده می کنند. چاقی و دیابت از عوامل اصلی التهاب هستند و به طور قابل توجهی خطر نارسایی قلبی را افزایش می دهند. حفظ یک رژیم غذایی با گلوکز بالا و مواد مغذی کم، بدن ما را در وضعیت ثابتی از التهاب با درجه پایین نگه می دارد که در صورت بروز جراحات یا زمانی که آسیب های داخلی فراتر از آنچه سیستم ایمنی ما می تواند تحمل کند، تشدید می شود.

علاوه بر چاقی، سبک زندگی کم تحرک نیز ممکن است به التهاب کمک کند. هنگامی که ما ورزش می کنیم، بافت های عضلانی مواد ضد التهاب را در خون آزاد می کنند. این نه تنها به بدن ما کمک می کند تا از استرس ورزش بهبود یابد، بلکه به طور کلی به مبارزه با التهاب نیز کمک می کند. عوامل رژیم غذایی شامل مصرف بالای گلوکز یا نشاسته و مواد مغذی ناکافی شناخته شده برای مبارزه با التهاب مانند ویتامین C، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها هستند. کمبود ویتامین B، منیزیم و اسید فولیک می تواند منجر به آسیب رگ های خونی و استرس اکسیداتیو شود.

شایان ذکر است نقش روغن امگا ۳ به عنوان یک مبارزه کننده با التهاب طبیعی است. اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ از عملکرد مناسب غشای سلولی پشتیبانی می کنند که به کاهش آسیب اکسیداتیو کمک می کند. منابع غذایی خوب ماهی های چرب مانند سالمون و ساردین، دانه ها و آجیل هستند. مکمل امگا ۳ نیز در مبارزه با التهاب و تامین این اسیدهای چرب ضروری برای سلول ها مفید است.

رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز، میوه ها و انواع توت ها و پروتئین های سالم مانند ماهی را برای تامین مواد مغذی مورد نیاز برای عملکردهای سالم بدن مصرف کنید. هر روز به حرکت خود ادامه دهید تا به ماهیچه ها کمک کنید تا مواد ضدالتهاب بیشتری تولید کنند. اگر این پوندهای اضافی را از بین ببرید، سیستم ایمنی خود را تقویت خواهید کرد تا در نبرد التهابی که در درون شما جریان دارد پیروز شود. فرزندان خود را فراموش نکنید. چاقی دوران کودکی یک مشکل بزرگ است. شروع چرخه مبارزه با التهاب در سنین پایین فقط می تواند آنها را برای عوارض بیشتر در آینده آماده کند.

سریعترین رژیم لاغری