انگور، شاخص گلیسمی و رژیم جراحی کاهش وزن

بیماران جراحی کاهش وزن می‌آموزند که گنجاندن میوه‌ها و سبزیجات با گلیسمی پایین در رژیم غذایی با پروتئین بالا، راهی مؤثر برای معرفی مواد مغذی و طعم به وعده‌های غذایی بدون عواقب منفی مرتبط با سایر غذاهای پر کربوهیدرات است. درک GI (شاخص گلیسمی) اولین گام برای افزودن مواد مغذی، تنوع و طعم از سبزیجات و میوه ها به رژیم غذایی گاهی محدود کننده مرتبط با جراحی چاقی از جمله بای پس معده، نوار لپ معده و اسلیو معده است.

یکی از نگرانی‌های بیماران کاهش وزن این است که مقدار بسیار کمی میوه یا سبزی با قند بالا (گلیسمیک بالا) که بدون پروتئین یا چربی مصرف می‌شود، می‌تواند باعث واکنش فوری گلوکز در افراد مبتلا به مشکلات سوء جذب شود که گاهی به آن سندرم دامپینگ یا تخلیه سریع معده می‌گویند. انگور نمونه خوبی از میوه های به اصطلاح “سالم” است که ممکن است برای بیماران جراحی کاهش وزن مشکلاتی ایجاد کند. انگور دارای ارزش GI 53 است که آنها را با ارزش GI “پایین” رتبه بندی می کند. این بدان معناست که آنها تأثیر کمی بر سطح گلوکز دارند. یک فنجان به عنوان اندازه سرو در نظر گرفته می شود. در نگاه اول این می تواند آنها را میوه ای مناسب برای بیماران جراحی معده کند، اما تحقیقات خط مقدم داستان متفاوتی را به ما می گوید: انگور میوه زیبای خدایان است که فقط منتظر است در کیسه های کوچک ما فرو برود و از میان وعده میوه سالم به کینه توز تبدیل شود. غذای لغزنده کوچک و فاجعه تخلیه.

اتفاقی که می افتد این است: ما به درستی معتقدیم انگور برای ما مفید است و کالری کمی دارد، بنابراین اندازه سهم را اندازه نمی گیریم. ما از هر انگور، که بیشتر آب و فروکتوز است، به عنوان یک میان وعده لذت می بریم، بنابراین هیچ بافری برای کند کردن جذب فروکتوز از طریق مری یا دیواره های روده کیسه وجود ندارد. ما می‌توانیم مقدار زیادی انگور بخوریم، زیرا به همان سرعتی که از آن لذت می‌بریم، درست از طریق روزنه می‌لغزند. حتی با کیسه شکم جراحی هنگام خوردن انگور، هرگز به سیری نمی رسیم. غافل از بار گلوکز قابل توجهی که این امر بر بدن ما وارد می کند، ما همچنان از میان وعده سالم خود لذت می بریم، زمانی که یکباره ضربه به ما برخورد می کند و ما در ناراحتی اضافه بار گلوکز هستیم: تخلیه. این می تواند برای هر بیمار جراحی معده که از رژیم غذایی پروتئین بدون چربی پیروی می کند و تحمل کمی برای افزایش گلوکز ایجاد کرده است، رخ دهد.

بنابراین پاسخ کوتاه، اگرچه گلیسمیک پایین، انگور میوه ای است که باید با احتیاط از آن لذت برد. به عنوان یک میان وعده، من وعده های کنترل شده را پیشنهاد می کنم، نه بیشتر از یک فنجان در یک وعده. میان وعده انگور خود را به یک وعده غذایی کوچک تبدیل کنید و شامل یک وعده گوشت بدون چربی و یک پیمانه پنیر کم چرب باشد.

انگور را به عنوان غذای «مواد تشکیل دهنده» در نظر بگیرید، نه فقط یک میان وعده. در اینجا یک سالاد کلاسیک مرغ به سبک جنوبی وجود دارد که از انگور در غذای اصلی استفاده می کند. تعداد بالای پروتئین در دستور غذا از اضافه بار گلوکز از انگور جلوگیری می کند.

سالاد کلاسیک مرغ جنوبی

تزئین:

۱/۴ فنجان خامه فرم گرفته

۳/۴ فنجان Miracle Whip Light

۱ قاشق چایخوری مخلوط چاشنی بدون سدیم

نمک و فلفل به مزه

سالاد:

۲ ۱/۲ فنجان مرغ پخته شده، خرد شده و سرد

۱ فنجان کرفس، خرد شده

۱ فنجان انگور سبز بدون هسته، ورقه شده

۱/۲ فنجان خلال بادام، کمی برشته شده

۴ قاشق غذاخوری جعفری تازه، خرد شده

کاهو بیب، برگ‌های آن به شش فنجان جدا می‌شوند – یک فنجان در هر وعده

برای سس: در یک کاسه متوسط، خامه را با همزن بزنید تا پف کند. در Miracle Whip Light بریزید، چاشنی ها را مخلوط کنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. کنار بگذارید.

در یک کاسه بزرگ مرغ خرد شده پخته شده، کرفس خرد شده و انگور خلال شده را با هم بریزید. سس را اضافه کنید و به آرامی با هم تا کنید تا ترکیب شود. تا زمان سرو خنک شود، ممکن است یک روز قبل برای این مرحله آماده شود. وقتی آماده سرو شد، مخلوط مرغ را به طور مساوی بین فنجان های کاهو تقسیم کنید، با خلال بادام برشته شده و جعفری تازه خرد شده تزئین کنید. سرد سرو کنید.

سرو ۶. در هر وعده: ۳۶۳ کالری. ۲۷ گرم پروتئین؛ ۲۴ گرم چربی (۵ گرم اشباع)؛ ۱۱ گرم کربوهیدرات؛ ۲ گرم فیبر؛ سرشار از ویتامین B12 و نیاسین است.

سریعترین رژیم لاغری