اگر روزی ۶ حبه سیر بو داده شده بخورید، تاثیرش شگفت انگیز است!


سیر که به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی همواره مورد توجه بوده است، به لطف ارزش غذایی موجود در آن، بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. به ویژه سیر برشته شده، دارای خواص فراوانی است. در این مطلب از سری مطالب بخش سلامت خبرنامه، به بررسی خواص سیر بو داده شده برای سلامت پرداخته شده است. با خبرنامه همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طب سوزنی کره ای یا سوجوک: اگر سیر را در انگشت شست خود بپیچید و صبر کنید…!

نگاهی کلی به سیر

سیر یک غذای محبوب است که در رسپی اکثر غذاهای دنیا حضور دارد. این سبزی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. فواید سیر از زمان های قدیم شناخته شده و مورد استفاده قرار می گرفته است. حتی در زمان های قدیم به عنوان یک نوشدارو شناخته می شد. فواید سیر ناشی از بسیاری از مواد فعال موجود در آن است، از جمله ترکیبات گوگرد فرار آلیین و آلیسین. سیر همچنین حاوی آنتی اکسیدان، فلاونوئید، مواد معدنی و پروتئین است.

برای حفظ تمام فواید سیر که به نظر می‌رسد دارای عملکردهای درمانی بسیار متنوعی بر سلامت عمومی است، مصرف آن به صورت خام و ریز خرد شده توصیه می‌شود. سیر خام و ریز شده حاوی تمام مواد موثره به ویژه آلیسین است که به مقدار زیاد وجود دارد.

سیر با پخته شدن زیاد، برخی از فواید خود را از دست می دهد. تخمین زده می شود که سه برابر سیر پخته شده، باید مصرف شود تا از مزایای سیر خام بهره مند گردیم. بسیاری از افراد سیر خام را نمی توانند به خوبی هضم کنند، اما می توان آن را چند دقیقه قبل از پایان پخت به غذاهای داغ اضافه کرد تا بیشتر فواید آن حفظ شود.

سیر که برای آشپزخانه ها و وعده های غذایی ضروری است، فواید زیادی برای بدن دارد. سیر که به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته می شود، به دلیل ارزش غذایی و ویتامین هایش، بیماری ها را درمان می کند.در حالی که مصرف سیر که غذاها و سفره ها را شاداب می کند، حداقل به اندازه فواید آن اهمیت دارد، باید به مقدار آن نیز توجه کرد.

بیشتر بخوانید: فواید درمانی ترکیب سیر و عسل: اگر هر روز صبح، یک قاشق عسل و سیر بخورید….

خواص سیر بو داده شده برای سلامت

خواص سیر بو داده شده برای سلامت

برخی از مطالعات اثرات سیر، به ویژه سیر برشته شده را بر بدن ما نشان می دهد. خوردن ۶ حبه سیر بوداده در روز؛ این مزایا را گام به گام در طول زمان و زمان سپری شده نشان می دهد. سیر برشته شده برای قلب، سیستم عصبی و سیستم ایمنی بسیار مفید است، به افزایش مقاومت بدن کمک می کند. سیر و سیر برشته که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، C و B کمپلکس هستند، برای بیماری های زمستانی عالی هستند.

خوردن ۶ حبه سیر بوداده در روز

خوردن ۶ حبه سیر بوداده در روز باعث ایجاد تغییراتی در بدن در ساعات مختلف می شود.

۴-۶  ساعت:

متابولیسم را تسریع می کند. علاوه بر این، چربی های ذخیره شده را شروع به سوزاندن می کند و مایعات اضافی در بدن شروع به دفع می کنند.

خواص سیر بو داده شده برای سلامت در ۶-۷ساعت:

خاصیت ضد باکتریایی سیر در سراسر بدن پخش می شود و گردش خون تنظیم می شود. به این ترتیب سیر با باکتری های بدن ما مبارزه می کند.

۶-۱۰ ساعت:

مواد مغذی موجود در سیر در سطح سلولی از بدن دفاع می کند و از اکسیداسیون محافظت می کند.

۱۰-۲۴ ساعت:

کلسترول را تنظیم می کند. همچنین برای بیماری های قلبی عروقی مفید است. علاوه بر این، از مغز محافظت می کند و حافظه را تقویت می کند. سیستم عصبی را تقویت می کند. برای استخوان ها مفید است. مهمتر از همه، از خستگی جلوگیری می کند و به ما اجازه می دهد تا قوی تر بمانیم.

لایه زیرین پوست منافذ بین درم و پوست را سفت می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند. به پوست کمک می کند تا روشن تر و درخشان تر به نظر برسد.

ارزش غذایی سیر

در ۱۰۰ گرم سیر به طور متوسط ​​۱۴۹ کالری وجود دارد. علاوه بر این، ارزش غذایی سیر به شرح زیر است:

برای ۱۰۰ گرم سیر؛

آب: ۵۸.۵۸ گرم

انرژی: ۱۴۹ کیلو کالری

پروتئین: ۶.۳۶ گرم

چربی کل: ۰.۵ گرم

کربوهیدرات: ۳۳.۰۶ گرم

فیبر: ۲.۱ گرم

شکر کل: ۱ گرم

کلسیم: ۱۸۱ میلی گرم

آهن: ۱.۷ میلی گرم

منیزیم: ۲۵ میلی گرم

فسفر: ۱۵۳ میلی گرم

پتاسیم: ۴۰۱ میلی گرم

سدیم: ۱۷ میلی گرم

روی: ۱.۱۶ میلی گرم

ویتامین C، اسید اسکوربیک کل: ۳۱.۲ میلی گرم

تیامین: ۰.۲ میلی گرم

ریبوفلاوین: ۰.۱۱ میلی گرم

نیاسین: ۰.۷ میلی گرم

ویتامین B-6: 1.24 میلی گرم

فولات، DFE: 3 میکروگرم

ویتامین B-12: 0 میکروگرم

ویتامین A، RAE: 0 میکروگرم

ویتامین A، IU: 9 IU

ویتامین E (آلفا توکوفرول): ۰.۰۸ میلی گرم

ویتامین D (D2 + D3): 0 میکروگرم

ویتامین D: 0 IU

ویتامین K (فیلوکینون): ۱.۷ میکروگرم

اسیدهای چرب، کل اشباع شده: ۰.۰۹ گرم

اسیدهای چرب، کل تک غیراشباع: ۰.۰۱ گرم

اسیدهای چرب، تام چند غیراشباع: ۰.۲۵ گرم

اسیدهای چرب، ترانس کل: ۰ گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

لینک های مفید:

خواص درمانی سیر سیاه و نحوه مصرف آن!

علم توضیح می دهد: وقتی هر روز سیر می‌خورید چه اتفاقی می‌افتد

خواص درمانی ترکیب شیر و سیر: اثرات معجزه آسا در کاهش وزن و سلامتی

تقویت سیستم ایمنی بدن: چه خوراکی ها را باید خورد

عوارض جانبی سیر: در مصرف سیر مراقب باشید!

نحوه صحیح نگهداری طولانی سیر برای حفظ طعم و تازگی آن