این شرکت ژاپنی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ خودروهای پرنده تولید کند!


وقتی تصویری از آینده را در فیلم‌های علمی تخیلی می‌بینیم، اولین چیزی که نشان می‌دهند اتومبیل‌ها و دوچرخه‌هایی است که در یک شهر با فناوری پیشرفته پرواز می‌کنند. در حالی که ما اتومبیل‌ها و کانورتیبل‌های منحصربه‌فردی را دیده‌ایم که می‌توانند مانند هواپیما بلند شوند، ممکن است در این مرحله کمی بعید به نظر برسد. با این حال، اگر همه چیز خوب پیش برود، ممکن است تا سال ۲۰۲۵ شاهد یک سرویس تاکسی پرنده مبتنی بر خودرو در ژاپن باشیم.

Skydrive با سوزوکی برای نمایش خودروهای پرنده شریک می شود

در سپتامبر ۲۰۲۰، شرکت ژاپنی Skydrive Inc. با تمرکز بر خودروهای پرنده و پهپادهای باری، اولین پرواز خودروی منحصر به فرد eVTOL (برخاست و فرود عمودی) خود را با یک نفر به نمایش گذاشت. اکنون، همین شرکت با سوزوکی همکاری کرده است تا مدل جدیدی از خودروی eVTOL خود را برای نمایش در نمایشگاه جهانی اوزاکا ۲۰۲۵ توسعه دهد.

Skydrive Inc در حال حاضر با سوزوکی کار می کند تا یک eVTOL دو سرنشینه بسازد که می تواند به صورت عمودی بلند شود و فرود بیاید، در اطراف شهر پرواز کند و مسافران را به مقصد برساند. این پهپاد دو نفره که اکنون SD-05 نامیده می شود، می تواند مسافری را با خلبان/راننده حمل کند و آنها را به مقصدی در محدوده شهر برساند.

این شرکت اخیراً اعلام کرد که با تنظیم‌کننده‌های حمل‌ونقل ژاپن، وزارت زمین، زیرساخت، حمل‌ونقل و گردشگری (MLIT) به توافق رسیده است تا گواهینامه خودروی پرنده خود را بر اساس کتابچه راهنمای بازرسی پرواز JCAB (AIM) دریافت کند.

“سازمان هوانوردی ژاپن درخواست ما را برای صدور گواهینامه نوع در اکتبر ۲۰۲۱ پذیرفت. از آن زمان تاکنون، ما چندین بحث با این مقام در مورد راه های توسعه و طراحی این ماشین ایمن داشته ایم. اکنون با JCAB برای انتخاب AIM Part II به عنوان به توافق رسیده ایم. ما بسیار خرسندیم که یک گام به صدور گواهینامه نزدیکتر شده ایم. نوبو کیشی، مدیر ارشد فناوری Skydrive گفت: “از اینجا، ما به تعمیق همکاری خود با JCAB و کار بر روی برنامه های صدور گواهینامه ادامه خواهیم داد.”

در آینده، Skydrive به توسعه وسیله نقلیه پرنده دو نفره خود و بهبود طراحی و اجرای ویژگی های ایمنی ادامه خواهد داد. این شرکت قصد دارد این خودروی پرنده را در نمایشگاه جهانی اوزاکا ۲۰۲۵ به نمایش بگذارد و در نهایت یک سرویس تاکسی در ژاپن با ناوگان SD-05 راه اندازی کند.

بنابراین نظر شما در مورد برنامه های Skydrive برای تجاری سازی خودروهای پرنده چیست؟ آیا فکر می کنید آنها می توانند این کار را با موفقیت انجام دهند؟ نظرات خود را در دانوتک با ما در میان بگذارید.