با کنترل سطح قند خون خود با افسردگی مبارزه کنید

آیا می دانستید اگر با افسردگی مبارزه می کنیم باید سطح قند خون خود را کنترل کنیم؟ برای اینکه سطح قند خون خود را کنترل کنید، همیشه با مراجعه به رژیم غذایی خود شروع کنید. اگر بوریتو پر از سبزیجات، پنیر و گوشت رنده شده گاو میل کنید، بدن شما از مواد مغذی مختلف غذا برای کنترل قند خون به ترتیب خاصی استفاده می کند. ظرف چند دقیقه تا یک ساعت پس از صرف غذا، ترتیلا و سبزیجات (که عمدتاً از کربوهیدرات‌ها تشکیل شده‌اند) به گلوکز (یک قند ساده) تجزیه می‌شوند که وارد جریان خون شما می‌شود و باعث افزایش سطح قند خون می‌شود و سپس حدود یک ساعت بعد دوباره سقوط کنید.

در آن مرحله، پروتئین پنیر و گوشت گاو به گلوکز تبدیل می شود و دوباره باعث افزایش قند خون شما می شود. درست زمانی که سطح شما بار دیگر پایین می آید، چربی پنیر و گوشت گاو در نهایت به گلوکز تبدیل می شود تا یک سوم افزایش در قند خون شما ایجاد کند. این روند کل حدود پنج ساعت طول می کشد و درست در زمان وعده غذایی بعدی شما به پایان می رسد. بنابراین خوردن ترکیب مناسب کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی می تواند سطح قند خون شما را در سطح یکنواخت نگه دارد تا از تأخیر انرژی و هوس های قند جلوگیری کند – که می تواند به کاهش وزن کمک کند.

نسخه من برای پروتئین: ترفند این است که نسبت مناسب کربوهیدرات به پروتئین را دریافت کنید. از قانون دو سوم پیروی کنید: مطمئن شوید که حجم پروتئین کمی بیشتر از یک سوم وعده غذایی شما باشد (مگر اینکه قبلاً یک ورزشکار فعال باشید، در این صورت پروتئین شما باید کمتر از یک سوم وعده غذایی شما باشد). در حالی که کربوهیدرات کمی کمتر از دو سوم است. (به یاد داشته باشید که میوه ها و سبزیجات را، علاوه بر نشاسته ها، مانند سیب زمینی و غذاهای حاوی غلات، به عنوان کربوهیدرات در نظر بگیرید.) بنابراین اگر برای شام مرغ و سبزیجات سرخ کرده می خورید، کمتر از یک سوم بشقاب شما باید برنج سبوس دار باشد، کمتر از یک سوم باید سبزیجات باشد و کمی بیش از یک سوم باید مرغ باشد.

توصیه می‌کنم از منابع پروتئینی کم‌چرب مانند ماهی (ماهی آزاد، ماهی تن، شاه‌ماهی، ساردین)، بوقلمون و مرغ بدون پوست، گوشت گاو و خوک بدون چربی استفاده کنید (چشم گاو گرد، دور بالا، و فیله گچبری بالا، و فیله گوشت خوک)، و پروتئین گیاهی کم چرب (لوبیا، توفو).