بحث رژیم دیابت

من به این موضوع پس از تشخیص دیابت “مورد مرزی” که آزمایش خون نشان داد سطح گلوکز خون (سطح قند خون) بالاتر از حد طبیعی بود، به این موضوع علاقه مند شدم. من چیزی بیش از دانش مبهم در مورد دیابت نداشتم، اما مطمئناً نمی خواستم پرونده مرزی من به یک مورد واقعی دیابت تبدیل شود. من خوش شانس بودم که دوستی داشتم که در شرایط بدتر از من بود. او با گرفتن شاخ گاو، سطح گلوکز خون خود را با رعایت رژیم غذایی سخت و ورزش به حد طبیعی کاهش داده است. در ادامه راه او من هم اکنون همین کار را کرده ام.

این یک چالش بود و شامل تغییر کامل رژیم غذایی بود. این شامل کاهش مصرف کربوهیدرات ها بود که سخت ترین چالش برای کنار گذاشتن صبحانه سنتی غربی شامل غلات، شیر، نان تست، مارمالاد، آب پرتقال و قهوه است. از این گذشته، آیا این همان صبحانه ای نیست که به ما یاد داده اند به جای مسئله ناسالم «بیکن و تخم مرغ» بخوریم که ظاهراً منجر به سطوح بالای کلسترول و بیماری قلبی می شود؟

قبل از پرداختن به بحث، اجازه دهید مسائل مربوط به آن را روشن کنیم. دیابت بیماری است که در آن بدن انسولین تولید نمی کند (دیابت نوع ۱)، یا به درستی از انسولین استفاده نمی کند (دیابت نوع ۲). انسولین هورمونی است که قند، نشاسته و سایر مواد غذایی را به انرژی تبدیل می کند. این تضمین می کند که گلوکز در خون ما وارد سلول های ما می شود و در آنجا به عنوان انرژی استفاده می شود. گلوکز قندی است که از غذاهایی که می خوریم به دست می آید. در افرادی که مبتلا به دیابت هستند، گلوکز در خون انباشته می شود که منجر به هیپرگلیسمی می شود. وقتی بدن نتواند گلوکز را به درستی استفاده کند، ممکن است فرد در نهایت احساس خستگی مزمن کند.

پس بحث برای فردی مثل من که سطح گلوکز خون بالاتر از حد طبیعی دارد یا فردی که دیابت دارد چیست؟

۳ گروه اصلی غذایی پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها هستند و بحث بر سر میزان کربوهیدرات هایی است که باید بخوریم. تا دهه ۱۹۵۰، درمان استاندارد برای همه انواع دیابت، رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب بود. سپس، زمانی که مطالعات نشان داد رژیم‌های غذایی با سطح بالایی از چربی‌های اشباع شده خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند، انجمن دیابت آمریکا (ADA) شروع به توصیه رژیم‌های غذایی کم‌چرب برای دیابت کرد. ثانیاً تصور می‌شد که رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا باعث بیماری کلیوی می‌شوند. با توجه به پروتئین و چربی به عنوان عوامل خطر، تنها گروه غذایی باقیمانده کربوهیدرات ها بود که رژیم غذایی آنها توصیه می شود و هنوز هم با حمایت جامعه پزشکی توصیه می شود. تنها تطابق ایجاد شده اندازه بخش های کربوهیدرات مصرفی است که باید متوسط ​​باشد.

دوستم من را به تماشای یک مناظره تلویزیونی اخیر نشست که در آن تحقیقات سوئدی رژیم کربوهیدرات را برای افراد دارای سطوح غیرطبیعی گلوکز خون کاملاً رد کردند و تأکید کردند که کربوهیدرات ها هستند که این سطوح را افزایش می دهند.

رژیم غذایی توصیه شده توسط دکتر ریچارد برنشتاین به نظر می رسد پاسخی برای بازگرداندن سطح گلوکز خون به حالت طبیعی باشد. مطمئناً برای من و دوستم کار کرد.

غذاهایی که باید اجتناب کنید

  • غذاهایی که حاوی قندهای ساده هستند. اینها شامل شکر سفره و بیشتر غذاهای نشاسته ای مانند نان، پاستا، غلات، غلات صبحانه و سیب زمینی است.
  • غذاهای میان وعده مانند آب نبات، کلوچه، کیک، چیپس سیب زمینی و تورتیلا، ذرت بو داده، چوب شور، میله های پروتئینی.
  • شیر و پنیر (به جز شیر سویا).
  • میوه ها و آب میوه ها.
  • سبزیجاتی مانند لوبیا، هویج، ذرت، سیب زمینی، گوجه فرنگی.
  • سوپ های کنسرو شده و بیشتر غذاهای “سالم”.
  • غذاها و تنقلات حاوی خرنوب، عسل، ساخارین، شربت ذرت، لاکتوز، دکسترین، فروکتوز، گلوکز، ملاس و سایر مواد مشابه.

مواد غذایی برای خوردن

  • ماهی، گوشت، مرغ، تخم مرغ، جایگزین های گوشت سویا.
  • پنیر، خامه، کره، مارگارین، ماست، شیر سویا، سس سالاد کم کربوهیدرات.
  • آجیل، جلبک دریایی، گیاهان و ادویه جات ترشی جات، شیرین کننده های مصنوعی.

همانطور که می بینید، در حالی که این رژیم، همراه با ورزش منظم، احتمالا سطح گلوکز خون شما را به حالت عادی باز می گرداند، اما یک چالش ایجاد می کند – یک تغییر نسبتاً چشمگیر در روال خرید و آشپزخانه شما.

سریعترین رژیم لاغری