بهترین ویتامین های بدنسازی: یک مکمل فوق العاده آسان که برای همه مفید است


مکمل ها همیشه بخشی از وزنه برداری و تمرین بوده است. وقتی در مورد مکمل‌های غذایی صحبت می‌کنیم، عمدتاً روی موارد واضح مانند پروتئین‌ها، ترموژن‌ها، کراتین و تقویت‌کننده‌های انرژی تمرکز می‌کنیم. اما باید در مورد بهترین مولتی ویتامین ها برای بدنسازی مطمئن باشید؟ بیایید در مورد مولتی ویتامین برای بدنسازی بیشتر بخوانیم.

چرا مولتی ویتامین برای بدنسازی ضروری است؟

از روز اول در بدنسازی به ما گفته شد که ویتامین ها برای سلامتی ضروری هستند، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا؟ ما می دانیم که ویتامین A، برای مثال، برای چشم مفید است. یا اینکه ویتامین B12 برای سیستم عصبی ما حیاتی است. اما چگونه ویتامین ها چه می کنند؟ حقیقت این است که بسیار کمک می کند – بیشتر از چیزی که حتی فکرش را بکنید.

مولتی ویتامین ها عملکرد درست بدن ما را تضمین می کنند. آنها آنتی اکسیدان هستند و به بدن شما در جذب مواد معدنی و مواد مغذی کمک می کنند. آنها همچنین به ساخت سلول ها، کلاژن و استخوان ها، مدیریت سیستم ایمنی بدن و حفظ بینایی سالم کمک می کنند. ویتامین ها همچنین با کمک متابولیسم و ​​سنتز پروتئین از شما حمایت می کنند – شاید مهمترین جزء بدنسازی.

بهترین مولتی ویتامین ها برای بدنسازی بهتر است از طریق غذاهای کامل مصرف شوند، اما تصور کنید دریافت همه آنها از وعده های غذایی روزانه چقدر می تواند دشوار باشد. برای جبران، مولتی ویتامین ها راهی مقرون به صرفه و آسان برای دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما هستند. وقتی بدنساز هستید، این می تواند به بهتر شدن دنیای بدنسازی شما کمک کند. درست قبل از غواصی، چند نکته وجود دارد که باید بدانید، یعنی مولتی ویتامین ها برای همه ساخته نشده اند، بنابراین در اینجا مواردی است که قبل از مصرف مولتی ویتامین باید در نظر بگیرید.

چرا مولتی ویتامین برای بدنسازی ضروری است؟

ممکن است مولتی ویتامین ها مانند یک قرص معجزه آسا برای رفع نیاز به غذا خوردن آگاهانه به نظر برسند، اما متاسفانه در انجام این کار کمکی نمی کنند. اما مولتی ویتامین همیشه ضروری نیست و اگر دقیقاً ندانید با آن چه می کنید، می تواند شما را بیمار کند.

مولتی ویتامین ها مکمل هستند، به این معنی که می توان آنها را همراه با رژیم غذایی مصرف کرد. آنها اغلب به گونه ای طراحی شده اند که ۱۰۰ درصد ویتامین مصرفی روزانه شما را تامین کنند. این روی کاغذ خوب به نظر می رسد، اینطور نیست؟ مشکل این است که ویتامین های بیشتری از غذا دریافت خواهید کرد، در این صورت ممکن است از توصیه روزانه تغذیه ای که نیاز دارید تجاوز کنید. این ممکن است منجر به مصرف بیش از حد ویتامین ها شود که البته اثرات نامطلوبی نیز خواهد داشت.

در بهترین مولتی ویتامین بدنسازی به دنبال چه چیزی باید باشید؟

یک سایز برای همه مولتی ویتامین ها مناسب نیست. همانطور که گفته شد، مصرف صحیح آن بر روی (یا اینکه چقدر خوب) برای شما کار می کند تأثیر می گذارد. با این حال، طرحی برای مولتی ویتامین ها وجود دارد و بهترین مولتی ویتامین ها برای بدنسازی باید حاوی مواد زیر باشد:

  • ویتامین A.
  • ویتامین B6 و B12.
  • ویتامین دی.
  • ویتامین E
  • ویتامین K.
  • بیوتین؛
  • بورات.
  • کلسیم.
  • اساسی
  • اسید فولیک.
  • ید
  • منیزیم
  • نیاسین؛
  • اسید پانتوتنیک.
  • پتاسیم؛
  • پروتئین
  • ریبوفلاوین
  • سلنیوم؛
  • تیامین؛
  • فلز روی؛

آیا مولتی ویتامین ها منقضی می شوند؟

ویتامین ها ممکن است منقضی شوند، اما نه مانند غذا. مصرف ویتامین‌ها پس از تاریخ انقضا باعث بیمار شدن شما نمی‌شود، اما به مرور زمان تحلیل رفته و ضعیف‌تر می‌شوند و عملاً بی‌فایده می‌شوند.

همچنین نگهداری صحیح آنها بسیار مهم است، زیرا نور خورشید می تواند آنها را نیز تخریب کند.

بهترین مولتی ویتامین ها برای بدنسازی چگونه مصرف می شود؟

اگر بدنساز هستید هیچ قانون طلایی برای مصرف مولتی ویتامین وجود ندارد و هر محصول باید حاوی دستورالعمل هایی باشد که شما را در استفاده بهینه از آن راهنمایی کند. با این حال، به طور کلی، مصرف مولتی ویتامین همراه با وعده های غذایی می تواند خطر ناراحتی معده را کاهش دهد. زمان روز مهم نیست.

موارد منع مصرف را حتما بررسی کنید. برخی از داروها یا سایر مکمل ها ممکن است با ویتامین ها تداخل داشته باشند یا برعکس.

سریعترین رژیم لاغری