به گفته این مطالعه ، عادت های بد خواب با بیماری های مزمن همراه است


تصویر خبری: این مطالعه می گوید عادت های بد خواب در ارتباط با بیماری های مزمن است

جمعه ، 4 اکتبر (HealthDay News) – یک مطالعه جدید نشان می دهد خواب زیاد یا بیش از حد با بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت ارتباط دارد.

دکتر صفوان بدر ، رئیس آکادمی پزشکی خواب ایالات متحده می گوید: “خواب طولانی مدت به این معنا نیست که شما خوب می خوابید.” “درک این نکته مهم است که هم کیفیت و هم کمیت خواب بر سلامت شما تأثیر می گذارد … زمان و نحوه خوابیدن به اندازه غذا خوردن یا نحوه ورزش اهمیت دارد.”

بدر در بیانیه خبری آکادمی گفت: بزرگسالان باید تلاش کنند هر شب هفت تا نه ساعت بخوابند تا از مزایای سلامتی خواب برخوردار شوند.

برای مطالعه ای که در شماره اکتبر مجله منتشر شده است خوابیدن، محققان بیش از 54000 آمریکایی 45 ساله و بالاتر را در 14 کشور مورد بررسی قرار دادند. حدود یک سوم آن ها خواب کوتاه (کمتر از شش ساعت در شب) ، 4 درصد بلند (10 ساعت یا بیشتر) و 64 درصد خواب مطلوب (هفت تا نه ساعت) بودند.

در مقایسه با افرادی که خواب راحت دارند ، افراد دارای خواب کوتاه بیشتر به بیماری قلبی ، سکته مغزی ، دیابت ، چاقی و مشکلات روانی مکرر مبتلا بودند. همین امر در مورد افراد طولانی خواب صادق بود و ارتباط با بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت با خواب بیشتر حتی قوی تر بود.

جانت کرافت ، نویسنده این مطالعه ، گفت برخی از ارتباطات بین مدت زمان خواب ناسالم و بیماری مزمن تا حدی با رنج روانی مکرر و چاقی توضیح داده شده است. کرافت ، اپیدمیولوژیست ارشد بیماری های مزمن در گروه کنترل و پیشگیری بهداشت ایالات متحده ، می گوید: “این نشان می دهد که پزشکان باید علاوه بر سلامت خواب ، در بیماران مبتلا به بیماری های مزمن ، نظارت بر سلامت روانی و وزن بدن را در نظر بگیرند.”

بدرس خاطرنشان کرد: اختلالات خواب ، از جمله آپنه خواب و بی خوابی ، اغلب در افراد مبتلا به بیماری مزمن رخ می دهد و می تواند توانایی شما در خواب آرام را مختل کند. بدر توضیح داد: “بنابراین اگر خسته از خواب بیدار می شوید ، با پزشک خواب مشورت کنید تا ببینید مشکلی وجود دارد. در صورت تشخیص بیماری خواب ، درمان آن می تواند علائم بیماری و کیفیت زندگی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.”

– رابرت پریدز

اخبار پزشکی
حق چاپ © 2013 HealthDay. همه حقوق محفوظ است.



نمایش اسکی

اختلالات خواب: غذاهایی که به خواب رفتن یا بیدار شدن شما کمک می کند
یک نمایش اسلاید تماشا کنید

منابع

منبع: آکادمی پزشکی خواب آمریکا ، انتشار اخبار ، 1 اکتبر 2013

دیدگاهتان را بنویسید