بیماری های سبک زندگی

گزارش‌های فزاینده‌ای از چندین بیماری سبک زندگی وجود دارد که مردم را از چندین کشور جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد. یکی از دلایل اصلی این موضوع کمبود وقت برای فکر کردن به سلامتی است. برخی از دلایل دیگر عبارتند از: عدم آگاهی، اختلالات بدنی، استرس بیش از حد ناشی از کار و غیره. افراد بی سواد روستایی اصول اولیه تغذیه را رعایت نمی کنند. اکثر آنها نیز فقیر هستند.

تنش بیش از حد و سطح قند خون بیش از حد مهمترین خطراتی است که زندگی بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر چندین عامل دیگر، نمک بیش از حد در بدن به نظر می‌رسد که افزایش سطح فشار خون را تسهیل می‌کند. کلیه اندام حیاتی است که سطح فشار خون را کنترل می کند. به گفته محققان پزشکی، خوانش های بالای ۱۴۰/۹۰ به عنوان فشار خون بالا شناخته می شود. مصرف کمتر نمک، تمدد اعصاب، نوشیدن چای سبز، مصرف دو یا سه حبه سیر در صبح و غیره از جمله درمان های طبیعی هستند رژیم غذایی متعادل یا غذای مغذی و پیاده روی سریع نیز مفید هستند. اجتناب از تصمیمات مخاطره آمیز، برنامه ریزی کامل کار، اجتناب از ناامیدی، گنجاندن سرگرمی در زندگی، مدیتیشن، یوگا، مدیریت موثر زمان، مهارت های بین فردی سالم و غیره نیز به کاهش استرس غیرضروری کمک می کند.

خواب خوب می تواند سطوح بالاتر گلوکز را کاهش دهد. خون ما فقط به سطوح معینی از گلوکز نیاز دارد. مقادیر بیش از حد آن می تواند مشکلات متعددی برای سلامتی ایجاد کند. گلوکز بیش از حد در خون منجر به لخته شدن آن می شود. ممکن است بدن ایمنی خود را از دست بدهد. مصرف غذای ما در فواصل منظم می تواند خطر افزایش سطح گلوکز را کاهش دهد. گیاهان طبیعی مانند برگ چریش، لیدی فینگر، سیر، پیاز، چای سبز و غیره به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک زیادی می کنند.

چاقی یکی از عوامل مهم در کاهش اثربخشی افراد است. همچنین مسئول بروز خطرات بهداشتی ذکر شده در بالا می باشد. عوامل متعددی در افزایش وزن بدن ما نقش دارند. به نظر می رسد بسیاری از مردم در مورد اثرات سوء وزن بیش از حد آگاهی خوبی کسب می کنند.

سکته مغزی، بیماری های قلبی عروقی، از دست دادن بینایی و … برخی از پیامدهای سبک زندگی نامناسب است. دانشمندان پزشکی پیشنهاد می کنند که سبزیجات بیشتری در رژیم غذایی گنجانده شود. به نظر می رسد که اساساً استرس مشکل ذهن است. سطوح بالاتر گلوکز نیز باعث استرس می شود.

داروهای مناسب، رژیم غذایی مغذی، ورزش منظم و غیره تاثیر زیادی در حفظ سطح طبیعی گلوکز و نمک دارند.

سریعترین رژیم لاغری