تناسب اندام ترین زن سابق روی زمین، کاترین دیویدزدوتر، با تمریناتی از جمله حشرات مرده و تخته های کناری، قلب خود را قوی نگه می دارد.


رقابت کاترین دیویدزداتیر در

کاترین دیویدزداتیر در مسابقه “قدرت در عمق” در لندن در ژوئن ۲۰۲۲.شان الیسون

  • ورزشکار کراس فیت کاترین دیویدزداتیر همیشه سیکس پک داشته است، اما هسته اصلی او همیشه قوی نبود.

  • تندرست‌ترین زن سابق روی زمین گفت که بی‌توجهی به مغز او منجر به فتق دیسک شد.

  • Davidsdottir در حال حاضر بسیاری از تمرینات اصلی، از جمله deadbugs، تخته های جانبی، و L-sit holds انجام می دهد.

او به اینسایدر گفت که کاترین دیویدزداتیر برای حفظ موقعیت خود به عنوان یک ورزشکار نخبه کراس فیت، تمرینات اصلی “زیادی” انجام می دهد، از جمله حشرات مرده، نگهدارنده های L-sit و حمل چمدان.

این ورزشکار ۲۹ ساله ایسلندی در بازی‌های کراس فیت در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برنده شد، اما با وجود شکم قابل مشاهده‌اش، او همیشه هسته اصلی خود را در اولویت قرار نداده است.

Davidsdottir به Insider گفت: «من از کودکی یک سیکس پک داشته‌ام و به نظر عالی می‌رسد، اما همیشه به این معنی نیست که به طور موثر کار می‌کند و عضلات هسته داخلی شما پایدار هستند.

در حالی که عضلات شکم عضلات بیرونی جلوی تنه هستند، ماهیچه های مرکزی شامل عضلات شکم می شوند اما همچنین به دور کل قسمت میانی می پیچند و شامل لگن، دیافراگم، کمر و باسن می شوند. هسته به تثبیت کل بدن کمک می کند و می توانید هسته ای قوی بدون سیکس پک یا شش تکه بدون هسته قوی داشته باشید.

این ژیمناستیک سابق گفت یکی از بزرگترین اشتباهات او انجام ندادن تمرینات بدنی کافی بود که منجر به فتق دیسک در پایان سال ۲۰۱۹ شد. فتق دیسک که به عنوان دیسک لغزیده نیز شناخته می شود، جایی است که یکی از بالشتک های نرم بافت بین استخوان های ستون فقرات از جای خود خارج می شوند.

از آن زمان، Davidsdottir تمرینات تقویت کننده شکم را به بخشی کلیدی از تمرینات خود تبدیل کرده است.

Katrin Davidsdottir تمرینات اصلی زیادی را انجام می دهد

Davidsdottir برای محافظت از کمر خود، «سه بزرگ مک گیل» را در اولویت قرار می دهد: سه تمرین اصلی که برای انجام قبل از تمرین طراحی شده اند، به ویژه برای افرادی که از کمردرد رنج می برند.

تمرینات عبارتند از:

همانطور که مربی شخصی لوک ورتینگتون قبلاً به Insider گفته بود، Davidsdottir به این موارد deadbugs اضافه می کند، که حرکت دیگری است که به تعامل با هسته کمک می کند.

هاتی بویدل، بدنساز، قبلاً به اینسایدر گفته بود، حشرات مرده، و همچنین تخته های کناری، می توانند به ساخت عضلات شکم کمک کنند، به خصوص اگر وزن اضافه کنید.

در سال ۲۰۲۱، داویدزدوتیر از ایالات متحده به ایسلند نقل مکان کرد تا با مربی جدیدی به نام جامی تیکانن تمرین کند. از زمان ایجاد این تغییر، او حتی بیشتر از تمرینات شکمی و اصلی را در تمرینات خود گنجانده است.

او گفت: «ما چمدان‌های زیادی را انجام می‌دهیم، چمدان‌ها، جای حلقه‌ها، اکستنشن لگن. “من حرکات جانبی زیادی را در اطراف آسانسورهای بزرگ انجام می دهم.” حرکات جانبی تمرینات تکمیلی هستند که برای حمایت و بهبود عملکرد در حرکات اصلی مانند اسکات یا پرس بالای سر طراحی شده اند. به عنوان مثال می توان به تمرینات اصلی Davidsdottir و همچنین بسیاری دیگر مانند حلقه های دمبل، سنگ شکن جمجمه و اسکات اسپلیت اشاره کرد.

ناتالی هیوارد، مربی پیلاتس، پیشتر به اینسایدر گفت: حمل چمدان یک حرکت ساده است که شامل نگه داشتن وزنه در یک دست، درگیر کردن عضلات مرکزی برای صاف نگه داشتن تنه و راه رفتن است – و می تواند در زندگی روزمره مانند هنگام حمل مواد غذایی انجام شود.

Davidsdottir می خواهد که تمام بدن او در هر حرکتی سهیم باشد

Davidsdottir گفت که او بسیاری از این حرکات جانبی را در اطراف لیفت های بزرگ خود انجام می دهد (مثل ددلیفت، اسکات، یا تمیز کردن و حرکت تند و سریع) تا مطمئن شود که می تواند آنها را با خیال راحت انجام دهد و به پیشرفت ادامه دهد.

او گفت: «احساس می‌کنم بدنم را بسیار سالم‌تر نگه داشته‌ام و این به لیفت‌های بزرگ و جذاب کمک می‌کند.

Davidsdottir گفت، علاوه بر تقویت هسته او، اطمینان از قوی بودن و درگیر بودن باسن او به محافظت از کمر کمک می کند.

او گفت: “یک چیز بزرگ امسال این بود که تمام بدنم در هر کاری که انجام می‌دهم کمک کند.”

مقاله اصلی را در Insider بخوانید