دستورالعمل های اساسی رژیم غذایی دیابتی که باید رعایت کنید

این دستورالعمل های رژیم غذایی دیابتی تضمین می کند که سطح گلوکز خون شما ثابت می ماند که می تواند از ابتلا به دیابت کامل یا ابتلا به دیابت نوع ۱ که وابسته به انسولین است جلوگیری کند.

برخی از بهترین دستورالعمل های رژیم غذایی دیابتی که می توانید دنبال کنید شامل موارد زیر است:

o از رژیم غذایی سرشار از فیبر استفاده کنید. اینها می توانند از میوه ها و سبزیجات تازه و غلات سالم تهیه شوند.

o از رژیم غذایی کم چربی اشباع و قند استفاده کنید. شما باید به محصولات غذایی بدون چربی پایبند باشید و از جایگزین های قند مانند آسپارتام K یا ترجیحاً هیچ استفاده نکنید.

o مطمئن شوید که فقط گوشت های بدون چربی مصرف می کنید یا مکمل های دیگر از منابع پروتئینی مانند سویا را مصرف می کنید.

o از رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات استفاده کنید. اینها باید غذاهایی با GI پایین باشند که سطح قند آنها خیلی سریع بالا و پایین نرود.

o مقدار نمک یا سدیم را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

یکی دیگر از دستورالعمل های رژیم دیابتی که باید رعایت کنید مربوط به نوشیدنی است. شما نباید هیچ الکلی مصرف کنید زیرا معمولا حاوی قند زیادی هستند و چربی بالایی دارند، اما اگر می خواهید یک یا دو لیوان شراب قرمز بخورید، خوب است، به شرطی که مصرف کربوهیدرات های خود را کمی کاهش دهید. وعده غذایی بعدی، زیرا الکل به عنوان یک کربوهیدرات عمل می کند. خوردن یک تکه کوچک شکلات تلخ نیز خوب است، به شرطی که همین کار را انجام دهید و کربوهیدرات ها را از وعده غذایی بعدی خود کم یا حذف کنید. اینها دستورالعمل های اساسی رژیم غذایی دیابتی هستند که باید رعایت کنید.

سریعترین رژیم لاغری