دیابت، تعادل ایمنی و التهاب

ما انرژی خود را از گلوکز (قند) که در جریان خون ما در گردش است به دست می آوریم. بدن از انسولین، یک هورمون، برای کنترل سطح گلوکز در گردش استفاده می کند. سطح بالای گلوکز به همان اندازه گلوکز کم مضر است. کسانی که نمی توانند قند خون خود را کنترل کنند، به عنوان مثال دیابتی ها، بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، چشم، کلیه، پوست و عوارض سیستم عصبی هستند.

التهاب یکی از عوامل اصلی ابتلا به دیابت است. نشانگرهای التهابی در بیماران دیابتی نسبت به گروه شاهد بیشتر است که نشان دهنده التهاب مزمن است. سلول های چربی، به ویژه آنهایی که در اطراف کمر یافت می شوند، سیتوکین های پیش التهابی را آزاد می کنند. این پیام‌های بیوشیمیایی منجر به پاسخ‌های التهابی می‌شوند که می‌توانند سلول‌های تولیدکننده انسولین را از بین ببرند.

کنترل التهاب بیش از حد، احتمال ابتلا به بیماری های مزمن از جمله دیابت را کاهش می دهد. دیابتی هایی که سطح التهاب خود را کاهش می دهند، خطر ابتلا به سایر بیماری ها را کاهش می دهند.

کلید سلامتی عالی داشتن تعادل مناسب بین پیش التهابی (مولکول هایی که منجر به پاسخ های التهابی می شوند) و سایتوکین های ضد التهابی (مولکول هایی که التهاب را کاهش می دهند) است. ما برای دفاع از بدن در برابر عفونت و سلول های سرطانی به التهاب کافی نیاز داریم، اما نه آنقدر که بدن شروع به تخریب بافت های سالم مانند سلول های تولید کننده انسولین کند.

کنترل التهاب

بازگرداندن تعادل التهابی ایمنی، هموستاز، ممکن است علائم دیابت را کاهش دهد، به محافظت در برابر عفونت ها کمک کند و با دادن فرصتی به بدن برای بهبودی خود، به سلامت کلی کمک کند.

به وزن ایده آل خود برسید.

افراد چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند. سلول های چربی سیتوکین های پیش التهابی را آزاد می کنند، پیام هایی که منجر به التهاب می شود. بسیاری از علائم دیابت حتی با حداقل کاهش وزن کاهش می یابد.

نوشیدنی و غذا را هوشمندانه تر انتخاب کنید.

پیشنهادات فعلی در مورد غذا خوردن این است که محتوای چربی غذای خود را نادیده بگیرید و بر کاهش کل کربوهیدرات دریافتی خود تمرکز کنید.

مصرف خود را محدود کنید:

  • کربوهیدرات های مایع مانند نوشابه، آب میوه، نوشیدنی های “انرژی”، آبجو.
  • غذاهای سرخ شده.
  • نشاسته ها مانند ذرت، برنج سفید، چیپس، ناچو، سیب زمینی سرخ کرده.
  • محصولات آرد سفید مانند نان، پاستا، کیک، دسر.

نصف بشقاب خود را با سبزیجات و میوه های رنگارنگ پر کنید.

ممکن است بخواهید برخی از موارد زیر را نیز شامل شود: مخمر آبجو، کلم بروکلی، گندم سیاه، جگر، بامیه، نخود فرنگی و اسفناج.

از نظر فیزیکی فعال شوید.

ورزش، حتی بدون کاهش وزن، به کنترل سطح قند خون کمک می کند. ماهیچه ها هر بار که منقبض می شوند، مولکول های ضد التهابی را آزاد می کنند. برای کمک به متعادل کردن سطوح التهاب در بدن، سعی کنید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی داشته باشید. با سرعت تند راه بروید. به جای نشستن بایستید وقتی در باغ هستید سریعتر کار کنید. هنگام تماشای تلویزیون ورزش کنید. فقط حرکت کن!

ویتامین D ممکن است در متعادل کردن پاسخ های التهابی نقش داشته باشد.

ویتامین D، در واقع یک بیوشیمیایی شبیه هورمون، در رشد سلولی و ایمنی نقش دارد. سیستم های اندامی مانند کبد، پوست، تیموس، روده کوچک و لوزالمعده دارای سلول هایی هستند که نوعی ویتامین D را به هم متصل می کنند. این سیتوکین های پیش التهابی را سرکوب می کند و تولید سایتوکین های ضد التهابی را افزایش می دهد. افراد دیابتی اغلب ویتامین D کافی در بدن خود ندارند.

وقتی فرد در معرض نور خورشید قرار می گیرد، بدن ویتامین D خود را تولید می کند. قرار گرفتن در معرض آفتاب متوسط، تا زمانی که پوست کمی صورتی شود، در ماه های تابستان، تولید ویتامین D آن را تحریک می کند. در آب و هوای معتدل، مصرف مکمل ویتامین D ممکن است ضروری باشد.

اسیدهای چرب امگا ۳.

نشان داده شده است که اسیدهای چرب امگا ۳ باعث کاهش التهاب می شوند. توصیه می شود که افراد ۲-۳ وعده ماهی در هفته یا مکمل های روغن ماهی امگا ۳ مصرف کنند. [Omega-3s from plant sources may not have the same benefits.] دیابتی ها دریافته اند که این اسیدهای چرب مفید هستند، اما با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا روغن ماهی برای شما مناسب است یا خیر.

مصرف متوسط ​​قهوه

برخی از ترکیبات موجود در قهوه ممکن است به کاهش التهاب کمک کند، که نشان می دهد در دیابت مصرف متوسط ​​قهوه ممکن است مفید باشد.

تخم مرغ هایپرایمن

محققان ایمنی نشان داده‌اند که مصرف چندین وعده تخم‌مرغ در روز یک روش طبیعی برای کمک به بدن برای بازیابی هموستاز ایمنی خود است.

تغییر سبک زندگی، به جای دارو، بهترین راه برای بازیابی تعادل ایمنی، هموستاز ایمنی و کنترل قند خون است.

سریعترین رژیم لاغری