دیابت بارداری: ۴ نکته برای سالم ماندن

هنگامی که باردار هستید، نگرانی شماره یک شما این است که از تمام عوارض بارداری جلوگیری کنید و با متخصص زنان و زایمان خود کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که شرایطی مانند دیابت بارداری هرگز به واقعیت نمی پیوندند. اولین قدم آگاهی است. مرحله دوم، داشتن یک رژیم غذایی سالم است. سومی ورزش روزانه است.

توجه به این نکته مهم است که ۵ درصد از تمام بارداری ها تحت تأثیر دیابت بارداری قرار می گیرند و «عوامل خطر» خاصی وجود دارد که می تواند شما را به عنوان یک کاندیدای اصلی تبدیل کند. عوامل خطر مانند:

  • سابقه خانوادگی دیابت
  • اضافه وزن داشتن
  • تشخیص قبلی دیابت بارداری

علاوه بر این، برای اطمینان از عدم بروز سایر عوارض بارداری، باید از آنچه می خورید، میزان استراحت و میزان فعالیت خود آگاه باشید.

به دنیا آوردن فرزند شما یک چالش است –psst! به همین دلیل است که زنان مسئول آن هستند!-پس حتماً با مراقب خود در مورد بهترین شیوه ها برای اطمینان از بارداری سالم گفتگوی آزاد داشته باشید. برای شروع، من این لیست “مامان باید” را در زیر جمع آوری کرده ام!

۴ مامان باید برای مبارزه با دیابت بارداری

  • بلند شو برو-برو فعال!

فعال بودن در دوران بارداری بسیار مهم است، اما البته، این نیز بسیار مهم است که تمام فعالیت ها را با متخصص زنان و زایمان یا ماما پاک کنید. اگر او به شما انگشت شست را می دهد، پس دست به کار شوید! من به شدت توصیه می کنم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد از هر وعده غذایی یا حداقل روزانه پیاده روی کنید تا سطح قند خون خود را پایین نگه دارید و استقامت خود را بالا نگه دارید. شنا و یوگای دوران بارداری نیز دو گزینه عالی برای ورزش در دوران بارداری هستند.

  • سطح گلوکز خون را کنترل کنید!

مهم است که سطح گلوکز خود را به دقت بررسی کنید. اگر شما در معرض خطر بالای تشخیص هستید یا قبلاً تشخیص داده شده اید، در مورد تهیه یک دستگاه اندازه گیری قند خون با مراقبان خود صحبت کنید. از متر برای آزمایش سطح گلوکز خود قبل و بعد از غذا استفاده کنید و می توانید تشخیص دهید که کدام غذاها بیشترین تأثیر را دارند. با این اطلاعات می توانید رژیم غذایی خود را بر این اساس تغییر دهید!

  • به طور منظم غذا بخورید، اما عاقلانه انتخاب کنید!

به خودتان آموزش دهید که کدام غذاها بیشترین تأثیر را بر سطح گلوکز خون شما دارند تا از عوارض بارداری مانند دیابت بارداری جلوگیری کنید یا آن را درمان کنید. یک رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است و شما قطعاً می خواهید قندهای ساده یا تصفیه شده را از میز شام دور نگه دارید. آنها قند خون شما را افزایش می دهند! با غلات کامل، سبزیجات، آجیل و حبوبات پر از فیبر که سطح گلوکز شما را تثبیت می کند، تبادل کنید. احساس سبکی خواهید کرد و در راه بارداری شاد و سالم خواهید بود. تحقیقات خود را در مورد کربوهیدرات های “آهسته رهش” انجام دهید، آنها را در لیست مواد غذایی خود قرار دهید و سه وعده غذایی کوچک در روز بخورید. نیازی به گرسنگی نیست، شما برای دو نفر غذا می خورید! اما شما فقط به ۳۰۰ کالری اضافی در روز نیاز دارید.

  • زمان آرامش ذن خود را پیدا کنید.

باور کنید، یا نه، وضعیت ذهنی شما بر روی شیمی بدن شما تأثیر می گذارد. به طور خاص، سطح گلوکز شما. وقتی استرس دارید، هورمون هایی مانند اپی نفرین و کورتیزول شروع به لرزیدن خانه می کنند. هدف آنها این است که از طریق افزایش قند خون به شما انرژی بدهند، که در هنگام تلاش برای مبارزه با دیابت بارداری به آن نیازی ندارید. البته، مهم است که در مورد استرس احتمالی خود استرس نداشته باشید. فقط آرام باش! نفس عمیق بکشید، با همسرتان و نتفلیکس بغل شوید و آرامش را به اندازه درست خوردن یا ورزش کردن مهم کنید. یوگای قبل از تولد، مدیتیشن، ماساژ دوران بارداری نیز می تواند کمک کننده باشد.

شما آن را دارید؛ با این ۴ “باید مامان” کودک خود را سالم، ایمن و بدون عارضه در کوتاه ترین زمان به دنیا خواهید آورد. با مراقبان خود در مورد عوارض بارداری مشورت کنید، مثبت بمانید و یک مامان آینده شاد و سالم باشید!

سریعترین رژیم لاغری