دیابت نوع ۲ – آیا رژیم کتو به کاهش سطح قند خون کمک می کند؟

آیا رژیم کتوژنیک برای افرادی که دیابت نوع ۲ دریافت کرده اند بی خطر است؟ غذای توصیه شده برای افراد مبتلا به قند خون بالا باعث کاهش وزن می شود: رژیم کتوژنیک دارای مقادیر زیادی چربی و کربوهیدرات کم است، بنابراین جای تعجب است که چگونه چنین رژیم غذایی پرچرب گزینه ای برای کاهش قند خون بالا است.

رژیم کتوژنیک بر مصرف کم کربوهیدرات ها و افزایش مصرف چربی و پروتئین تاکید می کند. سپس بدن با فرآیندی به نام “کتوز” چربی را می شکند و منبع سوختی به نام کتون تولید می کند. معمولاً رژیم غذایی سطح قند خون را بهبود می بخشد و در عین حال نیاز بدن به انسولین را کاهش می دهد. این رژیم در ابتدا برای درمان صرع ایجاد شد، اما انواع غذا و الگوی غذایی که آن را برجسته می‌کند، برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

رژیم کتوژنیک حاوی غذاهایی مانند…

  • پاستا،

  • میوه ها و

  • نان

به عنوان منبع انرژی بدن افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ از سطح قند خون بالا و ناپایدار رنج می برند و رژیم کتو به آنها کمک می کند تا بدن قند خون خود را در سطح سالم پایین حفظ کند.

چگونه رژیم کتو به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند؟ در سال ۲۰۱۶، مجله چاقی و اختلالات خوردن یک بررسی منتشر کرد که نشان می‌دهد رژیم کتو ممکن است با بهبود نتایج آزمایش A1c، بیشتر از یک رژیم غذایی کالری، به افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

رژیم کتوژنیک بر مصرف بیشتر پروتئین و چربی تاکید دارد و باعث می شود کمتر احساس گرسنگی کنید و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود. هضم پروتئین و چربی بیشتر از کربوهیدرات ها طول می کشد و به حفظ سطح انرژی کمک می کند.

به طور خلاصه، رژیم کتوژنیک …

  • قند خون را کاهش می دهد،

  • حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و

  • باعث وابستگی کمتر به داروها می شود.

برنامه رژیم کتو رژیم‌های کتوژنیک سخت‌گیرانه هستند، اما اگر به درستی رعایت شوند، می‌توانند یک رژیم غذایی مغذی و سالم را ارائه دهند. این در مورد دوری از غذاهای کربوهیدراتی است که ممکن است سطح قند خون را افزایش دهند.

معمولاً به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ توصیه می شود که بر روی این برنامه غذایی تمرکز کنند زیرا شامل ترکیبی از غذاهای کم کربوهیدرات، محتوای چربی بالا و پروتئین متوسط ​​است. همچنین مهم است زیرا از غذاهای با فرآوری بالا اجتناب می کند و در غذاهای سالم و کمی فرآوری شده زیاده روی می کند.

رژیم کتوژنیک باید از این نوع غذاها تشکیل شود…

  • سبزیجات کم کربوهیدرات: با هر وعده غذایی سبزیجات بخورید. از سبزیجات نشاسته ای مانند ذرت و سیب زمینی خودداری کنید.

  • تخم مرغ: حاوی مقدار کمی کربوهیدرات است و منبع بالایی از پروتئین است.

  • گوشت: از گوشت های چرب استفاده کنید اما از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید. مقادیر زیاد پروتئین به اضافه کربوهیدرات کم می تواند منجر به تبدیل پروتئین توسط کبد به گلوکز شود و در نتیجه فرد از کتوز خارج شود.

  • ماهی: منبع عالی پروتئین

از منابع سالم چربی مانند آووکادو، دانه ها، آجیل و روغن زیتون بخورید.

نتیجه. بهتر است به جای آنچه که احساس می کنید به آن نیاز دارید، از آنچه بدنتان نیاز دارد، استفاده کنید. همیشه توصیه های پزشک خود را در مورد تغذیه و داروها دنبال کنید و قبل از شروع یک برنامه غذایی جدید با او مشورت کنید.

سریعترین رژیم لاغری