دیابت نوع ۲ – ایده هایی برای غذاهای سالم برای کودکان مبتلا به دیابت

اپیدمی چاقی که در چند دهه گذشته در سراسر جهان به کودکان سرایت کرده است، منجر به شیوع بسیار بیشتر دیابت نوع ۲ در کودکان نسبت به گذشته شده است. اگر کودکی مبتلا به دیابت نوع ۲ باشد، این امر باعث می‌شود که یادگیری رعایت دستورالعمل‌های تغذیه سالم در طول زندگی خود بسیار ضروری‌تر باشد.

انتخاب غذاهای سالم برای بزرگسالان می تواند بسیار دشوار باشد، اما زمانی که صحبت از انتخاب غذا برای کودکانشان به میان می آید، می تواند دشوارتر باشد. با تمام صحبت هایی که اخیراً در مورد افزایش چاقی در دوران کودکی به گوش می رسد، ممکن است واقعاً نگران رژیم غذایی کودک خود باشید. رژیم غذایی آنها نیز ممکن است در مدرسه آسیب ببیند زیرا کودک شما سعی می کند با خوردن غذاهای سالم خود را با آن هماهنگ کند و برجسته نشود.

اینجا تعدادی ایده برای نحوه شروع شما موجود است:

۱. جایگزینی نان سفید برای نان های سبوس دار یک راه عالی برای ایجاد تفاوت در رژیم غذایی کودک شما است. اگرچه ممکن است طعم آنها کمی طول بکشد تا به آن عادت کنند، اما مهم است که هر چه زودتر از نان سفید دور شوید. نان سفید خیلی سریع توسط بدن به گلوکز تبدیل می شود. حتی سریعتر از آب نبات تبدیل می شود.

خوردن غلات کامل باعث می شود که قند به آرامی وارد جریان خون شود، بنابراین هیچ افزایش یا کاهشی در قند خون وجود ندارد.

۲. همین موضوع را می توان در مورد ماکارونی سبوس دار نیز گفت. به سادگی از ماکارونی سفید و فرآوری شده ای که معمولاً در فروشگاه مواد غذایی خریداری می کنید دوری کنید. به جای آن، به دلیل حرکت کندتر کربوهیدرات ها در بدن، سراغ پاستاهای سبوس دار بروید.

۳. کودکان واقعا از نوشیدن نوشابه لذت می برند، اما نوشیدنی ها پر از قند هستند. حتی بسیاری از آب میوه ها حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا یا HFCS هستند، برخی از آنها اینطور نیستند. متأسفانه کودکان همه “مواد شیرین” را که فقط حاوی حدود ۱۰ درصد آب میوه هستند، دوست دارند.

در عوض، به امتحان برخی از آب های طعم دار میوه ای که در بازار هستند نگاه کنید. اینها قند بسیار پایین تری دارند و به کودک شما اجازه می دهند همچنان طعم شیرینی را که از آن لذت می برد، دریافت کند.

۴. هنگام انتخاب گوشت، حتما برش های بدون چربی مانند سینه مرغ بدون پوست را انتخاب کنید. همچنین می توانید غذاهایی مانند بوقلمون بدون چربی یا سینه بوقلمون را انتخاب کنید. وقتی ساندویچ درست می‌کنید تا کودکتان به مدرسه ببرد، به جای خرید گوشت بسته‌بندی شده ناهار، تکه‌های گوشت بدون چربی را در اغذیه‌فروشی‌ها انتخاب کنید.

۵. حتما غلات کم قند را نیز انتخاب کنید. یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که کودکان قند زیادی می‌خورند، خوردن صبحانه‌های ناسالم است. به یاد داشته باشید که کودکان باید هر روز در مدرسه بیدار و هوشیار باشند، بنابراین مهم است که آنها یک صبحانه متعادل غنی از مواد مغذی فیبر بالاتر از صبحانه پر از غلات تصفیه شده، شکر، نمک و/یا چربی اشباع شده بخورند. به سادگی مقداری میوه به بالای آن اضافه کنید تا طعم شیرینی به آن بدهید.

۶. در نهایت، از دادن میوه واقعی به عنوان میان وعده به کودک خود نترسید. به جای آن میوه های کوچک صمغی که در یک بسته عرضه می شوند، بچه ها باید میوه «واقعی» بخورند. بسیاری از میوه ها به اندازه کافی کربوهیدرات با دوز خوب فیبر ارائه می دهند. گیلاس، پرتقال، آلو، توت فرنگی، سیب و حتی هلو همگی دارای بار گلیسمی پایینی هستند.

سریعترین رژیم لاغری