دیابت نوع ۲ – سطح قند خون واقعا برای شما چه معنایی دارد!

ابتلا به دیابت نوع ۲ به این معنی است که، چه روز شما بدون نوعی ورزش افراطی کامل نباشد و چه هرگز کاری سخت یا هیجان‌انگیزتر از برداشتن کتاب از یک قفسه بلند انجام ندهید، باید از سایر افراط‌ها در زندگی اجتناب کنید. یکی از آن افراط‌ها (یا شاید دو تا از آن افراط‌ها)، در خون شما رخ می‌دهد. به عبارت ساده، نباید قند زیادی (که به آن هایپرگلیسمی گفته می شود) یا قند خیلی کم (که به عنوان هیپوگلیسمی شناخته می شود) داشته باشید، در غیر این صورت عواقب آن را متحمل خواهید شد. و مانند بسیاری از عواقب دیابت نوع ۱ یا نوع ۲، اینها نیز مشکلاتی هستند که می توانند شما را بکشند. البته، شما همچنین می توانید با وجود دیابت نوع ۲ زندگی طولانی و سالمی داشته باشید. دلیلی برای سالم بودن است، نه بهانه ای برای بیمار و کوتاه مدت بودن.

سطح قند خون بالا: اگر قند خون شما بالاتر از ۱۸۰ میلی گرم در دسی لیتر (۱۰ میلی مول در لیتر) باشد، گفته می شود که هیپرگلیسمی دارید. و در حالی که این ممکن است تصاویری از شخصیت Dragon Ball Z را به ذهن بیاورد که می درخشد و فریاد می زند قبل از اینکه کسی را از بین ببرد، این مبارزه ای است که فقط با اجتناب از آن در وهله اول می توانید برنده شوید. در حالی که تا حدودی هیپرگلیسمی برای دوره های کوتاه ممکن است برای شما ضرری نداشته باشد، در درازمدت می تواند به آسیب جدی به بدن شما منجر شود:

  • شبکیه چشم
  • مغز
  • قلب و
  • کلیه ها.

به عبارت ساده، بدن شما فقط طوری طراحی شده است که مقدار زیادی قند در آن وجود داشته باشد. وقتی چیزها را خیلی جلو می‌زنید، باید چیزی بدهید.

سطوح پایین قند خون: تشخیص هیپوگلیسمی یا قند خون پایین کمی دشوارتر است. در مورد اینکه چه چیزی مرزی است، چه چیزی سالم است و چه چیزی قطعاً نیست، بحث های زیادی وجود دارد. چیزی که باید در مورد هیپوگلیسمی به خاطر بسپارید این است که در اصل همان گرسنگی است. اگر زمان کافی بدون گلوکز بگذرد، آسیب پذیرترین سیستم بدن شما (مغز) شروع به مشکلات جدی می کند، مانند:

  • خوب پرداخت نمی کند
  • داشتن تشنج و
  • حتی از دست دادن هوشیاری

در برخی موارد، یک فرد واقعاً می تواند بمیرد، فقط به این دلیل که مغزش به قند نیاز دارد که دریافت نمی کند. خوردن چیزی شیرین ممکن است تمام چیزی باشد که برای زنده نگه داشتن و عملکرد آنها لازم است.

داشتن هر دوی این شرایط بسیار مشکل ساز است. بنابراین، به نفع شماست که از هر یک از آنها اجتناب کنید. فقط با نگه داشتن و خوردن غذاهایی که تعادل را تقویت می کنند، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. شما نیاز دارید که کربوهیدرات کافی وارد بدنتان شود تا همه چیز به خوبی کار کند، اما نه آنقدر که در آنجا بچرخد و به شما آسیب برساند. درست مانند بسیاری از چیزهای زندگی، شما باید کمی اعتدال و کمی آینده نگری را تمرین کنید. در غیر این صورت، معقول نگه داشتن سطح قند خون واقعاً چیز مهمی نیست.