دیابت نوع ۲ – کارهای کوچکی که می توانید برای مدیریت این بیماری انجام دهید

دیابت نوع ۲ یا دیابت سبک زندگی در اثر ترکیبی از عواملی مانند ورزش نکردن و تغذیه نامناسب ایجاد می شود. چیزی که مردم نمی دانند که این بیماری به راحتی قابل برگشت است و علائم ناتوان کننده ای که با این بیماری همراه است همگی توسط خود فرد ایجاد می شود.

اولین چیزی که باید اصلاح شود و این رژیم است. با این حال، پزشکان برای ارائه توصیه‌های تغذیه‌ای که به شدت به فرد مبتلا کمک می‌کند، مجهز نیستند. در زیر چند نکته اساسی وجود دارد؛

۱. از تمام قندها مانند نوشابه، آب نبات و شکلات دوری کنید

۲. همه غذاهای با GI بالا را به غذاهای با GI پایین جایگزین کنید، یعنی رایج ترین آنها تغییر نان سفید به نان سبوس دار یا چند دانه است.

۳. مکمل ها می توانند کمک کنند (محصولاتی مانند پروتئین آب پنیر کم کربوهیدرات و کروم پیکولینات که می تواند به حفظ سطح گلوکز خون کمک کند)

این چند چیز اساسی می تواند به شدت به کاهش متوسط ​​سطح قند خون کمک کند، خون را لزج تر کند و سطح فشار خون را کاهش دهد.

دومین مورد مهم در درمان دیابت نوع ۲ ورزش است. آنچه بسیاری از متخصصان تغذیه و پزشکان توصیه می کنند یک برنامه ورزشی مبتنی بر قلب و عروق است زیرا اضافه وزن و دیابت نوع ۲ دست به دست هم می دهند.

با این حال، آنها متوجه نمی شوند که این فقط علائم را درمان می کند و فقط تا حدودی بیماری را معکوس می کند. تمرینات مبتنی بر مقاومت همراه با ورزش هوازی ترکیب بسیار بهتری است. این به این دلیل است که گلوکز خون عمدتاً توسط انسولین و توده عضلانی تنظیم می‌شود، یعنی هرچه عضله بیشتری داشته باشید، گلوکز راحت‌تر و سریع‌تر از خون خارج می‌شود و به عنوان گلیکوژن در عضله ذخیره می‌شود. این دوباره ویسکوزیته خون را کاهش می دهد و به علائمی مانند فشار خون بالا کمک می کند.

سریعترین رژیم لاغری