دیابت نوع ۲ – ۳ نکته برای کمک به مدیریت قند خون خود بدون دارو

بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) آمار ملی دیابت در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در آمریکا به دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت مبتلا هستند. این گزارش همچنین بیان می کند که حداقل دو نفر از هر پنج بزرگسال آمریکایی در طول زندگی خود به دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند. با چنین آمار شگفت‌انگیزی، جای تعجب نیست که سالانه تعداد زیادی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تشخیص داده می‌شوند. با این حال، تکان دهنده ترین خبر برای بسیاری از مردم این است که ممکن است مجبور باشند تا پایان عمر خود دارو مصرف کنند.

با این حال، امروز ما یک خبر خوب داریم. شما می توانید سطح قند خون خود را با تغییرات ساده در سبک زندگی و بدون دارو مدیریت کنید. بله نه دارو! در اینجا سه ​​نکته برای کمک به شما وجود دارد …

۱. وزن خود را مدیریت کنید. هنگامی که دیابت نوع ۲ دارید، اضافه وزن می تواند علائم را افزایش دهد و احتمال اینکه از سطح قند خون بالا رنج ببرید بیشتر است. ممکن است به نظر برسد که مدیریت یا کاهش وزن دشوار است، اما لزومی ندارد. می توانید با انجام کارهای آسان شروع کنید و به سمت روش های پیچیده تر بروید.

مدیریت وعده های غذایی بهترین مکان برای شروع است. می توانید این کار را با خوردن میان وعده بین وعده های غذایی و کاهش مقدار غذایی که در یک جلسه می خورید انجام دهید. همچنین ممکن است به خوردن غذاهای ارگانیک و کم کربوهیدرات بیشتر توجه کنید تا غذاهایی که قندها و چربی های فرآوری شده دارند.

همچنین اگر در نظر داشته باشید که میوه ها و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید، مفید خواهد بود.

۲. از نظر بدنی فعال بمانید. اگر وزن شما مناسب است، نیازی به ورزش تهاجمی ندارید، اما می توانید فعالیت بدنی مورد علاقه خود را انجام دهید. می توانید هر روز با چند بلوک پیاده روی شروع کنید.

فعالیت بدنی نه تنها به شما کمک می کند تا وزن خود را کنترل کنید، بلکه در پایین نگه داشتن فشار خون، قند خون و سطح استرس نیز مفید است. هنگامی که این سطوح در سطح سالم هستند، بدن شما همچنین قادر به تولید و جذب موثر انسولین است که نیاز به استفاده از داروها را از بین می برد.

۳. شیوه های مناسب قبل از خواب را بپذیرید. احتمال ابتلا به آپنه خواب در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بیشتر از افراد بدون این بیماری است. خواب نامناسب خطرناک است زیرا ممکن است باعث افزایش قند خون شود. یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه خواب آرامی دارید، داشتن برنامه‌های روتین خوب قبل از خواب است.

برخی از مراحلی که ممکن است شروع به انجام آن کنید عبارتند از …

  • ۳۰ دقیقه قبل از خواب از وسایل برقی خود دور بمانید،

  • اجتناب از فعالیت های بدنی تهاجمی قبل از خواب، و

  • در آغوش کشیدن نفس عمیق قبل از خواب

افکار نهایی. دریافت خبر ابتلا به دیابت نوع ۲ می تواند ضربه مهمی باشد. مصرف دارو تا آخر عمر می تواند ویرانگر باشد، اما با شروع کوچک با نکات بالا، همچنان می توانید زندگی سالمی بدون داروهای دیابت داشته باشید.

سریعترین رژیم لاغری