راه های طبیعی برای توقف دیابت

دیابت یک اختلال متابولیک است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. این اختلالی است که در آن بدن انسان انسولین را تولید نمی کند یا به درستی از آن استفاده نمی کند، هورمونی که توسط پانکراس تولید می شود و برای تبدیل قند، نشاسته و سایر مواد غذایی به انرژی لازم است. بدون این انسولین، قند در جریان خون ما باقی می‌ماند و چندین مشکل مرتبط با سلامتی مانند نابینایی، نارسایی کلیه، آسیب عصبی، سکته، قطع عضو و سایر مشکلات عملکرد ارگان ایجاد می‌کند. در نهایت، اگر درمان نشود، می تواند منجر به مرگ شود. عمدتاً سه نوع دیابت وجود دارد:

i) نوع I، به طور معمول در کودکان یا بزرگسالان جوان زیر ۳۰ سال ایجاد می شود. در این شکل از دیابت، بدن سلول های بتای تولید کننده انسولین را در پانکراس از بین می برد. هنگامی که این سلول ها از بین می روند، دیگر انسولین تولید نمی کنند.

ii) نوع II، وضعیتی است که زمانی رخ می دهد که پانکراس نتواند انسولین کافی تولید کند.

iii) دیابت حاملگی، این نوع دیابت در زنان بارداری که قبلاً دیابت نداشته اند اما در دوران بارداری سطح قند خون بالایی دارند، دیده می شود.

چندین راه طبیعی برای جلوگیری از این اختلال وجود دارد. برخی از آنها در زیر آورده شده است:

  • کاهش وزن کلید موفقیت در مدیریت دیابت است. از این رو تمام اقدامات کنترل کربوهیدرات را انجام دهید.
  • ورزش منظم حداقل ۴-۳ ساعت در هفته یا نیم ساعت پیاده روی ساده کافی است. ورزش منظم، مستقل از وزن، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد
  • یک رژیم غذایی متعادل و پر از مکمل های غذایی داشته باشید.
  • از غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی قندهای اضافه شده هستند دوری کنید.
  • از الکل اجتناب کنید.
  • مصرف کربوهیدرات در مقادیر زیاد را متوقف کنید.
  • از خوردن غذاهای مملو از قند خودداری کنید و از نوشیدن قند خودداری کنید.
  • مکمل های حاوی منیزیم، روی، کلسیم، آهن و ویتامین های A، C و D مصرف کنید.
  • از کم آبی بدن خودداری کنید.
  • یوگا و مدیتیشن انجام دهید تا استرس نداشته باشید و آرامش داشته باشید. احساس استرس برای مدت طولانی می تواند باعث افزایش سطح قند خون شما شود.
  • سطح کلسترول خود را با گنجاندن غذاهای پرفیبر مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا در رژیم غذایی خود کاهش دهید.
  • از آرد و محصولات پخته شده مانند کلوچه، کیک و غیره خودداری کنید.
  • وعده غذایی خود را در فواصل منظم پخش کنید.
  • روزانه حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.
  • خوب بخوابی. کمبود خواب باعث افزایش مقاومت به انسولین می شود.
  • نکته خوب دیگر این است که به جای تماشای تلویزیون به موسیقی گوش دهید، زیرا هنگام غذا خوردن از میزان غذا خوردن خود آگاه نیستید و تقریبا همیشه پرخوری خواهید کرد.
سریعترین رژیم لاغری