رتبه بندی معلمان به سطح جدیدی رسید – سانا پرس


گزارش کردن sanapress; مدیران مدارس از ۲۰ مهر با مراجعه به سامانه جامع منابع انسانی می توانند مدارک بارگذاری شده معلمان را در سامانه رتبه بندی بررسی و تایید یا رد کنند.

سامانه رتبه بندی معلمان در سایت rtb.medu.ir فعال است و معلمان باید اطلاعات خود را در سامانه رتبه بندی rtb.medu.ir بارگذاری کنند.

فرصت آپلود مدارک معلمان تا ۴ شهریور بود. با توجه به اعلام کارگروه احراز صلاحیت معلمان، از آنجایی که ممکن است برخی افراد به دلایل مختلف نتوانند در این مرحله ثبت نام و تکمیل اطلاعات کنند، مقرر شد برای بازماندگان دوره اول، متوفیان شاغل و بازنشستگان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد، نیروهای جدید استخدامی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد و مشمولان تبصره ۴ ماده ۳ اساسنامه (مهر آفرین و …) از ۲۵ مهر تا ۲۲ آبان ۱۴۰۱ باید امکان دسترسی به آنها فراهم شود. سامانه صلاحیت برای ثبت نام و تکمیل اطلاعات.

۸۳۰ هزار معلم در کشور شرایط شرکت در نظام احراز صلاحیت را دارند.کلیه معلمانی که به ترتیب پرسنل خود واژه ای معادل معلم، معلم، معلم، هنرآموز، مربی امور تربیتی و… داشته باشند، می توانند وارد سامانه شوند. و فرم ها را تکمیل کنید. .

در حال حاضر، وزارت آموزش و پرورش «راهنمای اقدام مدیران برای تکمیل نظام صلاحیت» را به استان ها ابلاغ کرده است.

با توجه به لزوم تسریع در اجرای قانون رتبه‌ها در اسرع وقت، راهنمای لازم جهت اطلاع و اقدام در اختیار مدیران مقاطع متوسط، عالی و ابتدایی (مدیران کلیه مقاطع تحصیلی) قرار گیرد. به نحوی که بر اساس مراحل تعیین شده پس از ثبت گزارش، شایستگی های تخصصی و همکاران حرفه ای توسط گروه های آموزشی، مدیران آموزشی، شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، کادر آموزشی مدارس، مدیران مرتبط از روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه با مراجعه به. سامانه جامع منابع انسانی به آدرس hrm.medu.ir جهت بررسی مدارک بارگذاری شده در سامانه رتبه بندی و ثبت گزارش شواهد رفتاری همکاران در سامانه.

پس از این مرحله گزارش مدیران توسط ارزیابان حرفه ای بررسی و نتایج به هیئت های حسابرسی جهت رتبه بندی شرکت کنندگان ارجاع خواهد شد.

راهنمای مدیران برای تکمیل سیستم به شرح زیر است:

کلیه مدیران باید از قسمت احراز صلاحیت وارد سامانه جامع منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش به آدرس hrm.medu.ir شده و وارد قسمت تاییدیه ها و سپس تاییدیه های مرحله و سپس تاییدیه های مرحله اول شوند.

در حال حاضر در سامانه، مدیران به کارکنان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دسترسی دارند و مدیران موظفند در زمان اعلام شده پس از تعیین معلم و پس از مشاهده اصل، از کادر انتخاب پرسنل وارد قسمت مدارک شوند. مدارک در اختیار معلم، آپلود اطلاعات وارد شده و تصحیح تصاویر، تایید و تایید یا رد.

هنگام بررسی مدارک لازم است صحت تاریخ های درج شده در سامانه بررسی شود.

هنگام بررسی مدارک، در صورتی که مدیران نتوانستند مدارک بارگذاری شده توسط معلمان را مشاهده کنند، لازم است یک کپی از اصل مدرک در اختیار معلم قرار داده و با ذکر عبارت کپی، در پرونده شخص ثبت شود. همانند اصل

در صورت مغایرت در هر یک از بندهای مدرک تحصیلی، ارزیابی عملکرد سالانه، سنوات خدمت و سابقه خدمت، اسامی افراد باید کتباً با شرح دقیق مشکل به استخدام منطقه اعلام شود.

در شایستگی تسلط بر دانش موضوعی، تسلط بر دانش آموزشی، تسلط بر مدارک فوق، اعتقاد به ارزش‌های اسلامی، ملی و انقلابی و روحیه جهادی، رعایت اخلاق اسلامی، قانون‌گرایی و قانون‌گرایی، به کارگیری آموزش و یادگیری مهارت آموزی، مهارت آموزی در شش زمینه مشارکت در شوراها و امور مدارس و مراکز آموزشی، آموزشی و اداری و یادگیری مستمر.

مدیران باید مراقب باشند که معلمان نظرات آنها را نبینند، اما سیستم به صورت هوشمند نظرات تکراری و مشابه چندین همکار را شناسایی می کند و یک هشدار برای بررسی بیشتر به ارزیاب ارسال می شود.

مدیران توجه داشته باشند، لازم است در خصوص صلاحیت تسلط بر دانش تخصصی یک موضوع با اخذ نظر کتبی از گروه های آموزشی یا مدیران آموزشی و شایستگی های استفاده از مهارت های یاددهی-یادگیری، مهارت های آموزشی در ۶ حوزه، مشارکت در مشاوره و مسائل مدرسه و یادگیری مادام العمر با گرفتن نظر کتبی از هیئت مدیره مدرسه، کارکنان آموزش و پرورش مدرسه و انجمن اولیا و مربیان به سوالات پاسخ دهید.

در شایستگی تسلط بر دانش موضوعی تخصصی، لازم است مدیر با کسب نظر کتبی از گروه های آموزشی مربوطه و یا مدیران آموزشی به سوالات پاسخ دهد.

در ۴ شایستگی مهارت های یاددهی-یادگیری، مهارت های آموزشی در شش حوزه، مشارکت در شوراها و امور مدارس و مراکز آموزشی، معلمان و مدیران و یادگیری مستمر.

مدیر مدرسه موظف است با اخذ نظر کتبی از هیئت مدیره مدرسه، کادر آموزشی مدرسه و انجمن اولیا و مربیان نظر خود را اعلام کند.