رذایل خوب که برای سلامتی ما مفید است

معاون شماره ۱: خوابیدن.

رایگان، طبیعی است و هیچ ایرادی ندارد. خواب با کیفیت کافی بیش از اینکه به شما انرژی بدهد، سیستم ایمنی، حافظه شما را تقویت می کند و حتی ممکن است به شما در مدیریت وزن کمک کند. کمبود خواب با فشار خون بالا، عدم تحمل گلوکز و چربی شکم مرتبط است که همگی به عنوان عوامل خطر بیماری قلبی شناخته شده اند. هدف شما باید این باشد که تحقیقات از ۷ تا ۸ ساعت خواب در هر شب پشتیبانی کند. اگر به نظر می رسد همیشه خود را از رختخواب بیرون می آورید، مهم نیست که شب قبل چقدر می خوابید، با پزشک خود صحبت کنید. خواب خوب یک چیز تجملی نیست… برای سلامتی و تندرستی شما لازم است.

معاون شماره ۲: روزهای سلامت روان.

چه کسی از فرار مخفیانه برای یک زمان مناسب لذت نمی برد؟ تحقیقات نشان داده است که استراحت کردن باعث کاهش استرس، کاهش فشار خون و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری قلبی می شود. همچنین به تفکر خلاق کمک می کند و ممکن است به علائم افسردگی کمک کند. خبر خوب این است که مدت زمان تعطیلات از نظر اینکه چقدر شما را خوشحال می کند، اهمیتی ندارد. بهترین بخش انتظار است.

معاون شماره ۳: لذت بردن از لذت های صمیمی.

در برخی از چشم‌ها بدیهی است که مطمئن باشید… رابطه جنسی لذت‌بخش‌ترین شکل فعالیت است. اندورفین و اکسی توسین، هورمونی که به تقویت دلبستگی کمک می کند، ترشح می کند که برای سلامت روان بسیار مفید است. یک مطالعه نشان داد افرادی که یک یا دو بار در هفته فعالیت جنسی داشتند، سطح آنتی بادی ایمونوگلوبولین A را افزایش دادند که تصور می‌شود از سرماخوردگی و عفونت محافظت می‌کند. مانند بسیاری از رذایل، فعالیت جنسی شانس عواقب ناخواسته ای مانند عفونت و بارداری را به همراه دارد، به همین دلیل است که در صدر فهرست قرار نمی گیرد.

معاون شماره ۴: یک وعده روزانه شکلات.

رذیله ای شایسته و دوست داشتنی یک یا دو مربع از نوع تیره، بدون شکر و چربی به اندازه شکلات شیری، معجزه می کند. طبق بیش از یک مطالعه، شکلات تلخ و کاکائو (۷۵ درصد کاکائو) ممکن است به کاهش فشار خون، کاهش خطر سکته مغزی و سایر فواید قلبی عروقی کمک کند. شکلات تلخ دارای فلاونوئیدهایی است که اعتقاد بر این است که انعطاف پذیری رگ های خونی را بهبود می بخشد و آنها را در برابر تجمع پلاک مقاوم تر می کند.

مطالعه دیگری که سال گذشته منتشر شد نشان داد که خوردن ۱.۴ اونس شکلات تلخ در روز به مدت ۱۴ روز باعث کاهش هورمون های استرس در افراد بسیار مضطرب می شود.

معاون شماره ۵: شب های بیرون رفتن دخترانه/پسران.

در نهایت، برای پشتیبان‌گیری از بدی که همه از آن لذت می‌بریم، تحقیق کنید. تعدادی از مطالعات اخیر نشان داده اند که دوستان و خانواده چقدر تأثیر زیادی بر رفتار ما دارند. از آنچه که می خوریم و می نوشیم، تا وزن ما (به خوبی یا بد). همچنین مشخص شده است که روابط اجتماعی قوی فوایدی مانند سرماخوردگی کمتر، سلامت مغز بهتر و عمر طولانی‌تر را به همراه دارد. دوستی ها برای شما بسیار خوب است، به شرطی که در یک رابطه متعادل با دادن و گرفتن برابر باشید. از کسانی که برای شما سمی هستند دوری کنید.

معاون شماره ۶: سس/سس پرچرب.

وقتی نوبت به زشتی ها می رسد، مطمئناً هر چیز پرچرب در لیست قرار می گیرد. مسئله این است که واقعاً نیازی نیست که خود را از انواع چربی کامل سس یا سس مورد علاقه خود محروم کنید. این نسخه‌های «بارگذاری‌شده» نه تنها طعم بهتری دارند، بلکه به ما یادآوری می‌کنند که چربی‌ها یک هدف واقعی سلامتی را دنبال می‌کنند، به شرطی که انواع مناسب را به مقدار مناسب دریافت کنید. سعی کنید ۱۰ درصد (حداکثر ۳۰ درصد) چربی دریافتی روزانه شما از چربی های تک غیراشباع (روغن های گیاهی، آووکادو، بسیاری از مغزها و دانه ها) باشد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد.

اسیدهای چرب امگا ۳ (ماهی قزل آلا و تن، بذر کتان و گردو) همچنین خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهند و حتی ممکن است به کاهش علائم افسردگی، آرتریت روماتوئید و سایر مشکلات کمک کنند. یک وعده غذایی که مقدار کمی چربی دارد باعث می شود احساس رضایت بیشتری داشته باشید، بنابراین در نهایت کمتر غذا می خورید.

معاون شماره ۷: قهوه صبح شما.

یکی از شناخته شده ترین شرائط، قهوه همچنان محبوب است. اگر شما هم مانند بسیاری از کسانی هستید که برای شروع صبح به آن فنجان قهوه نیاز دارند، احساس گناه نکنید. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد قهوه نه تنها شما را جذب می کند، بلکه با بیماری های قلبی و برخی سرطان ها نیز مبارزه می کند. همچنین ممکن است به شما کمک کند تمرینات سخت تر و طولانی تر انجام دهید. مصرف متوسط ​​قهوه در میانسالی با کاهش خطر زوال عقل و آلزایمر مرتبط است. علاوه بر این، هر فنجان قهوه اضافه شده در روز خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۷ درصد کاهش می دهد.

معاون شماره ۸: ماساژ گرفتن.

آنها ممکن است یک لذت گران قیمت باشند، اما ماساژ (توسط یک حرفه ای یا یکی از عزیزان) رذیله ای است که ارزش گناه را دارد. لمس منظم شما را سالم تر می کند. زنان در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ هنگام ماساژ هفتگی توسط شریک زندگی خود، درد، افسردگی، اضطراب و عصبانیت کمتری را نشان دادند. شرکای آنها نیز سلامت روانی بهتری را گزارش کردند.

معاون شماره ۹: غرق شدن در آفتاب.

اگرچه همه ما خطرات آفتاب زیاد را می دانیم، اما این رذیله، در حد اعتدال، جنبه خوبی نیز دارد. آن روزهای پر از آفتاب به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی عمل می کند و واقعاً برای بهبود خلق و خو عمل می کند. بدن ما را تحریک می‌کند که تولید هورمون ملاتونین را کاهش دهد، بنابراین ما احساس هوشیاری، انرژی و آمادگی برای انجام روز می‌کنیم. اجازه دادن به پوست در آفتاب گرفتن (بدون ضد آفتاب) همچنین باعث سنتز طبیعی ویتامین D می شود که اعتقاد بر این است که خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی، استخوان های شکننده و سایر شرایط را کاهش می دهد.

معاون شماره ۱۰: شراب با شام.

آخرین اما نه کم اهمیت، رذیله “خوب” که بیشتر به اعتدال بستگی دارد. اگرچه محققان دقیقاً نمی دانند که چرا این کار می کند، اما شراب دارای برخی از خواص چشمگیر برای سلامت قلب است. آنتی اکسیدان ها ممکن است رگ های خونی را انعطاف پذیر نگه دارند یا الکل می تواند به افزایش کلسترول HDL (کلسترول خوب) کمک کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک لیوان ۵ اونس در روز است تا از مزایای آن بهره مند شوید، بیش از این می تواند فشار خون شما را بالا ببرد و باعث شود وزنتان کم شود. زنانی که زیاد الکل می نوشند نیز خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهند.

سریعترین رژیم لاغری