سئو یا تبلیغات گوگل؟ مشکل این است که


سئو و تبلیغات گوگل زیر حوزه های اصلی بازاریابی دیجیتال هستند. رتبه خوب یک سایت در گوگل یکی از مهم ترین چالش هایی است که هر شرکتی برای بازاریابی خود با آن مواجه است. رتبه پایین در گوگل عملاً از دسترسی خدمات و محصولات شما (هرچقدر هم که خوب باشند!) به مخاطبان هدف شما جلوگیری می کند. اکنون دو گزینه دارید: SEO و Google Ads.

سئو چیست؟

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. سئو مجموعه ای از فعالیت ها و اقداماتی است که برای طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوا و تولید محتوا استفاده می کنیم تا جایگاه و جایگاه بهتری در جستجوی گوگل پیدا کنیم و ترافیک بیشتری به دست آوریم.

تبلیغات گوگل پلی

گوگل ادز یا گوگل ادز چیست؟

تبلیغات گوگل سرویس تبلیغاتی گوگل است. حتما برای شما هم پیش آمده که یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید و متوجه شوید که در کنار چهار سایت اولی که به شما نشان داده می شود عبارت advertisement به معنای تبلیغ یا همان تبلیغ است. این شرکت ها از سرویس تبلیغات گوگل استفاده می کنند. با این سرویس می توانید کمپین های تبلیغاتی متناسب با کسب و کار خود طراحی و اجرا کنید.

چرا گفته می شود که گوگل ادز تمام ویژگی های لازم برای نمایش تبلیغ شما را دارد؟

۱. امکان تعیین کلمات کلیدی: در گوگل ادز می توانید دقیقاً کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را مشخص کنید تا تبلیغ شما به عنوان نتیجه جستجو برای آن کلمات کلیدی نمایش داده شود. این امر باعث می شود که تبلیغ شما دقیقاً به کسانی که به خدمات و محصولات شما نیاز دارند و به دنبال این خدمات و محصولات هستند نشان داده شود و از صرف هزینه برای نمایش بی اثر خودداری شود.

۲. امکان انتخاب مخاطبین هدف: سرویس گوگل ادز با قابلیت تعیین مخاطبین هدف، باعث می شود

۳. امکان تعیین CPC: CPC مخفف Cost Per Click است. تحت این ویژگی، زمانی که کاربر روی سایت شما کلیک می کند، بودجه تبلیغاتی شما کسر می شود، بنابراین تا زمانی که تبلیغات موثر واقع نشود، هزینه ای متحمل نخواهید شد. همچنین این قابلیت به شما این امکان را می دهد که تعداد مخاطبان مورد نظر خود را مشخص کنید و به اندازه ای که می خواهید دیده شوید هزینه کنید.

گوگل ادز چه خدماتی ارائه می دهد؟

خدمات اصلی گوگل ادز شامل تبلیغات در گوگل، تبلیغات در یوتیوب و تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور (تبلیغات درون برنامه ای) است.

۱- در گوگل تبلیغ کنید: گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان است. با استفاده از سرویس تبلیغات گوگل، سایت شما در نتیجه جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما در رتبه بندی برتر گوگل قرار می گیرد.

۲. تبلیغات در یوتیوب: یوتیوب بزرگترین پلتفرم ویدئو در جهان و پربازدیدترین پلتفرم ویدئو در ایران است. گوگل ادز به شما امکان می دهد در این پلتفرم تبلیغات کنید.

۳. تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور: حتما تجربه کرده اید که قبل یا در حین اجرا، اپلیکیشنی را باز کرده و تبلیغات را در آن پیدا کرده اید. با تبلیغات Google Ads، می‌توانید در برنامه‌های Google Play و App Store دیده شوید.

تبلیغات فروشگاه App

تفاوت بین تبلیغات گوگل و سئو چیست؟

سئو مجموعه ای از اقدامات فنی مبتنی بر الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی موتور جستجو و به زبان ساده تر برای بهبود موقعیت سایت در صفحات گوگل است. به این بهینه سازی ارگانیک گفته می شود که معمولاً زمان زیادی می برد و با گذشت زمان ممکن است رقبای جدیدی وارد صنعت شوند، بسیاری از فرصت های بازار ممکن است از دست بروند و بسیاری از مشتریان بالقوه ممکن است وضعیت بهتری برای سایت ها پیدا کنند. همچنین استفاده از روش های سئو آسان نیست و نیاز به تجربه دارد. در این زمان گوگل ادز با صرف هزینه معقول به کمک سئو به شما کمک می کند تا در جایگاه های برتر گوگل قرار بگیرید. قبل از اینکه فرصت های بازار به تهدید تبدیل شوند.

جیمز ادز، کارشناس بازاریابی، می‌گوید: «بهترین استراتژی برای کسب‌وکارها این است که به هر دو نگاه کنند». در واقع سئو و تبلیغات گوگل مکمل یکدیگر هستند و هر دو هدف یکسانی دارند: دیده شدن!

بنابراین بهترین راه استفاده از این دو روش به صورت ترکیبی است. بهتر است ابتدا گوگل ادوردز را برای سایت خود فعال کنید و تا زمانی که سایت شما در گوگل رتبه خوبی دارد، روی سئوی سایت خود سرمایه گذاری کنید.

به این مورد امتیاز دهید