سلامت دندان: ۸ خوراکی که لبخند شما را زیبا می کند


سلامت دندان

قهوه، چای و برخی نوشابه ها می توانند دندان ها را لکه دار کنند. زیبایی لبخند شما به سلامت دندان های شما بستگی دارد. به همین دلیل است که برخی از غذاهای روزمره وجود دارند که می توانند به سفید شدن دندان ها در طول زمان کمک کنند. با این حال، این غذاها به اندازه محصولات سفید کننده دندان موثر نیستند. اما استفاده از آن کم هزینه تر و از همه مهمتر طبیعی و بدون عوارض است.

  1. دانه ها و آجیل

میخک، دانه ها و مغزها را برای یک لایه بردار طبیعی امتحان کنید. بافت ساینده دانه های بابونه، بادام، گردو و بادام هندی لکه های سطحی دندان را از بین می برد.

  1. توت فرنگی

اجازه ندهید رنگ قرمز توت فرنگی شما را فریب دهد. توت فرنگی حاوی آنزیم سفید کننده دندان های اسید مالیک بدون مواد شیمیایی مضر برای حذف تغییر رنگ از سطح دندان عمل می کند. مهم نیست که چگونه توت فرنگی، سالاد، اسموتی می خورید… سعی کنید توت فرنگی را خرد کرده و روی دندان های خود بمالید. بگذارید پنج دقیقه بماند سپس با آب بشویید و طبق معمول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

  1. سیب، کرفس و هویج

این میوه ها و سبزیجات سالم با افزایش تولید بزاق به عنوان پاک کننده های طبیعی، به عنوان عوامل خود تمیز شونده برای لکه های دندان عمل می کنند. آنها همچنین می توانند باکتری هایی که باعث بوی بد دهان می شوند را از بین ببرند. اگر دندان هایتان آنقدر که دوست دارید سفید نیست، همین امروز از این غذاها استفاده کنید.

  1. سلامت دندان؛ پرتقال و آناناس

خوردن میوه های اسیدی مانند پرتقال و آناناس تولید بزاق را افزایش می دهد که به طور طبیعی دندان ها را تمیز می کند. مراقب باشید از لیمو به طور مستقیم روی دندان های خود استفاده نکنید، زیرا اسیدیته بالای لیمو می تواند به دندان های شما آسیب برساند.

  1. سدیم بیکربنات؛ سلامت دندان

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ نشان داد که خمیردندان‌های حاوی جوش شیرین نسبت به خمیردندان‌های بدون این ماده در از بین بردن پلاک بهتر عمل می‌کنند. برنامه صبحگاهی خود را تغییر دهید و سعی کنید با جوش شیرین مسواک بزنید. سودا که در واقع نوعی نمک است، می تواند پلاک و لکه های سطحی را از روی دندان های شما پاک کند.

  • پلاک وسیله نقلیه: با سخت شدن و باریک شدن رگ های خونی، چربی ها، کلسترول و سایر مواد تشکیل می شوند. سپس یک ماده مومی شکل به نام پلاک ایجاد می کند. در نتیجه باعث ایجاد حفره می شود.
  1. ماست، شیر و پنیر

محصولات لبنی حاوی اسید لاکتیک هستند که به محافظت از دندان در برابر پوسیدگی کمک می کند. مطالعه‌ای در مجله دندانپزشکی نشان داد کودکانی که چهار بار در هفته ماست می‌خورند نسبت به کودکانی که این کار را نمی‌کنند، پوسیدگی کمتری دارند. محققان بر این باورند که پروتئین های موجود در ماست می توانند به دندان ها بچسبند و از نفوذ اسیدهای مضر به حفره ها جلوگیری کنند. پنیرهای سفت بهترین گزینه برای بلانچینگ هستند، زیرا به حذف ذرات غذا نیز کمک می کنند.

  1. سلامت دندان؛ کلم بروکلی

غذاهای بزرگ و پر فیبر مانند خمیر دندان عمل می کنند. از آنها در سالاد خود برای مسواک زدن خیلی سریع و طبیعی استفاده کنید.

  1. گلابی؛ سلامت دندان

پالپ این میوه شیرین و خوشمزه به خنثی کردن اسید موجود در دهان که باعث پوسیدگی می شود کمک می کند.

داشتن یک رژیم غذایی سالم به دندان های شما کمک می کند و همچنین برای سلامت کلی بدن شما بسیار مفید است.

لینک های مربوطه

۵ غذاهای موجود برای درمان باکتری های روده

۶ فواید علمی ثابت شده روزه داری

۱۱ درمان خانگی معجزه آسا برای رفع تیرگی کشاله ران + نکات پیشگیری

شیوع آبله میمون; ۴ سوال کلیدی محققان در مورد ویروس

ترفندهای منحصر به فرد درمان های خانگی برای از بین بردن سیاهی و سیاهی زیر چشم

علل و ۱۰ درمان خانگی موثر عفونت بند ناف