سنین دیابت نوع ۲ – دشمنان سلول های سالم

AGEs دیابتی نوع ۲ نام جذاب محصولات نهایی گلیکوزیشن پیشرفته است، فرآیندی که پیری هر اندام بدن انسان را تسریع می کند. در سطح سلولی هر جا که بروند باعث آسیب می شوند.

دیابت تنها یکی از بیماری هایی است که بدتر می شود. قلب، کبد، کلیه‌ها، مغز و رگ‌های خونی آسیب بافتی ناشی از AGEs دارند و این شامل همه چیز از بیماری قلبی گرفته تا زوال عقل آلزایمر می‌شود.

چگونه آنها کشف شدند

جست‌وجوی علت قند خون بالا و عوارض دیابت شامل بررسی گلبول‌های قرمز خون و گلوکز چسبنده‌ای بود که به آنها چسبیده بود. این مطالعات منجر به آزمایش هموگلوبین A1C و تصمیم گیری در مورد سطوحی که در افراد دیابتی کمترین آسیب را ایجاد می کند، شد.

مشاهده شد که هموگلوبین گلیکوزیله باعث ایجاد مشکلاتی می شود که گلوکز بیشتری به گلبول های قرمز متصل می شود. از آنجایی که سلول‌های هموگلوبین حدود ۱۲۰ روز عمر می‌کنند (گلبول‌های سفید خون از چند ساعت تا سه یا چهار روز عمر می‌کنند)، آنها می‌توانند به سازنده آزمایش بگویند که HgA1C فرد در این مدت زمان چگونه بوده است.

و محققان دریافتند که این مشکل گلوکز چسبنده قابل برگشت است. اگر آنها غلظت قند ساده موجود را کاهش دهند، قندها از گلبول های قرمز جدا می شوند.

گلوکز بالاتر باعث بیشتر شد. گلوکز پایین کمتر باعث شد. آزمایش هموگلوبین A1C راهی عالی برای تشخیص وضعیت قند خون دیابتی نوع ۲ طی دو یا سه ماه شد.

این ماهیت چسبنده قند ساده، پایه ای برای AGE های دیابت نوع ۲ است، که پروتئین هایی هستند که قندها در مکان های تصادفی به آنها چسبیده اند. سلول هایی که بیشترین عمر را دارند بیشترین آسیب را از AGE های دیابت نوع ۲ می بینند.

سلول‌های عصبی، سلول‌های مغز، پروتئین‌های چشم و سلول‌های جزایر بیشترین عمر را در بدن ما دارند. بنابراین سلول های شبکیه چشم و سلول های بتا در لوزالمعده شما زودتر نتایج آسیب های مربوط به AGE را مشاهده خواهند کرد.

AGE های دیابتی نوع ۲ پروتئین های دیواره رگ های خونی شما را تغییر می دهند. آنها آترواسکلروز را تسریع می کنند که تجزیه رگ های خونی است. شریان ها سفت می شوند و رسوبات LDL در جایی که دیواره ها ضعیف یا آسیب دیده اند تشکیل می شود. این تجمع پلاک جریان خون را مسدود می کند، فشار خون شما را بالا می برد و باعث می شود قلب شما سخت تر کار کند و سریع تر پیر شود.

عملکرد پرواکسیداسیون و پیش التهابی AGE ها منجر به تمام عوارض دیابتی می شود که امروزه شاهد آن هستیم. AGE های دیابتی نوع ۲ در شبکیه دیده می شوند که منجر به رتینوپاتی می شود. آنها در اعصاب محیطی ظاهر می شوند و باعث نوروپاتی می شوند. و در کلیه های شما به گلومرول ها حمله می کنند و باعث نفروپاتی می شوند.

AGEs You Can Eat، اتصال مبل ها

گرما به غذاها طعم می بخشد و افزودن شکر به پروتئین و لیپیدها آن را قهوه ای می کند و حتی طعم بیشتری می بخشد. این کارملیزاسیون نامیده می شود و نتیجه آن محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته است. یکی از نمونه های عالی، گوشت کبابی است.

در ۵۰ سال گذشته، تولیدکنندگان مواد غذایی، AGE های مصنوعی را به غذاهای بسته بندی شده اضافه کرده اند تا طعم و رنگ قهوه ای دلپذیر را افزایش دهند. این کار برای جذاب‌تر کردن ظاهر و طعم غذاها انجام می‌شود. و این منبع قندهای پنهان و روغن های هیدروژنه در SoFA ها است.

شما می توانید انواع AGE دیابت نوع ۲ را در سیب زمینی سرخ کرده، دونات، کیک و نوشابه های تیره رنگ پیدا کنید. به عنوان تقویت کننده طعم و رنگ AGEs ممکن است در هر غذای از پیش بسته بندی شده وجود داشته باشد، اما شما این کلمه را روی هیچ برچسبی پیدا نخواهید کرد.

استفاده از AGEs در غذا در ۵۰ سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. و در همان زمان دیابت نوع ۲ به یک اپیدمی تبدیل شده است. این اتفاقی نیست.

در مطالعات حیوانی، هرچه AGE های بیشتری به رژیم غذایی آنها اضافه شود، پیشرفت آسیب بافت دیابتی بیشتر و سریعتر خواهد بود. در تمام مطالعات با حذف آن دسته از افراد دیابتی نوع ۲ از رژیم غذایی از این آسیب جلوگیری شد.

وقتی به آزمایش گروه انسانی نگاه می کنیم، رژیم غذایی که AGE ها را ۵۰ درصد کاهش می دهد، منجر به کاهش ۳۰ درصدی سطح خونی AGEs در طی یک ماه شد، اگرچه HbA1C در آن ماه کاهشی نشان نداد. آزمایش‌کنندگان حدس می‌زنند که کاهش هموگلوبین A1C ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد.

با این حال، از تجربه شخصی، با کاهش غذاهای فرآوری شده، بسته بندی شده و گلیسمی بالا، تعداد HbA1C خود را در سه ماه از ۷ به ۶.۵ کاهش دادم. این من را متقاعد کرد که AGE های دیابت نوع ۲ را در رژیم غذایی خود کاهش دهم.

سنین دیابت نوع ۲، چه کاری می توانید در مورد آنها انجام دهید

فست فودها برای بهبود ظاهر و طعم غذاهای از پیش بسته بندی شده به شدت به AGE ها وابسته هستند. این باعث می شود شما تعجب کنید که بدون آنها فست فود چقدر بی مزه و غیر جذاب خواهد بود. و دوباره نشان می دهد که چرا بهتر است فست فود را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

این دلگرم کننده است که بدانید اگر بخش گلیسمی بالا (قندهای ساده، آرد سفید و فیبر کم) رژیم غذایی خود را کاهش دهید، میزان AGE های دیابت نوع ۲ را در خون خود کاهش خواهید داد. در عین حال، گلوکز خون و هموگلوبین A1C خود را کاهش خواهید داد.

باز هم متوجه شدیم که یک رژیم غذایی سالم و ورزش فراوان راز مبارزه با سنین دیابت نوع ۲ است. با اجتناب از چیزهایی که به سرعت به قندهای ساده تجزیه می شوند، روند گلیکوزیله شدن را کند می کنیم.

و اگر از خوردن AGEs در غذاهای فرآوری شده نیز اجتناب کنیم، روند پیری را در رگ‌های خونی، چشم‌ها و اعصاب محیطی کاهش خواهیم داد.

پزشکان محقق به دنبال دارویی هستند که به AGE ها حمله کند و از تشکیل محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته جلوگیری کند. اما لازم نیست سالها و سالها برای کمک صبر کنیم.

یک رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی آنتی اکسیدان – نیروی مخالف در برابر AGEs – و ورزش برای تقویت قلب، عروق خونی و پاها را امتحان کنید.

شما درمان خود را پیدا کرده اید. تبریک می گویم!

سریعترین رژیم لاغری