غذاهایی که برای دیابت باید از آنها اجتناب کنید – دیابت خود را بدون دارو کنترل کنید

دیابت بیماری است که در آن بدن نمی تواند میزان گلوکز خون را تنظیم کند. افراد مبتلا به این بیماری یا انسولین کافی تولید نمی کنند (نوع ۱) یا نمی توانند به درستی از انسولین استفاده کنند (نوع ۲). هر دو نوع نه تنها به سلول هایی که به قند برای سوخت نیاز دارند آسیب می رسانند، بلکه باعث ایجاد مشکلاتی برای بافت ها و اندام های خاصی می شوند که در معرض سطوح بالای گلوکز قرار دارند. در بیشتر موارد می توان بدون دارو با رژیم غذایی سخت، غذا خوردن طبق برنامه منظم و ورزش کنترل کرد.

در حالی که برخی از غذاها باید به طور کامل کنار گذاشته شوند، برخی دیگر باید در حد اعتدال مصرف شوند. شکر سفید، آرد سفید، غذاهای فرآوری شده و غذاهای ناسالم باید کاملاً کنار گذاشته شوند. از شیرینی جات، شکر میوه (موز، انگور، توت فرنگی و غیره)، کیک، سبزیجات نشاسته ای، نوشابه، خامه و غذاهای سرخ شده خودداری کنید. از هر چیزی که حاوی مواد نگهدارنده مضر و نمک زیاد باشد باید اجتناب شود. سعی کنید از شیرینی ها، بستنی ها و شکلات ها، از جمله انواع به اصطلاح بدون قند، خودداری کنید. غذاهای «بدون قند» همچنان حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند که در بدن شما به قند تبدیل می‌شوند. کربوهیدرات های ساده و پیچیده می توانند از ۳۰ دقیقه تا دو ساعت به قند تبدیل شوند.

سایر اشکال کنترل، افزایش میزان ورزش در روز است. افزایش فعالیت بدنی روزانه حداقل ۳۰ دقیقه در روز به دستیابی و حفظ وزن سالم کمک می کند. فعالیت همچنین می تواند خطر ابتلا به عوارضی مانند سکته مغزی، بیماری قلبی، نارسایی کلیه، کوری و زخم پا را کاهش دهد. مصرف سیگار و نوشیدنی باید در حد اعتدال باشد. مصرف بیش از هفت نوشیدنی الکلی در یک دوره هفت روزه و هرگز بیش از دو نوشیدنی الکلی در یک عصر به سلامت شما کمک می کند. یک نوشیدنی ۶ اونس شراب یا ۱۲ اونس آبجو در نظر گرفته می شود. مصرف بیش از حد الکل یک عامل خطر شناخته شده برای دیابت نوع ۲ است. الکل زیاد می تواند باعث افزایش سطح قند خون، افزایش تری گلیسیرید و درد عصبی به نام نوریت شود. کشیدن سیگار یا سایر انواع تنباکو به طور قابل توجهی خطرات تقریباً همه عوارض دیابت را افزایش می دهد. سیگار به رگ های خونی آسیب می رساند و به بیماری قلبی، سکته مغزی و گردش خون ضعیف در اندام ها کمک می کند.

با پیروی از این دستورالعمل ها، نه تنها سلامتی شما را بهبود می بخشد، بلکه از مصرف قرص یا واکسن انسولین جلوگیری می کند. حتی برخی از افراد دریافته اند که با توجه مداوم به رژیم غذایی، ورزش و وزن، دیابت آنها بهبود یافته است.

سریعترین رژیم لاغری