غذاهای شگفت انگیزی که قند خون را فوراً کاهش می دهند

انواع زیادی از غذاهای روزمره وجود دارند که می توانند سطح قند خون شما را کاهش دهند که در اکثر فروشگاه های مواد غذایی محلی یافت می شود. به طور شگفت انگیزی، بسیاری از آجیل ها، میوه ها و سبزیجات می توانند راهی سالم برای کاهش سطح گلوکز در خون شما باشند.

چندین نوع آجیل در واقع می توانند مقاومت به انسولین را کاهش دهند، که سلول های شما را قادر می سازد نسبت به انسولینی که به طور معمول در بدن شما وجود دارد حساس تر شوند. اگر چه آجیل ها چربی بالایی در نظر گرفته می شوند، اما در حقیقت نوع خوبی هستند و به همین دلیل آجیل می توانند مقاومت انسولین شما را کاهش دهند. در اینجا چند نمونه از انواع مختلف آجیل سالم آورده شده است.

بادام زمینی
بادام ها
گردوی آمریکایی
آجیل ماکادمیا
گردو
کاشوبادام هندی
آجیل برزیلی

آووکادو در واقع یک میوه است و همچنین حاوی همان نوع چربی های سالمی است که در مغزها یافت می شود. آنها همچنین حساسیت شما به انسولین را افزایش می دهند که باعث کاهش سطح گلوکز در خون می شود. آووکادو همچنین منبع عالی فیبر است که می تواند به کاهش قند خون کمک کند.

سیب زمینی شیرین نسبت به سیب زمینی معمولی فیبر بیشتری دارد و شاخص گلیسمی پایین تری دارد. همچنین در نظر گرفته می شود که تأثیر مثبتی بر سطح انسولین و سطح اسید کلراژنیک دارند که با مقاومت به انسولین مقابله می کند.

دارچین یک ادویه پر مصرف است که حاوی ترکیبات متعددی است که اثر انسولین را تقلید می کند. همچنین برای کاهش سطح کلسترول LDL در افرادی که از دیابت رنج می برند شناخته شده است. سرشار از فیبر و منبع عالی منیزیم است که به کنترل سطح قند خون نیز کمک می کند.

پیاز به دلیل داشتن فلاونوئیدها و گوگرد زیاد شناخته شده است که خوردن آن باعث کاهش قابل توجه سطح قند خون در افراد دیابتی می شود. آنها همچنین سطح HDL را بالا می برند و به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان ها دارای خواص پیشگیری کننده از سرطان هستند.