فواید آووکادو برای فشار خون بالا

آووکادو به طور قابل توجهی کالری بالایی دارد، اما به دلیل محتوای بالای چربی‌های تک غیراشباع و پتاسیم نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، بنابراین آن را به یکی از مفیدترین غذاها برای مبارزه با فشار خون بالا تبدیل می‌کند.

فشار خون اندازه گیری نیروی فشار خون به دیواره رگ ها است. قلب خون را به داخل شریان‌ها پمپ می‌کند، که شاهراه حمل‌ونقل مسئول توزیع خون در سراسر بدن است. فشار خون از دو عدد تشکیل شده است: سیستولیک، عدد اول و بالاتر از این دو نشان دهنده فشار در شریان ها در هنگام ضربان قلب و پر شدن آنها از خون است، عدد دیاستولیک، عدد دوم فشار موجود در رگ ها را زمانی که قلب در حال استراحت است اندازه گیری می کند. بین ضربات فشار خون طبیعی از ۹۰/۶۰ در بدو تولد تا ۱۲۰/۸۰ در یک بزرگسال سالم متغیر است. برای سالمندان ۶ سال و بالاتر، ۱۵۰/۹۰ نشان دهنده فشار خون بالا (فشار خون بالا) است. توجه به این نکته مهم است که مقدار کمی بالاتر از ۱۲۰/۸۰ در بزرگسالان جوان نشان دهنده خطر ابتلا به پیش فشار خون است.

فشار خون بالا درمان نشده باعث می شود قلب سخت تر کار کند و به سخت شدن شریان ها (آترواسکلروز) کمک می کند. این به نوبه خود می تواند منجر به سکته مغزی، بیماری کلیوی و ایجاد بیماری قلبی شود. “داشتن فشار خون بالا شما را در معرض خطر بیماری قلبی و سکته مغزی قرار می دهد، که علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. حدود ۷۵ میلیون بزرگسال آمریکایی (۳۲٪) فشار خون بالا دارند – که از هر ۳ بزرگسال یک نفر است. حدود ۱ در ۳ بزرگسال آمریکایی دارای پیش فشار خون هستند. ۱ رژیم غذایی کم نمک و سرشار از سبزیجات، میوه ها و محصولات لبنی کم چرب می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. به دلیل خواص ضد فشار خون آن در خانواده میوه ها بسیار ارزشمند است آووکادو (معروف به گلابی تمساح) میوه ای از درخت آووکادو بومی نیمکره غربی است.

آووکادو به داشتن چربی بالا معروف است، اما از آنجایی که آنها یک غذای گیاهی هستند، بنابراین چربی موجود در آن روغن محسوب می شود و نه یک چربی جامد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که اکثر چربی (۷۷٪) در میوه، اسید اولئیک، یک اسید چرب تک غیراشباع است. شواهد علمی قطعی وجود دارد که به این واقعیت اشاره دارد که رژیم‌های غذایی غنی از چربی‌های تک غیراشباع برای بهبود کلسترول و کاهش التهاب و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی و سکته مغزی عالی هستند. در واقع “انجمن قلب آمریکا مصرف MUFAs (چربی های غیراشباع تک) را برای بهبود پروفایل چربی خون توصیه می کند.” “(پروفایل چربی یا پانل لیپیدی هست یک پانل از خون آزمایشاتی که به عنوان یک ابزار اولیه غربالگری پزشکی گسترده برای ناهنجاری ها عمل می کند لیپیدهامانند کلسترول و تری گلیسیرید.)” ۲

آووکادو همراه با چربی‌های تک غیراشباع، سرشار از پتاسیم است (بیشتر از موز – نصف آووکادوی متوسط ​​حاوی ۵۴۹ میلی‌گرم پتاسیم است، یک موز متوسط ​​۴۵۱ میلی‌گرم پتاسیم دارد). یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم به تنظیم ضربان قلب کمک می کند، تنش در دیواره رگ های خونی شما را کاهش می دهد، ماهیچه ها و اعصاب را به طور موثر حفظ می کند، و با متعادل کردن اثرات سدیم بر سیستم شما، فشار خون را کاهش می دهد. هرچه پتاسیم بیشتری بخورید، سدیم بیشتری از طریق ادرار از دست می‌رود. یک رژیم غذایی با پتاسیم بالا می تواند فشار خون سیستولیک را ۴.۴ میلی متر جیوه و فشار دیاستولیک را ۲.۵ میلی متر جیوه کاهش دهد.

برای کسانی که از خوردن میوه آووکادو متنفر هستند، روغن حاصل از آن یک جایگزین قابل اعتماد است. مطالعه ای که بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شده و توسط “Journal of Ethnopharmacology” منتشر شده است. به این نتیجه رسیدند که “رژیم غذایی غنی از روغن آووکادو، سطوح اسیدهای چرب ضروری در کلیه ها را تغییر می دهد و در نتیجه واکنش کلیه ها به هورمون هایی که فشار خون را تنظیم می کنند، تغییر می کند.” یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو حاوی تقریباً ۱۲۴ کالری و ۱۴ گرم چربی است (۲۱ درصد از چربی مصرفی توصیه شده روزانه)، ۹.۹ از ۱۴ گرم چربی سالم تک غیراشباع است که LDL را کاهش می دهد.لیپوپروتئین با چگالی کم) ) کلسترول، در حالی که HDL را افزایش می دهد (لیپوپروتئین با چگالی بالا) و ۱.۹ گرم چربی غیراشباع چندگانه است که LDL و HDL را کاهش می دهد. آووکادو فاقد کلسترول یا چربی ترانس است و از هر میوه دیگری غنی تر از ویتامین E است. چربی‌های آووکادو همچنین در برابر اکسیداسیون ناشی از گرما مقاوم هستند، بنابراین جایگزینی عالی برای روغن‌های گیاهی، کانولا و محصولات مشابه اشباع شده یا چربی‌های ترانس هستند.

در حین تمجید از فواید آووکادو برای سلامتی، مهم است که به خاطر داشته باشید که این میوه کالری بالایی دارد (یک فنجان برش های آووکادو حاوی تقریباً ۲۳۴ کالری است) بنابراین باید مقدار مصرف شده را در نظر گرفت. همچنین به دلیل محتوای بالای پتاسیم آن، افراد مبتلا به مشکلات کلیوی باید در مصرف آن دقت بیشتری داشته باشند. با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا بدانید رژیم غذایی حاوی آووکادو برای شما مفید است یا خیر.

۱، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، مرکز ملی آمار بهداشت)

۲، Wikipedia.org (wiki/Lipid_profile)

سریعترین رژیم لاغری