قند در رژیم غذایی دیابت

بسیاری از افرادی که مبتلا به دیابت تشخیص داده می شوند، احساس ناراحتی می کنند زیرا تشخیص، به نوعی به این معنی است که آنها باید برخی از غذاهای مورد علاقه خود را کنار بگذارند و عادات غذایی خود را تغییر دهند. چقدر دردسر ساز است! با توجه به هرم راهنمای غذایی دولت، برای ما ضروری است که تمام مواد مغذی ضروری خود را دریافت کنیم. بدن ما به طور طبیعی و درست کار خواهد کرد. با این حال، بیماران دیابتی نگران تغذیه خاص هستند. قبل از هر چیز، کسانی که به دیابت مبتلا می شوند باید مطمئن شوند که قند را تا حد امکان کمتر جذب می کنند، یا بهتر است بگوییم. آنها باید تعداد قندهایی را که هر روز مصرف می کنند محدود کنند.

در رابطه با این تقاضا، ممکن است بپرسید چرا. برای بیماران دیابتی، بدن آنها قندها را آنطور که باید به طور مؤثر متابولیزه نمی کند، که به انسولین آسیب می رساند زیرا انسولین تأثیر مستقیمی بر قندها دارد. انسولین به تجزیه غذا کمک می کند و برای رسیدن به هدف نیاز به زمان دارد. در حالی که زمان صرف شده برای متابولیسم با انسولین طولانی تر خواهد بود اگر غذا دارای نسبت بالایی از قند باشد.

با هدف حساس تر کردن انسولین و تولید انسولین بیشتر در بدن، بیماران دیابتی اغلب داروهای تنظیم شده مصرف می کنند. گاهی اوقات، مانند دیابت نوع ۱ که بدنش اصلاً انسولین تولید نمی کند. یک راه موثر برای تجزیه مواد غذایی که می توانند مصرف کنند، تزریق انسولین است. یکی از بهترین راه‌ها برای افراد دیابتی برای محدود کردن سطح قند خون از طریق رژیم، مصرف میان‌وعده است که به آن‌ها کمک می‌کند از افزایش سطح قند خون بین وعده‌های غذایی خودداری کنند، اما به برخی تنقلات با رتبه‌بندی شاخص گلیسمی بالا توجه کنید، مانند موارد زیر. :

– میان وعده هایی با رتبه بندی شاخص گلیسمی بالا

مالتوز (آبجو) (۱۰۵)

گلوکز (۱۰۰)

چوب شور (۸۰)

شکر تصفیه شده (۷۵)

بستنی (۶۰)

– تنقلات با رتبه بندی شاخص گلیسمی متوسط

هلو (۴۰)

سیب (۴۰)

ماست (۳۵)

– تنقلات با رتبه بندی شاخص گلیسمی پایین

ماست ساده (۱۵)

آجیل (۱۵-۳۰)

بادام زمینی (۱۵)

باز هم، چه بیماران دیابتی باید برای اجتناب از میان وعده های با شاخص گلیسمی بالا به جای آنهایی که شاخص گلیسمی پایین دارند، مبارزه کنند. بنابراین، اگر آنها رژیم غذایی جدیدی را در نظر می گیرند، مایلند با پزشک خود نیز مشورت کنند، زیرا رژیم غذایی آنها ممکن است بر روی میانجیگری و تمرینات روزمره آنها نیز تأثیر بگذارد.

به طور خلاصه، دوری از غذاهای دارای گلیسمی بالا نه تنها برای مبتلایان به دیابت مفید است، بلکه در واقع برای همه ما نیز مفید است.

سریعترین رژیم لاغری