قهوه با خرما چیست؟ و چه فوایدی دارد؟


فواید قهوه با خرما: قهوه با خرما چیست و چه فوایدی دارد؟ همانطور که از نام آن پیداست، قهوه خرما به جای قهوه با خرما درست می شود. برای تهیه این غذا باید از دانه خرما یا دانه خرما استفاده کنید. برای شروع آماده سازی، دانه ها را در فر داغ برشته می کنند تا تردتر و طعم آن ها تلخ تر شود. بلافاصله پس از بو دادن، دانه های خرما پودر می شوند. پودر دانه خرما ظاهر و طعمی شبیه قهوه دارد و استفاده از آن در نوشیدنی های مبتنی بر قهوه انتخاب بدیهی است. پودر دانه خرما را می توان بدون نگرانی و عارضه مصرف کرد و در عین حال برای سلامتی نیز مفید است.

فواید قهوه با خرما

دانه خرما حاوی فسفر، روی، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و حتی آهن است که به سلامت بدن کمک می کند. قهوه پودری که از دانه های خرما تهیه می شود، فاقد کافئین است و برای کسانی که سعی در کاهش میزان قهوه مصرفی خود دارند، گزینه ای عالی محسوب می شود. همچنین این دانه ها غیر اسیدی، فاقد گلوتن و فاقد کافئین هستند. با این حال، مانند قهوه به بدن انرژی می دهد. پودر دانه خرما سالم است و به راحتی در دسترس است.

فواید قهوه با خرما؛ کنترل قند خون در بیماران دیابتی

افراد دیابتی از استفاده از دانه خرما به عنوان قهوه بسیار سود می برند. زیرا به کنترل سطح قند خون شما کمک می کند. انسولین با این پودر خارق العاده سنتز می شود. بیماران دیابتی باید پودر دانه خرما را به مدت یک هفته مصرف کنند تا ببینند آیا سطح قند خون را کاهش می دهد یا خیر.

تقویت سیستم ایمنی و سیستم عصبی.

دانه های خرما منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند که از ساختار DNA بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند. علاوه بر این، دانه خرما طیف وسیعی از مواد مغذی را فراهم می کند که به تقویت سیستم ایمنی و سیستم عصبی کمک می کند.

درمان التهاب و سنگ کلیه.

خرما و دانه های آن به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان به یک منبع غذایی مهم تبدیل شده اند. ۷۳/۱ درصد فیبر غذایی در دانه خرما وجود دارد که ۱۵-۱۰ درصد وزن خرما را تشکیل می دهد. علاوه بر این، دانه خرما منبع خوبی از فیبر برای بدن است. با مصرف آن از آسیب کلیه و کبد جلوگیری کنید. سنگ کلیه و مشکلات مثانه را می توان با دانه خرما درمان کرد. زیرا ماده شیمیایی کورتیکواستروئید موجود در هسته خرما می تواند مشکلات کلیه و مثانه، التهاب و عفونت ها را درمان کند.

محافظت از کبد

پروآنتوسیانیدین های موجود در دانه خرما به محافظت از کبد و کلیه ها در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند. دانه های خرما با وجود اندازه کوچکشان منبع عالی آنتی اکسیدان هستند. بر اساس تحقیقات، پروتئین هیدرولیز دانه خرما، که حاوی یک آنتی اکسیدان است، به عنوان یک ماده غذایی کاربردی برای بهبود سلامتی امیدوار کننده است.

فواید قهوه با خرما

کاهش سطح کلسترول بد، ضد ویروسی…

این نوع قهوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان منبعی عالی برای کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود سیستم ایمنی بدن است. افزایش انرژی به طور طبیعی بدون کافئین! به هضم غذا کمک می کند. سطح کلسترول بد LDL را کاهش می دهد. می تواند از عوارض کبدی و کلیوی دیابتی (به دلیل محتوای بالای پروآنتوسیانین) جلوگیری کند. آنها ضد ویروس هستند، به کاهش سطح قند کمک می کنند.

کاهش بیماری های قلبی عروقی

از قدیم الایام، میوه خرما به دلیل ارزش غذایی، بهداشتی و اقتصادی بالا به عنوان یک غذای اساسی مطرح بوده است. طبق تحقیقات اخیر، دانه خرما منبع خوبی از اسید اولئیک، فیبر غذایی و پلی فنول ها است. این مواد با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط هستند. اخیراً از دانه خرما برای تهیه نان و نوشیدنی های گرم استفاده می شود که بر طعم و بوی آن تأثیری نمی گذارد.

عوارض قهوه با خرما

باور کنید یا نه، قهوه با خرما هیچ عارضه ای ندارد. به عنوان محصول جانبی خرما، دانه خرما ۱۵-۶ درصد وزن کل خرمای رسیده را تشکیل می دهد و عمدتاً در خاورمیانه به ویژه امارات متحده عربی تولید می شود. در جهان عرب معمولاً دانه خرما دور ریخته می شود یا قهوه بدون کافئین درست می شود. در حالی که می‌توانید فیبر و چربی رژیمی پیدا کنید، می‌توانید مقداری پروتئین در دانه‌های خرما پیدا کنید.

از سوی دیگر، محتوای آنتی اکسیدانی روغن دانه خرما (DSO) مشابه روغن زیتون است و آن را برای مصرف کنندگانی که به دنبال منبع خوبی از آنتی اکسیدان هستند، انتخاب مناسبی می کند. در حالی که قهوه خرما بی ضرر است، یک فنجان قهوه معمولی می تواند چرخه خواب شما را مختل کند. یا اضطراب خود را بدتر کرده و ضربان قلب شما افزایش یابد. همچنین بسیاری از افراد پس از نوشیدن قهوه دچار سوزش معده ناشی از گاز معده می شوند.

در واقع کافئین مقصر همه این عوارض است. زیرا از کافئین در انواع نوشیدنی ها از جمله قهوه، چای، نوشابه و حتی نوشیدنی های انرژی زا استفاده می شود. بنابراین، آیا فکر نمی کنید که نوشیدن قهوه بدون کافئین مناسب تر است؟ این نوع قهوه نه تنها عطر و طعم قهوه معمولی را دارد، بلکه می تواند به سلامتی شما نیز کمک کند.

خواص دانه های قهوه خرما

برخلاف قهوه معمولی، قهوه خرما حاوی کافئین نیست. دانه‌های خرما سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب هستند و آن‌ها را به منبعی عالی از مواد مغذی برای افرادی که به کافئین حساس هستند تبدیل می‌کند. دانه خرما یکی از معدود مواد طبیعی است که دارای نسبت ایده آل امگا ۶ به امگا ۳ است و آن را به یکی از کمیاب ترین ها در نوع خود تبدیل می کند. این ترکیب باعث تولید امگا ۹ می شود که مهم ترین اسید چرب برای عملکرد صحیح مغز و قلب است.

قهوه با خرما برخلاف احساس سردرگمی که قهوه معمولی اغلب در سیستم عصبی ایجاد می کند، به بدن انرژی واقعی می دهد. خرما منبع طبیعی انرژی است. مصرف قهوه خرما با افزایش زیادی در دریافت آنتی اکسیدان و پروتئین همراه است. غذایی بی نظیر که در هیچ کجای دنیا نتوانید آن را پیدا کنید.

طعم قهوه با خرما

اگرچه این موضوع ترجیح شخصی است، اما برای توصیف طعم قهوه با خرما، حتما باید یک بار آن را امتحان کنید. با این حال، طعم قهوه خرما شبیه قهوه است، اما نه به آن تلخ. اگر بخواهم طعم آن را توصیف کنم، می‌توانم بگویم تلاقی قهوه و چای، یا شاید مقداری شکلات حل شده در داخل آن است. به طور کلی سبک تر است و طعم تازه تر و با طراوت تری نسبت به قهوه معمولی دارد.

از نظر شیمیایی، دانه خرما از اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع و همچنین روی، کادمیوم، کلسیم و پتاسیم تشکیل شده است. اسیدهای استئاریک و پالمیتیک نمونه هایی از اسیدهای چرب اشباع هستند. در حالی که اسیدهای لینولئیک و اولئیک نمونه هایی از اسیدهای چرب غیراشباع هستند. هر دو نوع اسیدهای چرب توانایی تأثیرگذاری بر فعالیت آنزیم آلفا-۵ ردوکتاز را دارند.

فایده اصلی دانه خرما کاهش سطح گلوکز خون است. اگر دیابت دارید، نوشیدن سه فنجان قهوه خرما در روز می تواند به کنترل بیماری شما کمک کند. اگر می خواهید مصرف قهوه خود را کاهش دهید، یک جایگزین عالی قهوه با خرما است. به دلیل غیر اسیدی بودن، گلوتن یا کافئین ندارد. دانه خرما فواید دیگری نیز دارد از جمله کاهش چربی خون، پاکسازی کبد، تنظیم فشار خون، کاهش وزن، دفع سنگ کلیه، جلوگیری از ریزش مو، تقویت اعصاب و درمان اسهال. همچنین می تواند درد دندان را کاهش دهد.

درمان دندان درد

می توانید با استفاده از پودر دانه خرما روی دندان درد را کاهش دهید. دانه خرما یک درمان موثر برای بیماری های مخاطی است. با تمام این اوصاف، اگرچه مصرف این نوشیدنی برای افراد سالم کاملاً بی خطر است و جایگزینی عالی برای قهوه محسوب می شود، اما لازم است قبل از مصرف هر دارویی با پزشک متخصص مشورت کنید. به یاد داشته باشید که قبل از گنجاندن این قهوه در رژیم غذایی خود ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

آیا مصرف قهوه هسته خرما بی خطر است؟

دانه های خرما سمی نیستند، بنابراین استفاده از قهوه هسته خرما کاملا بی خطر است. می توانید دانه های خرما را ابتدا با آسیاب کردن به پودر قهوه مصرف کنید. یا می توانید با نوشیدن قهوه یا چای خرما از فواید مواد مغذی آن بهره مند شوید.

باید بگویی

دیابتی ها با گنجاندن پودر دانه خرما در رژیم غذایی خود می توانند سطح قند خون طبیعی خود را کنترل کنند. علاوه بر این، خطر ابتلا به سنگ کلیه، اسهال و سطح کلسترول خون را کاهش می دهد، به کاهش وزن کمک می کند و توانایی کبد برای سم زدایی بدن را افزایش می دهد.

لینک های مربوطه

هزار تاسف را رها کن: رازهای شفابخش هسته خرما که نمی دانیم!

چرا همه در ماه رمضان خرما می خورند؟

خواص خرما: فواید شگفت انگیز خرما از سلامت مغز تا زایمان طبیعی در زنان

طرز تهیه نان سیر ساده و بسیار غنی با خمیر خانگی

فواید روغن هسته انگور؛ ۵ روش موثر استفاده از روغن هسته انگور

۱۰ بهترین صبحانه برای افراد دیابتی.