لیست غذاهای پر کربوهیدرات – برای دوری از علائم دیابت از این غذاها اجتناب کنید

آیا اولین دستورالعملی را که هنگام تشخیص دیابت برای شما یا عزیزتان داشتید به خاطر دارید؟ یا اولین دستورالعمل زمانی که شما حتی شروع به تجربه علائم دیابت می کنید؟ یادم می آید که پدرم دیابت دارد. متخصص غدد یک لیست غذایی پر کربوهیدرات به او داد. زمانی که مادرم با علائم دیابت گرفتار شد و این موضوع در مورد شوهرم نیز ادامه یافت، همین امر صادق است. متخصص غدد حتی قبل از اینکه نسخه را تحویل دهد، لیست مواد غذایی پر کربوهیدرات را تحویل داد.

من در اینجا شما را به جزئیات کربوهیدرات های ساده و پیچیده نمی پردازم. فقط پس از یک مقدمه کوتاه، لیست غذاهای پر کربوهیدرات را یادداشت می کنم. این لیست به شما کمک می کند تا متخصص دیابت خود باشید. پس از بررسی این لیست در موقعیت بهتری برای برنامه ریزی رژیم غذایی خود خواهید بود. این رژیم غذایی شما را قادر می سازد تا سطح قند خون را کنترل کنید.

آیا این یک درمان نیست!

کنترل سطح گلوکز خون فقط پس از چند دقیقه گذراندن اینجا در دستان شما خواهد بود.

کربوهیدرات ها چیست؟

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی هستند.

اینها به صورت زیر دسته بندی می شوند:

  1. کربوهیدرات های پیچیده
  2. کربوهیدرات های ساده
  3. فیبر رژیمی

مصرف متوسط ​​این کربوهیدرات های پیچیده چندین مزیت سلامتی را برای بیماران دیابتی به همراه دارد. توصیه می شود که وعده های غذایی باید به گونه ای طراحی شوند که حاوی هر سه نوع کربوهیدرات باشد. اما بخش عمده غذا باید از پروتئین باشد. کربوهیدرات های تصفیه نشده برای بیماران دیابتی مفید هستند.

غذاهای دیابتی که باید از آنها اجتناب کنید:

غلات

مارکونی

جو

پاستا

باگل

کلوچه

بلغور جو دوسر

برنج سفید

نان گندم کامل

نان سفید

غذاهای دیابتی که باید از آنها اجتناب کنید: میوه ها

شکل

زردآلو

کشمش

انگور

هندوانه

آناناس

زغال اخته

موز

گلابی

غذاهای دیابتی که باید از آنها اجتناب کنید: سبزیجات ریشه دار

هویج

سیب زمینی

سیب زمینی شیرین

ذرت

غذاهای دیابتی که باید از آنها اجتناب کنید: متفرقه

شیرینی

شیرینی

شکلات

قند سفره

بیسکوییت

شیر کاکائو

لبنیات

اکثر ما غذاهایی را می خوریم که از این لیست غذایی پر کربوهیدرات انتخاب شده اند. جای تعجب است که همه ما با این غذاها وزن اضافه نمی کنیم. بنابراین ممکن است این سوال پیش بیاید که آب و هوای این غذاها واقعاً بد هستند؟ پاسخ یک کلمه ای این سوال “خیر” است. در اینجا اعتدال کلید اصلی است. افراد مجاز به انتخاب مواد غذایی از لیست بالا هستند اما این غذاها باید در حد متوسط ​​مصرف شوند. مصرف ۴ پوره سیب زمینی بزرگ بسیار بد است. اما خوردن یک سیب زمینی پخته کوچک آنقدرها هم بد نیست. به همین ترتیب خوردن یک مربع شکلات کوچک آنقدرها هم بد نیست، اما خوردن یک تکه شکلات بزرگ برای سلامتی افراد دیابتی خوب نیست.

سریعترین رژیم لاغری