مراحل ساخت لاستیک خودرو. دانوتک


شاید از خود پرسیده باشید که یک لاستیک در واقع چگونه ساخته می شود. برای پاسخ به این سوال باید به شما بگویم که فرآیند تولید تایر یک فرآیند چند مرحله ای است. در مرحله بعد با مراحلی که برای ساخت یک تایر ایده آل باید طی کرد. ملاقات خواهیم کرد.

مرحله ۱: از مواد با کیفیت برای ساختن یک محصول ایده آل استفاده کنید

صنعت تایر برای تامین مواد مورد نیاز خود به شاخه های مختلف صنعت متکی است. اولین صنعت مرتبط با صنعت لاستیک، صنعت فولاد است. معمولاً از فولاد برای ساخت تسمه ها در لاستیک های رادیال یا سیمی استفاده می شود و مهره ها را در لاستیک جاسازی می کنند تا از لغزش به خصوص در لاستیک های زمستانی جلوگیری شود.

صنایع شیمیایی یکی دیگر از صنایع مرتبط با صنعت لاستیک است. صنایع شیمیایی یکی از بزرگترین تامین کنندگان صنعت لاستیک در جهان است. از ترکیبات شیمیایی به کار رفته در لاستیک برای کاهش سایش، افزایش چسبندگی و افزایش عمر لاستیک استفاده می شود.

اما آیا می دانید لاستیک واقعا چیست؟

لاستیک طبیعی از درختانی که در مزارع رشد می کنند استخراج می شود. این ماده شیری با اسید منعقد شده و سپس با آب شسته شده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اما فرآیند تولید لاستیک مصنوعی متفاوت است و با ترکیبات شیمیایی تولید می شود.

در مرحله بعد، لاستیک های مختلف با ترکیب خاصی مخلوط می شوند. برای ایجاد لاستیک ماشین. ۱۲ ترکیب پلاستیکی مختلف در لاستیک خودروهای امروزی استفاده می شود.

ترکیب دیگری که امروزه در ساخت لاستیک استفاده می شود. جنس آن پارچه است. از این مواد برای حفظ انعطاف پذیری لاستیک استفاده می شود.

مرحله ۲: ساخت قطعات

در این مرحله ساخت لاستیک با ترکیب مواد مرحله ۱ آغاز می شود. ابتدا سیم های فولادی پیچیده شده روی قرقره در یک یا چند لایه لاستیک تعبیه می شوند. مواد پلاستیکی در مخلوط های بزرگ که به آنها میکسر می گویند.

توسط اکسترودرها ترکیب شده و به صورت نوار در می آید و به این ترتیب آج تایر تشکیل می شود. در نهایت، آج برداشته شده از اکسترودر خنک می شود. سپس به اندازه مورد نیاز تایر بریده می شود. در نهایت برای بررسی صحت کار، وزن قطعه اندازه گیری می شود.

پس از این کار، نخ های نساجی با استفاده از دستگاه غلتکی بسیار بزرگ در لاستیک جاسازی می شوند. سپس لاستیک به صورت ضربدری بریده می شود. در مرحله بعد مهره های فولادی بسته به نوع لاستیک نصب می شود.

اکنون نوبت به ساخت دیواره های جانبی تایر می رسد که توسط اکسترودر تولید می شود. آستر جانبی از اکستروژن برداشته شده و به اندازه برش داده می شود.

مرحله ۳: تایر را بسازید

در این مرحله تمامی محصولات نیمه تمام مرحله قبل در دستگاه های لاستیک سازی جمع آوری شده و تایرهای سبز رنگ ایجاد می شود. ساخت لاستیک در دو مرحله انجام می شود. ۱. پوشش ۲. مجموعه آج و تسمه. سپس با اسپری مایع مخصوص لاستیک برای مرحله ولکانیزاسیون آماده می شود.

مرحله ۴: ولکانیزاسیون

در این مرحله لاستیک به قالب فشرده شده و برای مدت زمان معینی در دما و فشار خاصی قرار می گیرد. به شکل لاستیک در این فرآیند، لاستیک خام به یک لاستیک انعطاف پذیر تبدیل می شود. در این الگوها، الگوی آج و علامت‌های دیواره کناری در تایر بریده شده است.

مرحله ۵: کنترل کیفیت

در این مرحله تایرهای تحویلی تحت کنترل کیفیت مستمر قرار می گیرند. مراحل بررسی لاستیک شامل موارد زیر است.

  • بازرسی بصری
  • اسکن استخوان
  • بازرسی سطح تایر برای یکنواختی

عوامل موثر بر قیمت لاستیک

ساخت لاستیک عوامل موثر بر قیمت لاستیک

عوامل زیادی در خرید لاستیک دخیل هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

برند سازنده: یکی از عواملی که به شدت بر قیمت لاستیک تاثیر می گذارد. برند سازنده است. برندهای داخلی تمایل دارند تایرها را ارزانتر از برندهای خارجی تولید و به بازار عرضه کنند.

قیمت مواد اولیه و مواد مصرفی در لاستیک: در این مقاله با متریال مورد استفاده در ساخت لاستیک آشنا شدید. تغییر قیمت هر یک از این مواد اولیه می تواند باعث تغییر قیمت لاستیک شود.

نوع آج و قسمت بالایی لاستیک: لاستیک ها به طور کلی در چهار نوع تابستانی، زمستانی و تمام فصل موجود هستند. هر کدام از این لاستیک ها آج و الگوی خاص خود را دارند. بنابراین شکل آج و رویه در قیمت لاستیک تاثیر دارد.

سایز لاستیک: یکی از عوامل مهم در قیمت لاستیک سایز آنهاست. طبیعتاً هر چه لاستیک از نظر ابعاد بزرگتر باشد. قیمت آن نیز افزایش می یابد.

لاستیک فروشی

اگر قصد خرید لاستیک را دارید. باید به لاستیک فروشی بروید. هنگام خرید لاستیک از فروشگاه، حتما به تنوع لاستیک های موجود در فروشگاه، زمان ساخت لاستیک ها و نوع لاستیک ها توجه کنید.

همچنین سعی کنید از کیفیت لاستیک اطمینان حاصل کنید. از برندهای مطرح و شناخته شده ای که کیفیت خود را ثابت کرده اند. خرید کنید. حتما لاستیک را از فروشگاه های مجاز خریداری کنید.

لاستیک

ساخت رینگ رینگ خودرو و تاثیر آن در رانندگی.

وقتی صحبت از لاستیک ماشین می شود. یکی از مهم ترین قطعات مربوط به لاستیک ها، رینگ خودرو است. علاوه بر زیبایی و جلوه خاصی که لاستیک به خودرو می دهد. این می تواند به رانندگی نرم و کنترل ماشین کمک کند.

جنس رینگ های به کار رفته در خودرو از آلیاژ آلومینیوم است. رینگ مونولاک یکی از بهترین رینگ های یک تکه است که ترکیبی از آلومینیوم و سایر آلیاژها می باشد.

هنگام خرید لاستیک حتما به شرایط خود توجه کنید. مکانی که می خواهید با ماشین به آنجا بروید. بودجه ای که می خواهید بپردازید. همه این موارد می توانند به شما کمک کنند تا لاستیک مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید.

اگر بودجه کمی دارید یا نمی توانید هزینه زیادی برای لاستیک بپردازید. می توانید از لاستیک های برند ملی استفاده کنید. این لاستیک ها ارزان تر هستند و کیفیت خوبی دارند. برندهای ملی لاستیک شامل لاستیک بارز، لاستیک یزد، تیراندازی صحرا فوق الذکر.

یکی از برندهای ملی در تولید لاستیک ملی. حلقه این است. این برند ملی توانسته تایرهای مرغوب را با قیمت مناسب وارد بازار کند.

رینگ مناسب می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی و ظاهر خودروی شما داشته باشد. به رانندگی روان و کنترل پذیری خودرو کمک می کند. بنابراین اگر می خواهید یک رانندگی لذت بخش را تجربه کنید. باید از چرخ ها و لاستیک های مناسب استفاده کنید.

بررسی اجمالی: ساخت لاستیک یکی از فرآیندهای پیچیده صنعتی است که در کارخانه های بزرگ لاستیک انجام می شود. برای ساخت یک تایر ایده آل باید از مواد اولیه مرغوب استفاده کرد.

مراحل دیگر ساخت لاستیک شامل ساخت قطعات لاستیکی، قالب گیری لاستیک عمومی، ولکانیزاسیون و کنترل کیفیت است. عواملی که بر قیمت لاستیک تاثیر می گذارند عبارتند از: برند سازنده، قیمت مواد اولیه و مواد مصرفی در ساخت لاستیک، نوع آج و آج و سایز لاستیک.

نکات این مقاله