مزایای استفاده از پله به جای آسانسور با ۵ دلیل مهم!


مزایای استفاده از پله ها

اکثر ما هر روز از آسانسور استفاده می کنیم و اگر ساختمانی آسانسور نداشته باشد و مجبور باشیم از پله ها بالا برویم خیلی ناراحت می شویم. می توان گفت آسانسور به سرعت شما را به طبقه مورد نظر می رساند، اما باید گفت که اگرچه آسانسور سرعت بالایی دارد و برای ما راحت است، اما دلیل استفاده از پله به جای آسانسور تاثیر بسزایی در سلامت کلی بدن . . چیزی که ممکن است یک ورزش ساده به نظر برسد فواید زیادی دارد امنیت شما با خود می آورید ما در این مقاله برای مزایای استفاده از پله ها این یک تمرین آسان برای روزهای پرمشغله شما است.

مطالب مرتبط: ورزش برای تناسب اندام: چگونه منظم و با انگیزه بمانیم

مزایای استفاده از پله ها

در این مقاله به پنج دلیل مهم برای استفاده از پله ها پرداخته ایم که ممکن است شما را شگفت زده کند.

بیشتر بخوانید: سلبریتی هایی که تناسب اندام خود را از دست دادند!

  1. بالا رفتن از پله ها استرس را کاهش می دهد

از مزایای استفاده از پله ها باید بگوییم که بالا رفتن از پله یک تمرین مخفی است که باعث ترشح اندورفین می شود. اندورفین همچنین به تقویت و افزایش سلامت کلی بدن و کاهش استرس کمک می کند. دفعه بعد که استرس دارید و نمی دانید چگونه آرام شوید، از پله ها بروید. با این راه حل می توانید فشار و تنش روحی خود را کاهش دهید. رفتن از پله ها به جای آسانسور به افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی در مغز کمک می کند. فشار سرعت شما را کند می کند و تاثیر زیادی بر تمرکز شما دارد.

برای سلامتی: چگونه اثر استرس را بر روی پوست از بین ببریم؟

  1. حفظ تناسب اندام و سلامت قلب یکی از مزایای بالا رفتن از پله است

بالا رفتن از پله ها یک فعالیت بدنی شدید در نظر گرفته می شود که کالری بیشتری نسبت به دویدن می سوزاند. اگر بعد از بالا رفتن از چند پله احساس تنگی نفس می کنید، به این دلیل است که قلب شما بیش از حد سخت کار می کند و ۸ تا ۹ برابر بیشتر از نشستن به انرژی نیاز دارد.

در این مقاله: خواص روغن خولان دریایی: از تقویت سلامت قلب تا بهبود بافت مو

  1. بالا رفتن از پله ها باعث تقویت عضلات پا می شود.

چه کسی ماهیچه های قوی تر نمی خواهد؟ استفاده از پله ها می تواند منجر به افزایش قدرت و تقویت پا شود. نگه دارید سلامت استخوانهمچنین به عضلات و مفاصل کمک می کند.

اینجا بخوانید: درمان های خانگی برای تسکین پا درد; ۱۱ درمان خانگی موثر برای رفع خستگی پا

  1. استفاده از پله معمولا سریعتر از آسانسور است

شاید فکر کنید استفاده از آسانسور زمان کمتری می برد، اما باید بگویم که این درست نیست. مطمئناً وقتی می شنوید که سرعت شما هنگام بالا رفتن از پله ها بیشتر از هنگام استفاده از آسانسور است شگفت زده خواهید شد. البته اگر به آن فکر کنید، منطقی است. وقتی دکمه را فشار می دهید. باید منتظر رسیدن آسانسور باشید و بعد از توقف آن چند طبقه بالا بروید. در حالی که با بالا رفتن از پله ها می توانستید خیلی زودتر به مقصد برسید. با استفاده از پله ها، نه تنها زمان کمتری را صرف می کنید، بلکه ورزش شما هم انجام بدید چی بهتر از این؟

مطلب پیشنهادی: دردهای هشدار دهنده: ۸ درد بدن که باید جدی بگیرید!

  1. بالا رفتن از پله ها با سبک زندگی بی تحرک فعلی مبارزه می کند

شاید تا به حال به این فکر نکرده باشید که هر روز چند ساعت می نشینید. اگر دقت کنید، از نشستن این همه متعجب خواهید شد. شاید متوجه شده باشید اما راه حلی برای آن پیدا نکرده باشید. پس اگر روزها را پشت لپ تاپ و کامپیوتر نشسته اید و حرکتی ندارید از این روش استفاده کنید. برای رسیدن به دفتر خود از پله ها استفاده کنید. در فروشگاه ها به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. بالا رفتن و استفاده از پله ها با سبک زندگی بی تحرکی این روزها در حال مبارزه است. رفتن از پله ها راهی سریع و آسان برای افزایش فعالیت بدنی و حرکت بیشتر بدن است. اکنون که فواید استفاده از پله را می دانید، بدون رفتن به باشگاه با یک ورزش ساده عضلات خود را تقویت کنید.

در این مقاله: ۹ تمرین برای کاهش وزن بازوها که تاثیر زیادی دارند