مقامات مکزیکی خطوط هوایی را مجبور می کنند از فرودگاه جدید و دور استفاده کنند


مکزیکو سیتی (AP) – مقامات حمل و نقل در مکزیک روز چهارشنبه گفتند که آنها به طور موثر خطوط هوایی را مجبور می کنند از یک فرودگاه جدید و دورتر استفاده کنند که یکی از پروژه های حیوان خانگی رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور بود.

لوپز اوبرادور فرودگاه جدید فیلیپه آنجلس را در ۲۷ مایلی (۴۳ کیلومتری) شمال مکزیکو سیتی در ماه مارس افتتاح کرد.

اما اتصال راه آهن و جاده به ترمینال جدید هنوز تکمیل نشده است و خطوط هوایی تمایلی به تغییر پرواز از فرودگاه درون شهری که هنوز در حال فعالیت است، نیستند. در حال حاضر تنها حدود نیم دوجین پرواز در روز از ترمینال جدید استفاده می کنند.

اما روگلیو خیمنز پونز، وزیر حمل و نقل و زیرساخت به رسانه های محلی گفت که دولت تصمیم گرفته است تعداد پروازهای مجاز برای فرود در فرودگاه قدیمی را ۲۰ درصد کاهش دهد.

این کاهش قرار است از ماه ژوئیه آغاز شود و ممکن است حدود ۱۰ پرواز روزانه را به ترمینال جدید مجبور کند. دولت قبلاً گفته بود که هر پرواز جدید برنامه ریزی شده به مکزیکوسیتی باید از فیلیپه آنجلس استفاده کند، اما کاهش جدید برای مسیرهای موجود اعمال می شود.

جیمنز پونز گفت: فرودگاه قدیمی باید ترافیک را کاهش دهد، زیرا بیش از حد بار است و نیاز به به روز رسانی دارد. او گفت که خطوط هوایی می توانند به ترمینال فیلیپه آنجلس یا یک فرودگاه حتی دورتر و عمدتاً بدون استفاده در شهر همسایه تولکا در غرب بروند.

لوپز اوبرادور از فشار و تهدید استفاده کرده است تا شرکت‌های خصوصی و خارجی را به حمایت از طرح‌های زیرساختی و پروژه‌های حیوان خانگی خود برساند – بنادر دولتی، پایانه‌ها و خطوط ریلی که می‌توانند به فیل سفید تبدیل شوند، مگر اینکه بخش خصوصی آنها را با ترافیک واقعی تقویت کند.

در هفته‌های اخیر، رئیس‌جمهور از تهدیدات قانونی برای تحت فشار گذاشتن یک شرکت سنگ‌ریزه آمریکایی استفاده کرد تا با بهره‌برداری از یک استراحتگاه توریستی و اسکله کشتی‌های تفریحی در معدن سنگ‌ریزه متعلق به خود در سواحل کارائیب موافقت کند.

ظاهراً دو طرف به توافق رسیدند، اما لوپز اوبرادور شرکت را به نقض شرایط آن متهم کرد – چیزی که شرکت آن را رد می‌کند – و گفت این هفته علیه آن شکایت خواهد کرد.

فرودگاه فیلیپه آنجلس آنقدر از مرکز شهر دور است که تمام خطوط هوایی بین المللی بزرگ و بسیاری از خدمات تاکسی از آن اجتناب کرده اند. در ساعت شلوغی، رانندگی تا ترمینال ممکن است ۲ و نیم ساعت طول بکشد.

تاکنون تنها پرواز بین‌المللی توسط یک شرکت هواپیمایی ونزوئلا انجام می‌شود که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد و فقط به کاراکاس پرواز می‌کند.