نتایج دستورات رئیس جمهور در سفر سرزده به ایران خودرو


در سفر مدیرکل هماهنگی ویژه ریاست جمهوری به ایران خودرو مورد بررسی قرار گرفت

مدیرکل هماهنگی های ویژه ریاست جمهوری از رویکرد گروه صنعتی ایران خودرو در اجرای دستورات رئیس جمهور در بازدید سرزده از این مجموعه استقبال کرد و گفت: بدون شک این سفر به ایران خودرو بسیار موثر بوده و موجب تقویت قوت شده است. و انگیزه.» برای این مجموعه خاص و محرک بوده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمد مجید فولادگر در جریان سفر به ایران خودرو به منظور پیگیری روند اجرای دستورات هشت گانه رئیس جمهور، افزود: ایران خودرو برای تحقق این دستورات برنامه های زیادی را در دستور کار قرار داده و مسائل را به خوبی پیگیری کرده است. اما در بسیاری از موارد، با محدودیت هایی مواجه هستیم که بالاترین سطوح تصمیم گیری در کشور می تواند حیاتی باشد.

وی با بیان اینکه عزم جدی و ملی برای رفع مشکلات در ایران خودرو شکل گرفته است، افزود: این راه طولانی است و در حال حاضر برای افزایش کیفیت، کاهش قیمت و افزایش تولید ریل در ایران خودرو در حال اصلاح است. اگرچه مشکلات در صنعت خودروسازی، مشکلات مزمن تدریجی است و باید زمان و انرژی بیشتری برای حل آنها صرف کنیم.

فولادگر تصریح کرد: با شاخص های تعیین شده از سوی ریاست جمهوری حرکتی به سمت ارتقای شاخص ها صورت گرفته و ایران خودرو در زمینه کیفیت و افزایش تولید کامل خودرو تلاش ویژه ای داشته و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تولید مستقیم محصولات و تامین قطعات، اقدامی عمدی از سوی ایران خودرو است، افزود: مشکلاتی در خارج از صنعت خودرو وجود دارد که باید با کمک وزارتخانه و سایر نهادهای مرتبط برطرف شود که یکی از آنهاست. است، موضوع تامین قطعات یدکی و قیمت مواد اولیه است.
به گفته مدیرکل هماهنگی ویژه ریاست جمهوری، قیمت گذاری و سرمایه گذاری اجباری خودرو که تقاضای القایی زیادی ایجاد می کند نیز از مشکلات بیرونی صنعت خودرو است و قطعا با افزایش تولید این موضوع کاهش خواهد یافت.
فولادگر برخی از مسائل خودرویی مانند بهره وری، کیفیت، تیراژ تولید و تامین مواد اولیه را از مشکلات داخلی و برنامه ریزی خودروسازان دانست و گفت: ایران خودرو در ماه های اخیر در رسیدگی به مسائل و مسائل داخلی عملکرد خوبی داشته است. از برنامه های این شرکت، به نظر می رسد که شاهد تغییرات بزرگی در این سری باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با کمک و مشارکت نهادهای مختلف و همکاری و انسجام بین بخشی بتوانیم مسائل خارج از صنعت را برای رعایت دستورات ریاست محترم جمهوری حل کنیم.

برنامه ریزی برای بهبود چشمگیر کیفیت محصولات در سال ۱۴۰۱

در ادامه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تاکید بر بصیرت کارشناسی در حل مشکلات صنعت خودرو کشور گفت: نباید از مشکلات حاشیه ای مشکلات تولید و موانع تولید غافل شد و آنها را برطرف کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم. اهداف اصلی صنعت خودروسازی کشور».

وی با تاکید بر ارائه تعریف صحیح از شاخص های تولید در صنعت خودرو، ناقص بودن تولید و کمبود قطعه را ادبیات نادرست سال های اخیر دانست و گفت: اگر خودروی ناقص در سال گذشته تولید نمی شد، علاوه بر صرفه جویی چهار هزار نفری. میلیارد تومان. در Costs نیز شاهد افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصول بودیم و در بدترین حالت، ۱۵۰۰۰ خودرو کمتر تولید شد و مهمتر از آن، عواقب و حاشیه ها تأثیری بر صنعت نداشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای خرداد ماه صد درصد محصولات ایران خودرو بدون کسری قطعه و مستقیماً از طریق خط تولید تولید و برای عرضه به مشتریان در اختیار سازمان فروش قرار می گیرد، گفت: محصولات امسال نسبت به اسفند ماه بیشتر است. در سال گذشته و با تکمیل ۲ پروژه بهبود کیفیت در حال انجام، دستاوردهای بیشتری حاصل خواهد شد.
خطیبی با بیان اینکه عملکرد ایران خودرو کاملاً شفاف و شفاف است، مهمترین دستاورد رویکردهای وزیر صمت در ماه های اخیر را تکمیل تولید دانست و گفت: این مشکل منجر به شناسایی نقاط ضعف در شبکه عرضه شده و آن را از بین ببرید”. برنامه.” قرار داده شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر ارتقای سطح کیفی محصولات فعلی ایران خودرو، توسعه محصولات جدید نیز با جدیت دنبال می شود، افزود: برای اجرای پروژه TF21 از طراحی تا تولید و عرضه، در مجموع ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است. در چند روز آینده نمونه اولیه محصول پروژه K125 رونمایی خواهد شد.
خطیبی با تاکید بر گزارش شفاف کیفیت محصول و برنامه های بهبود مستمر، گفت: ایران خودرو با ارائه وضعیت کیفی و برنامه های بهبود در تلاش است اطلاعات لازم را ارائه کند.
وی گفت: دلیلی وجود ندارد که خودروسازان محصولات خود را زیر قیمت به فروش برسانند. آنها به طور آزاد به خودروساز عرضه می کنند، اما خودروساز موظف است محصول نهایی را با قیمتی مقرون به صرفه عرضه کند. اما علاوه بر خرید مواد اولیه صنعت خودرو با قیمت آزاد، هزینه های تولید و نیروی انسانی نیز کاملاً مطابق با استانداردهای جهانی است.
وی در خصوص اجرای استانداردهای ملی محصولات ایران خودرو گفت: در حال حاضر ۸۵ استاندارد برای تمامی محصولات جدید ایران خودرو اعمال شده است و این شرکت نیز برنامه اجرایی برای اخذ استانداردهای تعلیق شده اخیر ارائه کرده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خودروسازی را صنعت پیچیده خواند و گفت: تا زمانی که تولید را افزایش ندهیم خودروساز نمی شویم و برنامه تولید ما برای سال ۱۴۰۳ یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو است که برای تحقق این طرح نیاز به سرمایه گذاری یک میلیاردی است. “. ” و ما ۲۰۰ میلیون یورو معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان هستیم.
وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف توسعه ای خود نیازمند همکاری با بنگاه های دانش بنیان هستیم، گفت: اگرچه گروه صنعتی ایران خودرو بنگاه های دانش بنیان در درون خود دارد و در سال های اخیر با آنها همکاری داشته است، اما این همکاری ها باید گسترش یابد و توسعه دهد.
خطیبی گفت: هدف ما این است که در پنج سال آینده به یک خودروساز جهانی تبدیل شویم و بتوانیم بر اساس نقشه راه مشخص به بازارهای منطقه نفوذ کنیم و در زنجیره تولید جهانی خودرو باشیم.

کاهش کسری خودروها

معاون توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست گفت: تعداد تولید در گروه صنعتی ایران خودرو تا پایان خردادماه به ۱۱۱ هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه سال گذشته خواهد رسید.

کیانوش پورمجیب با تاکید بر اینکه بدون توقف به تولید ادامه می دهیم، گفت: میانگین تولید روزانه به حدود ۲۶۰۰ دستگاه رسیده و به زودی به ۲۹۰۰ دستگاه خواهد رسید و با این میزان تولید در پایان آبان ماه، کل تولید سال گذشته خواهد بود. پشت سر ماست، هدف تولید ۷۲۵۰۰۰ دستگاه را تعیین و محقق خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ هزار خودرو به صورت مونتاژی تولید می شود، گفت: این اقدام به افزایش نقدینگی نیز کمک می کند.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از روند پیشرفت پروژه های عمرانی، کیفیت، تولید و سایر شاخص های عملکردی گروه صنعتی ایران خودرو بر اساس دستورات هشت گانه رئیس جمهور و در پاسخ به شبهات و ابهامات مطرح شده ارائه شد. کارگردان. کل هماهنگی ویژه و هیئت همراه پاسخ داده می شود.