نحوه کنترل دیابت بارداری

اگر به شما گفته شده که دیابت بارداری دارید، بسیار مهم است که یاد بگیرید با کنترل سطح گلوکز (قند) خون خود، آن را کنترل کنید.

در بیشتر موارد، می توانید سطح گلوکز خون خود را با ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش کنترل کنید.

رژیم کنترل قند خون

در حالی که دیابت بارداری با دیابت نوع ۲ متفاوت است، رژیم غذایی مورد نیاز برای کنترل قند خون شما یکسان است. به عبارت دیگر، در صورت ابتلا به دیابت بارداری، رژیم غذایی برای افراد دیابتی نوع ۲ قند خون شما را نیز کنترل می کند.

هرم غذایی دیابت

حتماً هرم غذایی که به همه ما توصیه می شود را دیده اید. این شامل شش گروه غذایی است و ایده این است که وعده های بیشتری از غذاهای موجود در قسمت پایین هرم و کمتر از دو گروه بالایی مصرف شود.

هرم غذایی دیابتی مشابه این هرم است. در اینجا شش گروه غذایی آن و وعده های روزانه توصیه شده آورده شده است:

  1. غلات، لوبیا و سایر سبزیجات نشاسته ای (شش وعده یا بیشتر در روز)
  2. میوه ها (سه تا چهار وعده در روز)
  3. سبزیجات (سه تا پنج وعده در روز)
  4. شیر (چهار تا پنج وعده در روز)
  5. گوشت و سایر موارد (دو تا سه وعده در روز)
  6. چربی ها، شیرینی ها و الکل باید به مقدار کم مصرف شوند و مصرف چربی ها و روغن ها باید محدود شود زیرا کالری بالایی دارند. شیرینی ها سرشار از قند هستند و باید هر چند وقت یکبار مصرف شوند.

البته، همه زنان متفاوت هستند، بنابراین این وعده های روزانه توصیه شده ممکن است برای شما مناسب نباشد. شما باید این موضوع را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید زیرا او بهترین صلاحیت را دارد تا به شما بگوید چند وعده از هر یک از این گروه های غذایی باید داشته باشید.

کارهای دیگری که می توانید برای کنترل قند خون انجام دهید

اکثر متخصصان دیابت نوع ۲ و بارداری می گویند موارد دیگری نیز وجود دارد که به کنترل قند خون کمک می کند. به عنوان مثال، آنها توصیه می کنند که هر روز تقریباً به همان مقدار غذا بخورید و هر روز تقریباً در ساعات یکسانی غذا بخورید. شما همچنین باید هر دارویی را در ساعات مشخصی در روز مصرف کنید و هر روز در ساعات مشخصی ورزش کنید.

سطح قند خون

اگر از خود می پرسیدید که سطح قند خون شما چقدر باید باشد، در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد: برای اکثر افراد، سطح قند خون (گلوکز) هدف باید قبل از غذا ۹۰ تا ۱۳۰ باشد. یک تا دو ساعت بعد از شروع غذا باید کمتر از ۱۸۰ باشد.

سریعترین رژیم لاغری