نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که «اثری» از سوخت جت در آب ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز پیدا شده است. یک ملوان می گوید مشکل خیلی بدتر بود.


در حال شستشو در عرشه پرواز ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز

در حال شستشو در عرشه پرواز ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز.نیروی دریایی آمریکا

  • نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که در ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز تنها “اثری” از سوخت جت در آب پیدا کرده است.

  • اما یک ملوان به Insider گفت که آنها در معرض “مقدار ناسالم” سوخت قرار گرفتند و عکسی را به عنوان مدرک به اشتراک گذاشت.

  • آنها همچنین گفتند که علیرغم نگرانی های بهداشتی بلافاصله تحت مراقبت های پزشکی قرار نگرفتند.

نیروی دریایی ایالات متحده اخیراً اذعان کرده است که آبی که خدمه ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز برای حمام کردن و نوشیدن از آن استفاده می کند، آلوده به آن چیزی است که آن را “اثری” از سوخت جت توصیف می کند، اما یک ملوان در کشتی گفت که وضعیت ابتدا بدتر از سرویس است. اجازه دهید در.

خدمه حدود دو هفته پیش متوجه شدند که آب با مشکل مواجه شده است. یکی از ملوانان گفت، به طور خاص، آب به مایعی بدرنگ تبدیل شده بود که بوی بدی داشت. آزمایش‌ها نشان داد آنچه نیروی دریایی می‌گوید «آثار قابل شناسایی» هیدروکربن‌ها، جزء شیمیایی سوخت جت است.

در مصاحبه اخیر با Insider، یک ملوان در کشتی وضعیتی را توصیف کرد که به نظر می رسد بسیار بدتر از آنچه در ابتدا توسط نیروی دریایی نشان داده شده است.

ملوان نیمیتز که هویتش برای اینسایدر شناخته شده است اما به دلیل نگرانی در مورد احتمال تلافی از او پنهان مانده است، گفت: “ما در معرض مقدار ناسالم JP-5 قرار گرفتیم.” JP-5 یا jet-propellant-5 یک سوخت مبتنی بر نفت سفید است که در هواپیماهای نظامی استفاده می شود و برای بال های هوایی ناوهای نیروی دریایی استفاده می شود.

ویدیوی مرتبط: هزینه واقعی پیشرفته ترین ناو هواپیمابر یو اس اس فورد

ملوان توضیح داد که اگرچه آنها و همسفرانشان آب آلوده نوشیدند و دوش گرفتند، اما در ابتدا به دلیل مسائلی که تصور می‌شد مربوط به قرار گرفتن در معرض سوخت جت باشد، از مراقبت پزشکی خودداری کردند.

سخنگوی ناوگان سوم در روز جمعه به Insider گفت که پنج ملوان مشکلات بهداشتی را گزارش کرده‌اند که می‌تواند مرتبط با آلودگی باشد و رهبری کشتی وضعیت را زیر نظر دارد. در یک به روز رسانی شبانه، به Insider اطلاع داده شد که این تعداد از آن زمان به ۱۰ افزایش یافته است.

Cmdr. شان رابرتسون، سخنگوی ناوگان، روز جمعه به اینسایدر گفت: «در صورت دریافت هرگونه گزارش اضافی در مورد آب بالقوه آلوده، فوراً بررسی خواهیم کرد و اقدامات لازم را برای محافظت از خدمه انجام خواهیم داد». والدین ملوان اینسایدر در آن زمان گفتند که تیم پزشکی ناو هنوز در حال دور زدن برخی ملوانان است.

کشف سوخت جت در آب

ملوان گفت که برای اولین بار در غروب ۱۶ سپتامبر به آنها اطلاع داده شد که سوخت جت در آب وجود دارد. سخنگوی نیروی دریایی این تاریخ را به Task & Purpose، یکی از رسانه هایی که همراه با Navy Times برای اولین بار در مورد مشکل گزارش کردند، تایید کرد و گفت که خدمه “فورا وارد عمل شدند.”

ملوان گفت: افسر فرماندهی کشتی همان شب به کشتی اعلام کرد که سوخت جت در آب کشف شده است و تاکید کرد که خدمه تقریباً ۳۰۰۰ نفری نباید آن را بنوشند و تا زمان بازگشت به بندر فقط آب بطری توزیع شده بنوشند.

ملوان گفت که اواخر همان شب، با این حال، افسر اجرایی کشتی و افسر فرمانده به آنها گفتند که آب واقعاً قابل شرب است و جای نگرانی نیست.

ملوان گفت: نوشیدن آن بی خطر نبود. “مردم CO و XO را باور کردند و مردم در حال دوش گرفتن از این مواد بودند.”

در صبح روز ۱۷ سپتامبر، ناو هواپیمابر به ایستگاه هوایی نیروی دریایی سن دیگو جزیره شمالی رسید و تا ظهر، ناو به منبع آب محلی متصل شد. ملوان گفت تا آن زمان بود که رهبری نیمیتز دوباره مسیر خود را تغییر داد و گفت که آب در واقع برای نوشیدن و دوش گرفتن ناامن است.

ملوان گفت، در طول شب و تا صبح، مردم این تصور را داشتند که آب سالم است، علیرغم نشانه هایی که وجود داشت.

ملوان گفت: «پزشکی از دیدن بیماران یا اذعان به اینکه هر چیزی که با بیماران یا ملوانان مختلف اتفاق می‌افتد، ارتباطی با JP-5 داشت، امتناع می‌کرد. .

ملوان نیمیتز گفت که یکی از همنوردان در حال استفراغ بود در حالی که دیگری راش داشت. در یک مصاحبه جداگانه با اینسایدر، والدین ملوان – که هویت آنها برای اینسایدر نیز مشخص است، اما برای محافظت از ملوان پنهان شده است – گفتند که متوجه شدند ملوانشان پس از قرار گرفتن در معرض سرفه خشک کرده است.

ملوان گفت: “پزشکی به ما می گفت که فقط از شما عبور می کند.” آنها گفتند که پس از بررسی یک برگه داده ایمنی، که اطلاعاتی در مورد مواد شیمیایی خطرناک دارد، و ارجاع متقابل آنها در معرض سوخت جت، واضح است که باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.

ملوانان در یک اقدام متقابل در عرشه پرواز ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز شرکت کردند.

ملوانان در یک اقدام متقابل در عرشه پرواز ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز شرکت می کنند.نیروی دریایی آمریکا

آزمایش آب

ملوان توضیح داد که وقتی در اواخر ۱۷ سپتامبر مخازن آب کشتی برای بازرسی باز شد، “لایه ضخیم JP-5 در بالای آب آشامیدنی” پیدا شد. گام بعدی تلاش برای تخلیه سوخت جت از سیستم بود.

آنها گفتند که از روز بعد در ۱۸ سپتامبر، خدمه آزمایش‌های طعم و بوی آب کشتی را آغاز کردند – روندی که حداقل تا ۱۰ روز بعد ادامه یافت و چیزی که ملوان آن را “نگرانی بزرگ” توصیف کرد.

اگرچه Cmdr. رابرتسون در مورد تست طعم چیزی نگفت، او به اینسایدر گفت که یک “تیم ردیابی” از ملوانان نیمیتز وظیفه بررسی “نقاط داغ”، مناطقی با بوهای نگران کننده را بر عهده داشته اند.

فرآیند توصیف شده توسط ملوان شامل پر کردن و سپس تخلیه مخازن آب و سپس نمونه برداری از آب برای سوخت جت بود. با این حال، در تخلیه مخزن، آنها اغلب سوخت را در کناره های مخزن مشاهده کردند.

ملوان گفت: «بنابراین اساساً کاری که ما انجام می‌دهیم تخلیه آب، پر کردن مجدد آن و اجازه دادن به JP-5 است که کناره‌های مخزن را بپوشاند.

تا ۲۱ سپتامبر، آب روی حامل دو بار مورد آزمایش آزمایشگاهی قرار گرفت.

یکی از مقامات نیروی دریایی به Insider گفت که آزمایش اولیه نمونه‌های آب در ۱۹ سپتامبر «مقادیر قابل اندازه‌گیری هیدروکربن‌های سوختی را شناسایی نکرد». این مقام گفت که آزمایش های بیشتر بر روی نمونه های آب از مخازن آب آشامیدنی نیمیتز در ۲۱ سپتامبر، “آثار قابل شناسایی هیدروکربن ها” را نشان داد. نیروی دریایی میزان مشخص کشف شده را فاش نکرد.

اما ملوان این تصور را رد کرد که فقط “اثری” از سوخت جت وجود دارد و به “لایه ضخیم” سوختی که در بالای آب در نمونه ها می دیدند اشاره کرد.

ناو هواپیمابر قرار بود اواخر هفته گذشته سن دیگو را ترک کند، اما در نهایت در بندر ماند. ملوان حدس می زد که این ممکن است به دلیل پوشش و توجه رسانه ها باشد، که به گفته آنها همان چیزی بود که در ابتدا آزمایش های آزمایشگاهی را آغاز کرد – نه گمان خدمه مبنی بر اینکه هنوز سوخت جت در آب وجود دارد.

برای برجسته کردن تأثیر قابل مشاهده سوخت جت که آب را آلوده می کند، خانواده ملوان تصویری از تبادل متن بین والدین و ملوان در اختیار Insider قرار دادند.

تصویری از تبادل متن با عکسی از نمونه ای از آنچه که به عنوان آب از ناو یو اس اس نیمیتز آلوده به سوخت جت شناسایی شده است.

تصویری از تبادل متن با عکسی از نمونه ای از آنچه یک ملوان می گوید آب ناو یو اس اس نیمیتز آلوده به سوخت جت است.عکس محترمانه

در مبادله عکسی وجود دارد که توسط یکی از همسفران کشتی با ملوان به اشتراک گذاشته شده است. ملوان گفت که این عکس مدت کوتاهی پس از اینکه برای اولین بار اعلام شد که سوخت جت در آب وجود دارد گرفته شده است و به نظر می رسد نمونه ای از آب را نشان می دهد – که از یک چشمه آب گرفته شده است – شامل یک لایه ضخیم و سبز رنگ در بالا و یک لایه لایه تیره و سفید در پایین

کار کردن از طریق عواقب

این ملوان گفت که تا این هفته، برخی از ملوانان نیروی دریایی آنها همچنان در حال نوشیدن و دوش گرفتن با آب آلوده بودند زیرا “گزینه دیگری نداریم.”

آنها گفتند که آب ساحل شفاف به نظر می رسد و بهتر شده است، اما بو و طعم سوخت جت همچنان باقی مانده است، زیرا مقادیر باقی مانده همچنان به مخازن آب و لوله ها می چسبد.

ملوان گفت: «بنابراین تنها راهی که می‌توانیم همه آلودگی‌ها را از مخزن خارج کنیم، تخلیه کامل آن و تمیز کردن آن است، زیرا روشی که JP-5 به فلز می‌چسبد».

Cmdr. رابرتسون روز جمعه در ایمیلی به Insider گفت که سیستم آب آشامیدنی در نیمیتز همچنان مورد ارزیابی قرار می گیرد تا زمانی که کشتی در نهایت از سن دیگو خارج شود، ملوانان “با کیفیت ترین آب” را دریافت کنند.

وی افزود: سلامتی و رفاه همه ملوانان ما اولویت اصلی ماست. برای این منظور، رهبری نیمیتز هر روز خدمه را تشویق می کند که در صورت بروز هر گونه بیماری یا جراحتی که به طور بالقوه می تواند ناشی از قرار گرفتن در معرض آب آلوده باشد، فوراً به پزشک گزارش دهند.

رابرتسون گفت تا روز جمعه، ۱۰ ملوان مشکلات سلامتی را گزارش کرده اند که “می تواند با مصرف JP-5 مرتبط باشد، بدون گزارش جدیدی در ۲۴ ساعت گذشته.”

او گفت که علائم – که شامل سردرد، اسهال و بثورات پوستی است – بین ۱۷ سپتامبر و ۲۶ سپتامبر وجود داشته است.

والدین ملوانی که اینسایدر با آن صحبت می کرد در مصاحبه ای جداگانه گفتند که با قانونگذاران مختلف تماس گرفته اند تا نگرانی های خود را بیان کنند، اما آنها شانس زیادی برای دریافت پاسخ نداشته اند.

یکی از والدین گفت: «خدمت به این کشور یک امتیاز است. اما در مقابل، من از رهبری انتظار دارم که از سربازان و ملوانان حمایت کند و از آنها مراقبت کند.»

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید