همه دیابت ها یکسان نیستند

در مقاله قبلی خود به شما کمک کردم تا مشکلات و راه حل های دیابت نوع ۱ را بهتر درک کنید. متأسفانه، بسیاری از آمریکایی ها از نوع دیگری از دیابت رنج می برند که بسیار شایع تر است و این مقاله به شما کمک می کند تا تفاوت ها را بهتر درک کنید. در اینجا یک توضیح کلی در مورد این دو نوع است:

دیابت در دسته بیماری های متابولیک قرار می گیرد که با سطح قند خون بالا مشخص می شود. در شرایط عادی، سطح گلوکز خون توسط انسولین، هورمونی که توسط پانکراس، اندامی که مسئول کنترل قند است، تولید می‌شود، کنترل می‌شود. همه انواع دیابتی ها در تولید بیش از حد یا ناکافی مشکل دارند. در اینجا تفاوت بین دیابت نوع ۱ و نوع ۲ به طور خلاصه بیان می شود.

o دیابت نوع ۱ گاهی اوقات دیابت نوجوانان نامیده می شود و زمانی رخ می دهد که پانکراس تولید انسولین را متوقف کند. هیچ‌کس دقیقاً نمی‌داند که چرا این اتفاق می‌افتد، اما برخی از کارشناسان معتقدند یک ویروس یا یک پاسخ خودایمنی که در آن بدن به سلول‌های پانکراس خود حمله می‌کند، مسئول است. افراد مبتلا به این نوع دیابت باید مادام العمر انسولین مصرف کنند.

o نوع ۲ زمانی به عنوان شروع بزرگسالان شناخته می شد و افراد مبتلا غیر وابسته به انسولین هستند. در مورد دیابت نوع ۲، لوزالمعده مقدار زیادی انسولین ترشح می کند، اما سلول های بدن به آن پاسخ نمی دهند.

سن، جنسیت و چاقی با دیابت نوع ۲ مرتبط است

آیا می دانید مردان ۳۵ تا ۵۴ ساله تقریبا دو برابر زنان در معرض ابتلا به دیابت هستند؟ مطالعات اخیر نشان می دهد که اگرچه دیابت در افراد در هر سن و نژادی رخ می دهد، اما برخی از گروه ها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند. چیزی که محققان نمی دانند این است که چرا برخی افراد به دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند و برخی دیگر نه.

آنچه گزارش های پزشکی به ما می گویند عواملی هستند که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افراد افزایش می دهند. بیایید نگاهی بیندازیم به رابطه دیابت نوع ۲ و سه ویژگی بسیار مهم که شما را در خطر ابتلا به این بیماری قرار می دهد.

در وزن – هر چه بافت چربی بیشتری داشته باشید، سلول های شما در برابر انسولین مقاوم تر می شوند.

در عدم تحرک – فعالیت بدنی به شما کمک می کند وزن خود را کنترل کنید، گلوکز را به عنوان انرژی مصرف می کند و سلول های شما را نسبت به انسولین حساس تر می کند.

در سن – خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ با افزایش سن، به خصوص بعد از ۴۵ سالگی افزایش می یابد. ممکن است به این دلیل باشد که با بالا رفتن سن افراد تمایل به کاهش تحرک، کاهش تون عضلانی و افزایش وزن ناخواسته دارند.

جای تعجب نیست که این عوامل خطر رایج باعث نگرانی اعضای حرفه پزشکی شده است.

آمارهای خیره کننده تر

ممکن است موافق باشید که به نظر می رسد افراد بیشتری که می شناسید در حال تبدیل شدن به یک آمار هستند. یکی دیگر از قربانیان دیابت ۲. من می خواهم چند واقعیت را در مورد این بیماری در حال رشد سریع به اشتراک بگذارم که ممکن است برای شما جالب باشد.

o دیابت نوع ۲ شایع ترین شکل است و مسئول ۹۰ تا ۹۵ درصد از ۲۱ میلیون نفری است که به این بیماری مبتلا هستند.

o افراد بالای ۴۰ سال و همچنین افرادی که دارای کمر بزرگ یا سابقه خانوادگی این بیماری هستند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند.

o دیابت نوع ۲ شکلی است که با ورزش و رژیم غذایی ضعیف مرتبط است. بسیاری از دو میلیون نفر مبتلا به نوع ۲ دارای اضافه وزن یا چاق هستند – و تخمین زده می شود که ۵۰۰۰۰۰ نفر دیگر به نوع ۲ مبتلا هستند اما آن را نمی دانند.

o تعداد افراد چاق در دهه های آینده افزایش خواهد یافت و افراد را در معرض خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و انواع خاصی از سرطان قرار می دهد.

o دیابت نوع ۲ را می توان برای یک دهه یا بیشتر ناشناخته دانست و بسیاری از آنها تا زمانی که تشخیص داده می شود دارای عوارض هستند. این عوارض عبارتند از بیماری قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی و قطع عضو.

اخبار همه چیز بد نیست

اگر دیابت نوع ۲ برای شما تشخیص داده شده است، ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد. اما اجازه نده که شما را پایین بیاورد. اگرچه دیابت نوع ۲ جدی است، اما قابل کنترل است. اگر مایل به پیروی از یک سبک زندگی سالم هستید، می توانید خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهید و همچنین کنترل آن را یاد بگیرید. این را در نظر بگیرید:

o کاهش وزن می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افراد پرخطر تا ۵۸ درصد کاهش دهد.

o ورزش می تواند خطر را تا ۶۴ درصد کاهش دهد.

همچنین داروهای طبیعی برای دیابت نوع ۲ وجود دارد که علاوه بر درمان استاندارد در حال بررسی هستند. اطمینان حاصل کنید که پزشک خود را در مورد گیاهان، مکمل ها یا درمان های طبیعی که برای محافظت در برابر واکنش های نامطلوب با سایر داروها مصرف می کنید، مطلع کنید.

دیابت با مواد معدنی طبیعی بهبود می یابد

در کروم ماده معدنی است که به افزایش کارایی انسولین کمک می کند و پیکولینیتیک اسید آمینه است که به بدن اجازه می دهد تا کروم را با سهولت بیشتری استفاده کند.

تحقیقات نشان می دهد که کروم پیکولینات به کاهش سطح قند خون در اکثر بیماران دیابتی نوع ۲ پس از مصرف مکمل روزانه حاوی این ماده معدنی کمک می کند. حتی بهتر از آن این است که کروم پیکولینات نشان داده است که چاقی را کاهش می دهد، به این معنی که ممکن است برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را قادر به کاهش وزن کافی برای توقف کامل داروها کند.

در منیزیم یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در سبزیجات برگ سبز، آجیل، دانه ها و غلات کامل یافت می شود. برای کمک به تنظیم سطح قند خون و همچنین سایر عملکردهای بدن مورد نیاز است. برخی از مطالعات نشان می دهد که مکمل منیزیم ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و سطح گلوکز ناشتا را کاهش دهد.

در فلز روی برای بیماران دیابتی نوع ۲ مهم است زیرا به تولید و ذخیره انسولین کمک می کند. به طور طبیعی در صدف، ریشه زنجبیل، بره، گردو، نخود فرنگی، زرده تخم مرغ، چاودار، گوشت گاو، جگر، لوبیا لیما، بادام، گردو، ساردین و مرغ یافت می شود.

در وانادیوم در خاک و بسیاری از غذاها یافت می شود و انسولین را بهبود می بخشد و قند خون را کاهش می دهد. در واقع عملکرد انسولین را در بدن تقلید می کند.

درک اینکه چرا مکمل‌های غذایی می‌توانند کمکی برای بیماران دیابتی باشند، سخت نیست. با این حال، همه دیابتی ها برابر نیستند. موارد از نظر شدت، داروهای تجویز شده، رژیم غذایی و ورزش متفاوت است. به همین دلیل است که من بر اهمیت همکاری با یک متخصص مراقبت های بهداشتی واجد شرایط برای یافتن بهترین درمان و مکمل برای شما تاکید می کنم.

سریعترین رژیم لاغری