چه مقدار پروتئین در رژیم غذایی خود نیاز دارید

پروتئین ها برای تشکیل و نگهداری بافت های بدن ضروری هستند. خوردن بیش از حد پروتئین با این باور که برای سلامتی مفید است، نه تنها اتلاف وقت است، بلکه در واقع می تواند مضر باشد. پروتئین نمی تواند در بدن ذخیره شود، بنابراین مازاد آن در کبد به گلوکز تبدیل می شود. یک محصول جانبی اوره است که باید دفع شود. این باعث اسیدی شدن ادرار می شود که به نوبه خود منجر به از دست دادن کلسیم از استخوان ها می شود. در قرون گذشته، زمانی که رژیم غذایی با مقادیر زیاد گوشت رایج بود، ضعیف شدن استخوان یک علامت بود.

علیرغم پرخوری نسبی بسیاری از ورزشکاران، که به طور منظم تا ده سفیده تخم مرغ در روز می خورند و در تلاش برای ساخت ماهیچه های خود مقادیر زیادی گوشت مصرف می کنند، پروتئین اضافی به عنوان ماهیچه ذخیره نمی شود. نیتروژن حذف و دفع می شود و باقیمانده برای انرژی استفاده می شود یا به عنوان گلیکوژن یا چربی ذخیره می شود. خوردن پروتئین بیشتر از مقدار مورد نیاز روزانه شما ضرری ندارد، اما آن را به یک عادت تبدیل نکنید. افزایش وزن نهایی اجتناب ناپذیر است. با این حال، از منظر مصرف بیش از حد کالری، صرفاً به این دلیل که غذای شما بدون چربی یا «سالم» است، به این معنا نیست که اگر بیش از حد از آن بخورید، وزن اضافه نمی‌کنید.

چه مقدار پروتئین در یک روز نیاز دارید:

یک مرد متوسط ​​به حدود ۵۰ گرم یا ۲ اونس پروتئین در روز نیاز دارد. یک زن به طور متوسط ​​به ۴۵ گرم یا ۱/۲ اونس در روز نیاز دارد. این را می توان از غذاهای زیر بدست آورد:

۲۲۵ گرم / ۸ اونس مرغ سوخاری

۲۵۰ گرم / ۹ اونس ماهی آب پز یا کبابی

۲۵ گرم / ۱ اونس آجیل

۶ برش نان

همچنین به یاد داشته باشید که بسیاری از غذاهای دیگر حاوی پروتئین هستند. مانند ماکارونی، شیر، پنیر و تخم مرغ، و بعید است که هر رژیم غذایی غربی کمبود داشته باشد، زیرا نیازها بسیار کم است.

سریعترین رژیم لاغری