در داخل کلیسای کاتولیک سنت جوزف در پارکس، نقاشی شام آخر یک بطری تاباسکوی اصلی را نشان می دهد که اخیراً توجه شرکت سازنده سس تند نمادین لوئیزیانا را به خود جلب کرده است.
شام آخر معمولاً عیسی مسیح را در حال غذا خوردن با ۱۲ حواری خود به تصویر می کشد و یک صحنه رایج در دین مسیحیت است که مشهورترین نسخه آن توسط لئوناردو داوینچی نقاشی شده است.
تاباسکو، سس فلفل لوئیزیانا در سطح جهانی که با مارک قرمز و سبزش شناخته می شود، در مقابل یکی از شاگردان نقاشی کلیسای سنت جوزف قرار دارد.
کشیش کلیسا، نیکلاس دوپر، گفت که در سال ۲۰۱۹ هنگامی که به سنت جوزف رسید از کشیش قبلی شایعاتی در مورد این بطری شنیده است.
او می گفت، “آیا آن بطری تاباسکو را پیدا کردی؟” و من میگفتم: «چی؟» دوپره گفت. «از او شنیدم. فکر میکنم آن را از چند نفر دیگر شنیدهام، اما هرگز اهمیتی ندادم که به دنبالش بروم.»
این بود تا اینکه دوپره نامهای از شین برنارد، متصدی و مورخ از شرکت مکایلنی، که سس تند را در جزیره اوری در ایبریا تولید میکند، دریافت کرد، او به دوپره نوشت که آیا یک «افسانه شهری» که در مورد این نقاشی شنیده است یا نه. درست است، واقعی.
دوپره در یک پست فیس بوک با تصویری از نامه برنارد و نمای نزدیک از نقاشی گفت: “این افسانه نیست.”
دو روز بعد، یک بطری بزرگ یادبود از سس تاباسکو به درب خانه دوپر رسید.
“من به شدت توصیه می کنم به دنبال بطری های مخفی سس تاباسکو در هر هنری که در کلیسای خود آویزان است بگردید. شرکت McIlhenny به اندازه کافی مهربان بود که این بطری را فقط برای کمی تفریح به من داد.
دوپره گفت که تصمیم نگرفته است که با بطری یادبود چه کند، اما در نظر دارد آن را در دهلیز قرار دهد و برای یافتن بطری در نقاشی، دستورالعملهایی برای آن پیدا کند.
این نقاشی در حدود سال ۲۰۰۳ توسط کشیش برایس سیبلی سفارش داده شد.
آمریکای جنوبی: هودو، وودو و تاروت: نگاهی به شیوههای درمانی سنتی لوئیزیانا
کریستی هبرت، هنرمند، گفت سیبلی به او گفت که کپی دقیقی از نقاشی داوینچی انجام ندهد.
هیبرت گفت: «او از من می خواست که آن را برای منطقه خودمان منحصر به فرد کنم.
سیبلی که در سال ۲۰۰۸ سنت جوزف را ترک کرد و اکنون در مدرسه علمیه نوتردام در نیواورلئان تدریس میکند، گفت که کلیسا در سال ۲۰۰۳ به اصلاح صورت نیاز داشت، از جمله رنگها و آثار هنری جدید.
سیبلی گفت: «من همیشه عنصر کوچک انسانی را در آثار مختلفی که دیده بودم دوست داشتم. “بنابراین من خوب گفتم، “چرا بطری را وارد نمی کنیم؟” از این که مردم عنصر انسانی داستان را تا این حد قانعکننده میدانند، به نوعی متاثر شدم.»
این مقاله در ابتدا در Lafayette Daily Advertiser منتشر شد: چگونه یک بطری سس تند تاباسکو به نقاشی شام آخر راه یافت