چگونه یک رژیم غذایی پر پروتئین چربی را می سوزاند؟

اتصال انرژی

اولین نکته ای که هنگام بررسی یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باید درک کرد این است که بدن برای ساخت، بازسازی و سوخت رسانی به سیستم هایی که به آن قدرت انجام کار می دهد به غذا نیاز دارد. واقعاً اهمیتی ندارد که غذا از کجا تهیه شود. کربوهیدرات، پروتئین یا چربی. هر زمان که سوخت مورد نیاز باشد، به منبعی که به راحتی در دسترس است دسترسی پیدا می کند. اگر یک منبع به طور کلی همیشه در دسترس باشد، آنگاه به آن منبع نسبت به منابع دیگر وابسته خواهد شد. اما اگر مجبور به یافتن یک منبع جایگزین شود، آن را پیدا خواهد کرد. بیشتر متابولیسم بدن محصول عادات غذایی و منبع انرژی است که به راحتی در دسترس است. بازآموزی بدن صرفاً با حذف یا معرفی منبع جدید است.

وابستگی به کربوهیدرات ها

سخت ترین تغییر برای بسیاری از افراد هنگام شروع یک رژیم غذایی با پروتئین بالا، دور شدن از کربوهیدرات ها به عنوان منبع اولیه انرژی است. کربوهیدرات ها مقدار قابل توجهی گلوکز مورد نیاز بدن را برای انرژی فراهم می کنند. اکثر مردم روزانه مقدار قابل توجهی کربوهیدرات برای تامین سوخت بدن مصرف می کنند. ناگهان وقتی دیگر نمی توانند به کربوهیدرات ها برای سوخت دسترسی پیدا کنند، متوجه وابستگی خود می شوند. به همین دلیل است که آنها چربی نمی سوزانند. وقتی کربوهیدرات ها به راحتی در دسترس هستند، چرا بدن باید برای دریافت انرژی به چربی دسترسی داشته باشد؟ این نمی شود البته. باید با این وابستگی مقابله کرد و بدن مجبور شد به جای تامین آسان کربوهیدرات، به چربی بدن برای تولید انرژی دسترسی داشته باشد. این باعث کاهش وزن می شود.

کربوهیدرات خوب و بد

یکی از نکات مثبت در مورد رژیم غذایی پر پروتئین، حذف کربوهیدرات های بد در رژیم غذایی است. اینها کربوهیدرات هایی هستند که دارای کالری بالا، چربی اشباع شده و اسیدهای چرب ترانس هستند. تداوم این غذاها در رژیم غذایی مطمئناً منجر به مشکلات سلامتی و افزایش خطر بیماری قلبی می شود. حالا همه کربوهیدرات ها بد نیستند و به طور کلی بستگی به منبعی دارد که از آن مشتق شده اند. آن کربوهیدرات هایی که از غلات کامل، آجیل، میوه های تازه و سبزیجات به دست می آیند، خطر بیماری قلبی یا عوارض سلامتی را افزایش نمی دهند. حتی یک رژیم غذایی با پروتئین بالا حاوی مقداری کربوهیدرات است زیرا اجتناب از آنها به طور کامل دشوار است. فقط سعی کنید غذاهای خوب را بخورید.

موارد احتیاط

بسیاری رژیم غذایی با پروتئین بالا را پاسخی برای افزایش وزن و نتایج یویو ناشی از برنامه های مختلف کاهش وزن می دانند. اما هنگام در نظر گرفتن این نوع رژیم غذایی باید احتیاط کرد. همانطور که کربوهیدرات ها می توانند خوب یا بد باشند، پروتئین نیز می تواند مفید باشد. منبع پروتئین برای بسیاری، گوشت حیوانی است و این گوشت می تواند سرشار از چربی اشباع شده باشد. اکنون فقط به این دلیل که بدن در نتیجه کاهش کربوهیدرات ها برای تامین انرژی چربی می سوزاند به این معنی نیست که پروتئین بدون خطرات خاص خود می آید. بسیاری از افراد رتبه بندی کلسترول خود را از طریق پروتئین بیش از حد از بین می برند. ایده خوبی است که قبل از شروع هر برنامه غذایی جدید، یک معاینه پزشکی کامل انجام دهید. قبل از شروع به پزشک خود اجازه دهید از برنامه های خود مطلع شود و توصیه های ایمن و قابل اعتماد دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر بررسی کنید که پروتئین چگونه چربی را می سوزاند.

سریعترین رژیم لاغری