کاهش وزن و شاخص گلیسمی

شاخص گلیسمی اندازه گیری تجزیه کربوهیدرات ها در طول هضم است. غذاها با سرعت های مختلف گلوکز را وارد جریان خون می کنند. گفته می شود غذاهایی که گلوکز را به سرعت آزاد می کنند دارای شاخص گلیسمی بالا هستند در حالی که غذاهایی که گلوکز را با سرعت کمتری وارد جریان خون می کنند دارای شاخص گلیسمی پایین هستند. همانطور که تصور می کنید انواع دیگری از مواد غذایی وجود دارند که گلوکز را با سرعت کمی نسبت به غذاهای با GI با GI بالا آزاد می کنند، اما نه به سرعت غذاهای با GI پایین. گفته می شود این نوع غذاها دارای GI متوسط ​​هستند.

دانستن GI آنچه می خورید می تواند کمک زیادی به شما در مبارزه با فلاب کند. همانطور که در بالا ذکر کردم غذاهای با GI بالا گلوکز را به سرعت در جریان خون آزاد می کنند تا احساس رضایت فوری به شما بدهند که دوام نخواهد داشت. چند ساعت بعد دوباره احساس گرسنگی می کنید. در حالی که اگر غذایی که مصرف می کنید دارای GI پایین باشد، ترشح گلوکز در جریان خون کندتر می شود و این باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید.

GI با اعداد اندازه گیری می شود و در جدول زیر آمده است:

بالا – ۷۰ و بالاتر
متوسط ​​- ۵۶-۶۹
کم – ۵۵ و کمتر

متأسفانه، مگر اینکه به شما گفته شود، تعیین GI هر نوع غذایی آسان نیست، اما قوانین کلی وجود دارد، که عبارتند از: مواد قهوه ای، برنج قهوه ای، نان قهوه ای و شکر قهوه ای دارای GI پایین تری نسبت به همتایان سفید خود هستند. همچنین بهتر است از مواد قندی مانند شکلات، بستنی و به طور کلی شیرینی ها دوری کنید.

سریعترین رژیم لاغری